Setelah berada di dlm pesawat selama 11 jam 40 minit,akhirnya Arissa smpai juga di Istanbul.Dia berjalan ke tempat mengambil bagasi lalu mengeluarkn Iphone 5nya dan menukar flight mode kepada mode biasa.
Selepas itu,dia mendail nombor telefon ibunya menggunakan aplikasi WhatsApp.
"Assalamualaikum,ibu,Arissa dh selamat smpai kt Istanbul ni" ujar Arissa gembira
"Waalaikummussalam,alhamdulillah,elok-elok kt sana,jaga diri kt tempat org tu" pesan Puan Kasmah
"Iye ibu,Arissa jaga diri,nnt Arissa beli hadiah untk ibu ngn ayah sekali eh,ok lha ibu,Arissa nk cri hotel,nk rehat sbb penat sngt,Arissa letak dulu ehh,nnt Arissa call ibu lg,assalamualaikum".
Arissa meneruskn jalan keluar dri lapangan terbang dan mencari hotel murah di sekitar bandar Istanbul untk menginap seketika sblum mendapat rumah atau bilik sewa.
Setelah mendapat bilik,Arissa masuk ke dalam smbil mengheret bagasinya yg besar.Arissa trus membuka zip bagasinya dan mengeluarkn sehelai tuala.
Dia lantas menuju ke tandas.Ingin membuang segala kuman bakteria yg melekat di badannya dan mengambil wuduk untk menunaikn solat fardu maghrib.
Selesai menunaikn solat fardu maghrib, Arissa membaringkn dirinya di atas katil smbil menilik Iphone 5 merah sehingga terlelap.
___
Arissa terjaga apabila kedengaran azan drpd masjid terdekat." Ya allah,aq tak solat isyak lg".kelam kabut Arissa bngun turun dr katil dan ke tandas untk mengambil wuduk semula.
Selesai menunaikn solat fardu isyak,dia bersiap untk keluar mengisi perutnya yg sudah berkeroncong.
Arissa berjalan di Jalan Sultan Ahmet.Ternampak Restoran Nasi Campur.Bau aroma rempah-rempah menusuk ke hidung.Dia trus berjalan masuk ke dlm restoran itu.
Dia memesan nasi campur dan lauk daging yg berkeju.Pesanan nya telah smpai di meja.Kecur liur Arissa lalu membaca doa dan makan dengn tertib.
Perut dah kenyang ape lg jom cuci mata lg sekali.Dia berjalan di bandar Turki yg dihiasi lampu neon.Kelihatan sungguh cantik.Arissa tidak lupa untk menangkap beberapa keping gambr sebagai simpanannya.
Sedng asyik menangkap gambr,dia ternampak susuk badan yg amat dikenalinya
."Btul ke ape yg aq nmpk ni? Ke aq mimpi?".smbil menampar kedua-dua pipinya sehingga merah."Aq tak mimpi,ni realiti...mcm mne mamat tu boleh ade kt sini?..arghh suke hati dia lha".
Hilang mood nya untk bersiar-siar malam itu.Dia berjalan menuju ke hotel tempat dia menginap.
"Lebih baik aq tido,lg best" kata Arissa lalu membuka pintu bilik.Pintu dikunci dan dia berjalan menuju ke arah katil.Merebahkn diri di atas katil.Tidak smpai beberapa saat,Arissa sudah lena dibuai mimpi.
___
Sorry lmbt update cz sy x de idea...
Nah enjoy❤
Jgn lupe vote n tunggu next chapter..___
YOU ARE READING
KITA (Slow Update)
RomanceStatus: in proses Start: 20/12/18 Finish: _______________________________ ARISSA SAFIYYAH sedih akan kehilangan suami tercinta, AMMAR SAFWAN dab membawa diri ke Istanbul untuk mengurangkan segala kesedihan yang dihadapi Tanpa diduga Arissa bertemu...