want to meet him

271 52 4
                                    

Kelas 5 A-2 itu sudah bising seperti pasar. Suga sebagai ketua kelas yg langsung tak bertanggung jawab tu tau tidur je keje dia hhhmmm
...

Ini sudah masuk minggu ke dua Cikgu Tae tidak masuk ke kelas mereka. Dahyun menepuk bahu Tzuyu.

"Kejap lagi rehat, aku rasa mesti Cikgu Tae tak masuk kelas lagi selepas rehat nanti." Dahyun memandang Tzuyu.

"Aku rasa dia merajuk dengan kau lah." Tuduh Dahyun. Tzuyu sudah melopong. Jari telunjuknya dihala ke wajahnya manakala Dahyun mengangguk laju.

"Apasal pula dia nak merajuk dengan aku?" Bengkeng Tzuyu.

"Kau tanya, apasal?
Kau tu akhir-akhir ni kan selalu lari dari dia. Sana sini kau mengumpat dia. Kau tak rasa ke yang dia mungkin tahu and terasa dengan kau plus I wonder why do you care so much about him?" Marah Dahyun.

"Mana ada!" Tzuyu membuat muka selamba. Tapi, dalam hati rasa bersalah sudah menggunung.

"Kau try la pujuk dia." Tzuyu geleng.

"Kau takut ke?" Bulat mata Tzuyu memandang Dahyun. Hey, Dahyu ! Tzuyu ni keturunan Malim Deman... Pantang dicabar.

"Kau tengok muka aku ni. Ada gaya takut ke? Pleaselah..." Matanya sudah dijulingkan ke atas.

"Hang cakap berdegaq. Kalau ya, buktikan." Cabar Dahyun. Tzuyu berdiri pantas.

"Fine!" ●●●●●

Jam di tangan dikerling. Masih ada masa lagi sebelum habis rehat.

Tzuyu sudah mundar-mandir di hadapan meja Mister Vamp yang kosong dalam bilik guru itu.
Rehatlah tu.
Tzuyu buat tidak tahu sahaja jika ada guru lain yang memandang pelik.
 

Tiba-tiba Mister Vamp muncul dari belakang Tzuyu terus menonong duduk di mejanya. Tzuyu mendekat.
 Muka memang kawal habislah.

   "Bila nak masuk kelas?" Tzuyu bersuara mendatar. Tengok muka, ego tu memang tak boleh tarah.

Mister Vamp sudah pandang pelik. Kedua-dua belah keningnya dijongketkan.

Akhirnya pecah juga tawanya. Entah apa yang kelakar sangat. Tzuyu hanya mengerutkan wajahnya.

    "Pukul berapa ni?" Soalan Tzuyu dijawab dengan soalan. Tzuyu senyap... Ada sepuluh minit lagi. Gelojoh sangat ke dia.

 Gulp! "Saya ada assignment. Tolong bagi kertas ni ke kelas." Tzuyu menyambut kertas yang dihulurkan oleh Mister Vamp.

    "Masuk tak?" Belum putus asa nampaknya si Tzuyu ni.

    "Masuk apa?" Ah, sudah! Masuk dah angin bendul Mister Vamp ni.

    "Kelaslah..." Tzuyu mencebik. Mister Vamp ketawa lagi. Tapi, dia tidak menjawab dan hanya membiarkan soalan Tzuyu dibawa angin.   ●●●●●

Be continue...

Best x......

hello mister. Vampire (Completed)Where stories live. Discover now