"Habis, macam mana dengan ending dia?" Keluh Dahyun. Matanya masih di skrin komputer dan tangannya lincah mengetuk papan kekunci.
Cerpen tentang kisah cinta pertama Tzuyu ini agak menarik baginya. Romantik komedi! Nanti selesai, dia akan hantar di wattpat.
"Kau fikirlah sendiri." Ujar Tzuyu. Dahyun merengus. Dahyun mengambil keputusan untuk membuat ending feke iaitu mister. Vamp dan Tzuyu bertemu di sungai han . Sedikit lagi (hello mister. Vamp). Sedikit lagi .... And..... Finish!
Dahyun tersenyum puas. Laman wattpat dibuka dan karyanya dihantar. ●●●●●
Dahyun menggoyangkan kepalanya mengikut rentak musik sambil menunggu Tzuyu selesai membeli nota kuliah mereka.
Amboi! Dia goyang kaki, si Tzuyu pula yang berpenat lelah bersesak dengan banjiran manusia dalam kedai sekangkang kera itu. Itulah untungnya dapat kawan yang baik.
Eh? Tzuyu pula? Kesian Tzuyu dapat kawan yang hatinya terlebih mulia macam Dahyun ni.
"Opocot!" Melatah Dahyun bila telefon samsung Corby miliknya menjerit minta dijawab. Hmm... Nombor yang tidak dikenali. Segera dia menekan butang 'answer'.
"Hello... Siapa?" Amboi! Kasar betul anak dara ni. Buatnya bakal suami yang telefon, terus tak jadi kahwin. Lari bertempiaran dia dibuatnya.
"Hello? Dahyun, ya?" Hmm... Suara serak-serak...
"Hmm... Aku Dahyun. Kau siapa?" Isyk! Budak Dahyun ni memang kena hantar pergi kelas budi bahasa. Perangai kasar, tapi boleh lagi tulis cerpen. Dasyat! Macam durian pula Dahyun ni.. Durian? Iyalah.... Luar keras berduri, dalam lembik nak mati.
"Saya rasa saya Mister Vamp dalam cerpen awak. Cikgu tae." Dahyun membulatkan matanya yang sepet. Memang bakal suami yang menelefonnya, tapi bukan bakal suaminya. Bakal suami Ecah!
"OH MY PRADA!!!" Jeritnya tidak percaya. ●●●●●
Kahwin juga si Tzuyu ni dengan Mister Vamp. Yang lagi tak boleh blahnya, penamat kisah cinta Tzuyu dengan Mister Vamp ini sebiji dengan cerpen yang ditulis Dahyun.
Mister Vamp terbaca karya si Dahyun dan terus merasa seperti pernah mengalami babak-babak dalam cerpen itu.
Hatinya kuat mengatakan yang dia boleh bertemu semula dengan Tzuyu yang menghilang melalui Dahyun.
Terus dirayunya pihak wattpad bagi mendapatkan nombor telefon Dahyun. Tapi yang Dahyun sakit hatinya, si Mister Vamp ini dapatkan nombor telefonnya dengan cara tidak adil.
Tau diaorang tu ada nama keluarga yang sama iaitu keluarga Kim Tapi Ada ke patut lelaki itu pergi mereka cerita bahawa dia adalah adik kepada Mister Vamp yang memberontak dan melarikan diri dari rumah.
Dan si Mister Vamp ini amat berharap dapat memujuk semula adiknya atau si Dahyun ni yang kononnya telah menukar nombor telefon.
Tidak pasal-pasal Dahyun menjadi remaja bermasalah.
Aduhai...."Dahyun... Thanks... Sebab kau, aku jumpa semula dengan Mister Vamp aku although terkejut jugalah dia tiba-tiba masuk meminang." Ujar Tzuyu sambil memegang tangan Dahyun. Mister Vamp di sisi Tzuyu sudah tersenyum.
"Well, yeah. Credits to me. Dah jodoh korang."
"Yup, all credits to you. Kalau tak sebab awak, saya takkan tahu perasaan sebenar Tzuyu pada saya. Selama ni dia buat bodoh je dengan saya. Ingat tak suka. Kalau bukan awak..... Takkan jumpa dia. Takkan berani masuk meminang dia dan last sekali takkan kahwin." Kini giliran Mister Vamp pula berterima kasih. Dahyun angkat bahu.
"Kalau tanpa aku pun, korang tetap kahwin. Dah jodoh. Tapi, Tzuyu... Satu cara kau boleh balas budi aku." Tzuyu dan Mister Vamp saling bertukar pandang.
.
YOU ARE READING
hello mister. Vampire (Completed)
VampireShort story.......... "hello mester. vamp" "Dah lama x jumpa hah" 😊☺ start :12-12-2018 end:15-12-2018 Cepat kan😂😂 Jangan menyesal tau baca ff ni cuz' i know ff ni bosan Top #taetzu -3 #tzukook -5 #once -4