I. Seznámení

195 19 7
                                    

        Bylo nebylo v předaleké galaxii.
Žila byla jedna osiřelá dívka, narozena na Endoru, zalesněném Měsíci.
         Jmenovala se Skylar Reid. Oba rodiče jí zemřeli během války rytířů Jedi a kolonů, proti Separatistům.
Jak jste již určitě pochopili, dívčiny rodiče byli Jediové. Tak jako oni, byla i Skylar nadaná v Síle.

         Dnes je to tři roky, na den přesně, co mi zemřeli oba rodiče. A shodou okolností mám i patnácté narozeniny. Tak nějak cítím, že tento den bude něčím zvláštní. Ale čím to zatím netuším.
         Jako každý den se vydávám na sběr bobulí. Cestou potkávám Ewoky. Vypadají jako malí chlupatí medvídci. Za tu dobu, co tu žiji, jsme si na sebe zvykli a pomáháme si.
         Posbírám několik malin a borůvek, ale vzápětí stuhnu. Mám nepříjemný pocit, že se něco stane.
Jako nazavolanou se nad námi objeví neznámá stíhačka.
         Co tady ksakru chce? Rozběhnu se. Utíkám jak nejrychleji dokážu. Zastavím se, až na konci jednoho z mnoha lesů této planety.
         Byla přímo předemnou. Vidím jak se otevírá plošina. Následně po ní sestoupí osoba zahalená v dlouhém černém plášti s hlubokou kápí. Sleduji jak si ji pomalu snímá.
         Je to můž. Přesněji Zabrak. Je rudé barvy se svítivě žlutýma očima. Chvíli se rozhlíží a vzápětí mu zrak padne na mě. Ani nedýchám a v duchu doufám, že mne nevidí. Ale asi marně. Dává se do pohybu. Neprve jen lehkým krokem, ale pak přejde do běhu. Oči pořád upírá mým směrem. Vím, že bych měla pravděpodobně utéct, ale ty oči mě drží na místě.
Než se naději, stojí předemnou.
        ,, Zdravím, co dělá taková mladá dívka na neobydleném Měsíci? "zeptá se. Má trochu chraplavý hlas. Ale není v něm ani známky po nepřátelství či nadřazenosti, spíš naopak zní mile a starostlivě.
        ,, Já tady žiji. Ale otázka zní co tu pohledáváte vy?" odpovím mu s trochou nedůvěry v hlase.
Usměje se a odhalí nažloutlé zuby, ostré jako břitva.
        ,, Jen jsem náhodou letěl kolem,řekl a pokračoval, ale nemohlo mi uniknout, tvé úžasné nadání. Je do nebe volající. ''
        Nevím co na to říct. Muž si mne prohlíží. Hodnotí mě.
       ,, Máš rodinu? " zeptá se najednou.
Zavrtím hlavou.
       ,, To mne mrzí. Mohla bys letět se mnou. Můžu tě naučit vše co znám o síle." řekne.
Podívám se na něj, trochu zmateně.
       ,, Vy mne chcete učit? Ani neznám vaše jméno! "
Muž se uměje.
       ,, Dovol, abych to napravil. Jsem Darth Maul. A byl bych rád, kdyby jsi se stala mou učednicí... "
Je vidět, že pátrá i po mém jméně.
       ,, Skylar,řeknu, Skylar Reid. "
Vděčně se usměje.
       ,, Staneš se mou učednicí Skylar? "
Chvíli přemýšlím. Mám opustit domov? Mám odejít s někým koho jsem zrovna poznala? Na druhou stranu, to může být zajímavá zkušenost pro dívku jako jsem já. A navíc budu ovládat sílu a budu mít světelný měč!
       ,, Dobře, jdu do toho mistře. ''

Star Wars StoryKde žijí příběhy. Začni objevovat