What??

232 46 2
                                    

  "Eh, kakak... Chewy!" Suara Mister Vamp membuat Tzuyu dan Dahyun berpaling.

 Satu lagi tabiat Mister Vamp yang aneh. Dia ini kalau berjumpa dengan mana-mana pelajarnya, dia akan memanggil mereka kakak atau abang termasuklah Tzuyu.

 Tapi, kalau bersendiri tanpa guru lain atau faktor lain, laju sahaja nama 'Chewy' meluncur di bibirnya.

    "Cikgu... Buat apa tadi dekat pondok guard?" Soal Dahyun mesra. Sudah terbiasa dengan panggilan kakak.

    "Pendrive cikgu hilang. Dah lah banyak dokumen penting dalam tu." Mister Vamp menunjuk muka sedih. Matanya memandang sekilas wajah Tzuyu yang seperti tiada perasaan itu. Kayu betul!

    "Oh really? Kesian cikgu, kan Chewy?" Tersedak Tzuyy dengan air liurnya sendiri mendengar namanya di sebut Dahyun. Bulat matanya memandang rakannya itu.

    "Err... A'ah. Good luck! May cikgu jumpa pendrive tu." Ujar Tzuyu sambil menarik tangan Dahyun meninggalkan Mister Vamp tanpa niat mahu menolong. Mana dia pernah ada niat baik tentang hal melibatkan Mister Vamp.
Jahat je niatnya.
Tanduk sudah tumbuh....   ●●●●●  

Skip...

   Tzuyu membaca khusyuk buku cerita Inggeris kegemarannya.
 Lama juga dia tercongok malam-malam di luar dewan menunggu rakan-rakannya yang sedang menduduki 'make up exam'. Terlebih baik hatilah pula sampai sanggup teman dan menunggu rakan-rakannya di luar dewan seperti patung cendana itu. Memang baik pun.
Jahat dengan Mister Vamp saja.
Muka jahat sudah keluar....

    Bunyi enjin kereta mendekat mengganggu pembacaan Tzuyu. Terasa mahu tercabut jantungnya.
 Mana tak tercabut, macam mana si Mister Vamp tu boleh muncul dekat sini?

Asal malam je jumpa Mister Vamp, asal jumpa Mister Vamp je malam... Ugh!

    Berkerut dahi Ecah melihat Mister Vamp terjenguk-jenguk cuba melihat gerangan yang duduk tercongok seorang diri di luar dewan.

 Tzuyu menutup wajahnya dengan buku di tangan. Dia mencuri tengok reaksi Mister Vamp. Kesian pula melihat Mister Vamp terhendap-hendap di situ.

 Tzuyu pun buatlah perangai gilanya. Dengan senyuman yang tersangatlah lebar sampai boleh sumbat bulan sabit dalam mulut tu, Tzuyu melambai ke arah Mister Vamp. Kan elok menyapa guru... Eh? Mister Vamp datang dekatlah.

    "Chewy!" 

Be continue...

Baru hari ni je aku dah up date 4 chapter huhuhu~😭 penat tau. Jadi jng lupa vote tau... K bye😘😊

hello mister. Vampire (Completed)Where stories live. Discover now