#10

69 5 3
                                    

        "Sure kau tak pergi?"

        "Yes.."

        "But, he's still your best friend. And he need your support."

        "Korang kan ada. Okay lah tu. Lagi pun tu dulu.. Sekarang lain."

        "Tak ada beza B. Sekali kawan. Sampai mati kawan."

        "Pft.. bukan dia tanya pasal aku pun."

Fynn diam.

        "Kan? Dah agak dah."

        "Maybe sebab aku dah bagitahu dia yang kau tak datang, tempoh hari. Time kau block all number except Dian.

        "Dia ada suruh kau pujuk aku?"

Fynn diam lagi.

        "Heh.. dah lah Fynn. Aku tetap dengan keputusan aku."

        "Haih.. tapi B. Time tu emosi dia pun tak stabil tau. Rabak. Sama macam kau juga."

        "Oh, so sekarang emosi dia dah stabil lah kan? Emm.. faham. Baguslah. Lagilah aku tak nak pergi."

        "Dah kenapa pula...."

        "Nak tau kenapa? Okay... first, aku akan ruin kan balik emosi dia kalau dia tengok muka aku. Lagipun aku juga tak bersedia nak tengok muka dia since aku dah aibkan diri aku. Second, dia pernah cerita dekat aku dia cuak sangat dengan band mate dia sampaikan dia takut if string terputus lah apa. So, imagine that nervous feeling plus muka aku yang.... Pfft! I'll ruin the show! Third,......."

        "B, enough, enough... "

Phoebe mengangkat tangannya. Dia belum selesai bercakap.

        "Third, akan ada Sue dekat situ. Orang baru yang dia sayang. And kau nak aku bersua muka dengan dia? Hell no Fynn. Aku dah lah blah hari tu and tak jumpa-jumpa dia dah. Forth, aku dah tak ada makna untuk dia. Aku dah cakap dekat dia haritu aku akan pergi.. blah dari hidup dia. Aku tau aku tak layak nak jadi kawan yang baik lepas apa aku dah cakap kat dia hari tu. Mana ada dekat dunia ni orang luahkan perasaan dekat best friend sendiri! Ya ada. Aku. Aku bodoh. Sebab tu aku tak layak nak jadi kawan yang baik sekarang.."

        "Haih..  enough lah B. Tolong jangan down kan diri sendiri boleh tak?"

        "Kau yang nak tau sangat tadi."

        "Haih...."

        "Dah lah Fynn. Baik kau balik. Petang nanti dah kena gerak. Nak ambik Jessie lagi. Pergi ah."

        "Tapi... Aku just.." kata-kata Fynn terhenti.

        "Just... Lupakan? Anggap je benda tu tak pernah jadi? Kau juga kata dia dah Ada Sue. Maybe dia pun dah lupa pasal tu semua?" Fynn menyambung. Ayatnya disusun berhati-hati.

        "Aku yang tak boleh lupa."

        "B....."

        "Fynn... Listen here.. aku dengan dia akan baik juga one day okay? Don't worry.. aku janji. Even aku tak jumpa dia sekarang.. maybe nanti.... Dekat mana-mana. Dekat tempat yang lebih baik. Maybe bukan dekat café malam ni." Nada Pheobe semakin perlahan di penghujung. Dia menundukkan kepalanya.

        "Promise me okay? Korang berdua kawan aku. Kawan baik aku.. aku tak nak kau.. Max, gaduh. Berpecah belah.. tak tegur sesama sendiri. Apa ni? Aku tak suka. Aku sayang the both of you guys. Sumpah. Aku tak backup mana-mana pun. Aku just nak korang macam dulu balik. Korang kenal dari kecil."

FRIENDzone Where stories live. Discover now