"Why?" Soal Dahyun pula.
Tzuyu menjongketkan bahunya.Malu pula mahu memberitahu sebabnya. Bukan apa, Mister Vamp tu memang pandai bergaya.
Tinggi... Kalau dia senyum... Fulamak... Kesannya macam kena pukau.Dan dia selalu terserempak dengan Mister Vamp itu di waktu malam. Alamak! Dah tukar dari cikgu tae kepada Mister Vamp? Tzuyu tersengih. Kawannya hanya memandang pelik.
"Angau apa?" ●●●●●
"Saya ada teka-teki. Sambung dari yang hari itu."
Tzuyu mengeluh. Malas nak menjawab kali ini. Mesti tak logik...
"Polis hari itu nak balas dendam dekat India tua tu. So, dia pancitkan motor india tua tu. India tu pun marahlah dengan polis tu. So, polis tu cakap something yang terus buat India tua tu diam. Apa yang dia cakap?"
Senyap sunyi kelas itu. Kalau dalam cerita kartun, dah lama ada bunyi katak atau burung gagak nak menggambarkan betapa sunyinya kelas itu.
"Tak ada siapa nak jawab?" Soal Cikgu Tae lagi. Masih lagi sepi.
"Okaylah! Jawapan dia, polis tu cakap. Sana ada angin, sini ada angin, kepala you pun ada angin, buat apa tayar ada angin."
Cikgu Tae ketawa sendiri. Melihatkan pelajarnya uang senyap tidak bereaksi ketawanya mati. Kalau kulitnya cerah, memang sah tengah merah sekarang ni. Malu...
"Kepala Mister Vamp pun masuk angin." Ujar Tzuyu perlahan. ●●●●●
Selesai waktu Sejarah, Tzuyu dan rakan sekelasnya sibuk mengeluarkan buku untuk ke makmal matematik untuk kelas yang seterusnya.
Sewaktu Tzuyu melangkah keluar dari kelas, matanya bertaut dengan Mister Vamp yang juga secara kebetulan baru keluar dari kelas mengikut pintu hadapan.
Mister Vamp tersenyum manis ke arahnya.
Pergh! Cair macam coklat panas dia dibuatnya. Cool, Chewy! Cool! Chewy membalas senyuman seadanya sebelum melangkah pergi.
Hai... Dalam benci suka tu ada juga. Tak tidur malamlah dia dibuatnya.
Semua salah Mister Vamp! Pergi senyum dekat dia, buat apa? ●●●●●
"Fail?" Mata Tzuyu mula berpinar. Fail??? Hatinya menjerit. Kenapa dia mesti gagal ujian Sejarah kali ni.
Sebelum ini mantap sahaja keputusan peperiksaannya. Hati jahatnya mula menyalahkan Mister Vamp.
"Ni semua sebab Mister Vamp tak mengajar betul-betul." Hatinya mendongkol.
Kerana geram, Tzuyu memulakan misi mengumpat dan memburuk-burukkan Mister Vamp secara lebih meluas. Ish, budak ni! Tak bertaubat lagi. Patutlah gagal. Tak berkat ilmu tu.
Tzuyu terus-terusan membenci Mister Vamp. Baginya lelaki itulah punca kegagalannya. Selama dia belajar dengan Cikgu IU, tidak pernah sekalipun dia gagal Sejarah malah dia sentiasa mendapat keputusan cemerlang.
Dalam pada sibuk mengumpat itu, rasa bersalah tetap ada. Fuh... Nasib baik... Ingat hati tu dah hitam... Tzuyu sering melarikan diri dari Mister Vamp sejak berada di tingkatan 5.
Err... betul-betul melarikan diri. Alah... Lari ala-ala pecut 100 meter tu.
Tak percaya? Pernah sekali, Tzuyu dalam perjalanan ke makmal matematik. Waktu itu, kebetulan Mister Vamp keluar dari makmal sebelah.
Berdesup Tzuyu lari meninggalkan tempat itu. Yang Mister Vamp pula nampaknya perasan akan tingkah si Tzuyu tu. ●●●●●
Be continue...
Hhmmm................. Bye😊
YOU ARE READING
hello mister. Vampire (Completed)
VampireShort story.......... "hello mester. vamp" "Dah lama x jumpa hah" 😊☺ start :12-12-2018 end:15-12-2018 Cepat kan😂😂 Jangan menyesal tau baca ff ni cuz' i know ff ni bosan Top #taetzu -3 #tzukook -5 #once -4