𝓗𝓮𝓵𝓹 𝓶𝓮! 🖋

127 14 1
                                    

Sudah 3 hari Rumi tidak pulang . Jiwa sangat tertekan 💔 . Dia sangat merindukan Rumi .

" I miss her voice , her laughter , her smile . I miss everything about her.. "

Kata Jiwa seorang diri .

Dia menatap satu persatu gambar  Rumi dalam gallery  phone . Gambar Rumi lebih banyak dari gambarnya.

" Pulanglah cepat,  aku rindu kau sangat A.Rumi Saharat "

Jiwa memegang dadanya . Nama Rumi disebut dan disemai sedalam - dalam jiwanya .

Jiwa akhirnya tertidur di dalam kegelapan malam .
Malam itu, dia bermimpi bertemu dengan Rumi. Rumi meminta tolong agar menyelamatkannya.

" Phwk k̄heā phb r̀āng k̄hxng c̄hạn .Khuṇ t̂xng rīb h̄rụ̄x phwk k̄heā ca f̄ạng ṣ̄ph c̄hạn .  Pord ch̀wy c̄hạn thī! "
( Mereka dah jumpa badan saya. Awak kena cepat atau mereka akan kebumikan saya . Tolong saya!)

" Apa?! Rumi kat mana ni?! "

" Melaka "

  Jiwa tersedar . Dia mendapat mimpi tentang Rumi . Dia melihat jam , jam menunjukkan pukul 5 pagi . Jiwa bangun dari katilnya dan datang ke bilik ibu bapanya . Perlahan - lahan dia memulas tombol pintu dan masuk ke dalam bilik. Dia mengambil kunci kereta yang berada di atas meja solek  .

Kemudian dia masuk semula ke dalam biliknya dan mengambil beg lalu keluar dari rumah dengan menaiki kereta bapanya. Dia menuju ke Melaka untuk mencari Rumi.

Apabila azan berkumandang tibanya waktu Subuh , Jiwa singgah di RNR terdekat untuk melaksanakan solat Subuh . Selesai , dia menyambung semula perjalanannya.

Setibanya di Seremban, jalan jam. Dia mengambil kesempatan untuk wassap buah hatinya, Ziera untuk memaklum pemergiannya ke Melaka .

"

Hello? Jiwa kat mana nii? Mana kereta ayah? "

" Kat Seremban on the way to Melaka "

" Haa? Buat apa?! Untuk apa?! "

" Cari Rumi "

" Yaallah, tak payah lah sampai datang ke sana. Bahayalah! Balik rumah sekarang "

" Rumi panggil Jiwa , takkan Jiwa nak biar je . Okay lah nanti call, tengah drive nii. Pape jadi susah, ok bye! "

" Hello? Hello?  Jiwa?!!! "

Jiwa menamatkan panggilan dari ayahnya . Dia teringat akan kawasan di mana Rumi berada semasa dalam mimpi itu . Kawasan itu seperti tapak bangunan / rumah yang sedang dibina .

Terdapat banyak tempat di Melaka yang sedang dibangunkan. Jiwa search di google bangunan - bangunan yang sedang dibina di Melaka namun line slow.

Nak tunggu Ziera , dia pula tak online waktu itu . So Jiwa minta tolong dari kawannya , Nabilah untuk mencari maklumat tentang kawasan - kawasan bangunan yang sedang dibina di Melaka .

Dia Anak IndigoWhere stories live. Discover now