First

135 26 2
                                    

Aku memandang permandangan luar. Cantik sangat. Ditambahpula dengan pokok pokok yang kian lebat menghasilkan bunga. Bibir aku mula menaik dan membentuk senyuman. Ialah aku bukannya pernah lihat permandangan diluar selepas aku dikeluarkan daripada penjara tiga tahun lepas. Kalau aku keluarpun cuma pergi tempat kerja dan kemudia  balik. Kalau kak mirae suruh pergi beli barang barulah aku pergi itupun dekat mini market yang dekat dengan taman perumahan.

Aku mengalihkan pandangan ke arah namjoon yang sibuk memandu. Aku merenung wajahnya. Tidak menyangka bahawa dia sememangnya suami aku. Ialah aku minat dia dari awal kitorang kenal lagu. Dia cukup mengambil berat. Namun begitu dia bukannya mencintai aku. Dia cuma kasihan. Aku sendiri tidak  faham sebenarnya. Kehidupan aku tidak lah sadis namun kenapa dia masih kasihan kan aku.jika sebab hutang.. dia boleh sahaja membayarnya dan meminta aku ganti di kemudian hari.

Aku menungkat dagu aku.serious aku kata aku bosan. Kalau namjoon buka radio dapat juga aku dengar oengacara radio itu membebel mengampaikan sesuatu.

"Awak lambat lagi ke nak sampai?" AKu menyoal namjoon. Namjoon mengangguk . Kan bagus kalau aku masak je dekat rumah. Bukannya susah. Pasti aku takkan kebosanan. Perut pun kenyang dah.. tapi disebabkan namjoon kata dia tak beli barang dapuragi jadi dia ajak aku makan dekat luar. Masalahnya daripada tadi tak sampai. Naik berasap ontot aku duduk dalam kereta ni dah.

Aku mengalihkan pandangan kr luaf tingkap semula. Cepatlah sampai. Serious aku kata aku dah terlampau bosan.

Namjoon pov..
Aku memandu kereta ini dengan penuh tumpuan. Terasa bosan pula apabila keadaan sunyi begini. Si isteri aku ni pula bukannya nak berbual dengan aku pun. Cuba cari topik, ini tidak. Sibuk pandang luar macam sebelum ni dia tak pernah tengok permandangan. Keluhan aku lepaskan. Kenapalah banyak sangat restoran tutup harini. Menyesal pulak tipu si seojung tuh. Aku bukannya taknak dia masak. No!!. Cuma aku tak nak dia penat. Kereta aku berhentikann sebaik sahaja lampu trafic bertukar merah.

Aku menekan punat radio. Biarlah kalau si penyampai radio menemani aku sementara nak pergi kedai bang jeman.

'Buk'

Keh asal aku rasa bahu aku berat semacam ni. Takkan ada benda himpap pulak. Nak kata hantu. Mana ada hantu time pagi. Kan? Betul tak. Sebab itulah apa yang taehyung pernah bagitau dulu.

Aku memandang ke arah bahu aku. Jelas kelihatan seojung yang sudahpun ketiduran. Aku senyum. Pipinya aku usap. Aku akan jaga kau seojung. Aku dah ambil tanggungjawab ni jadi aku akan sentiasa menggalasnya. Liur aku telan. Terasa kesat pula apabila dia berada dekat begini dengan aku.

Aku menolak perlahan tubuh seojung supaya dia kembali ke kedudukannya di seat sebelah pemandu. Supaya dia tidak menganggu pemanduan aku. Sebaik sahaja lampu trafic bertukar hijau. Terus aku pandu kembali kereta menyusuri jalan raya.

Selang beberapa minit, terus aku berhentikan kereta di tempat parkir.
Enjin kereta aku matikan. Seojung di sebelah aku pandang. Aku merapatkan tubuh aku dengannya. Lena betul dia tidur.

"Bangun.. kita dah sampai" aku menggoncang perlahan tubuhnya. Dia masih lagi tidak terjaga.

"Sayang.. bangun.. kita dah sampai.." aku menukar cara percakapan aku. Geli dengan bahasa yang aku gunakan? Ouh sudah semestinya. Seojung membuka matanya sebelum dia pejamkan beberapa kali. Dia terkejut memandang aku.

"K-kenapa kita dekat sini?" Dia menyoal aku. Aku tergelak perlahan namun aku masih lagi mengawal riak aku. Dia kalau tak gagap memang gak sah.

"Sebab kita nak makan.. dah jom cepat" aku mengucup pipinya dan tetus aku menjarakkan kembalu tubuh aku daripada terus dekat dengannya.

"O-ouh okay" aku menggelengkan kepala. Ada-ada sahaja dia ni. Aku membuka pintu kereta begitu juga dengan seojung. Terus aku berjalan beriringan dengan dia memasuki ke dalam kedai makan bang jeman. Tangan seojung aku pegang erat. Meja yang berada di hujung tingkap menjadi sasaran aku untuj duduk. Senang. Tak ramai orang dan boleh juga nampak pemandangan luar.

"Haa joon nak makan apa?" Bang jeman dengan wajah yang serious memandang aku tangannya sudah sedia untuk mencatat pesanan.

"Nak kau" aku berkata dengan tanpa riak. Seojung dihadapan aku sudah menanyangkan muka tidak oercaya dengan jawapan aku.

"Ahh.. seriously joon.. eii abang tak suka tak suka tak suka.." bahu aku bang jeman tampar dengan lembut. Mulalah perangai sotong kurita dia tuh.

"Ehem..aku nak ayam pedas dengan ttoebokki.. lambat ontot kau hilang" aku tergelak. Seronok rasanya dapat menyakat bang jeman ni.

"Ontot jangan memain eh.. ontot aku gojes nih... kalau kau sentuh.. kaki kau dapat... haa cik adik nak makan apa?" Bang jeman menyoal seojung dengan nada yang lembut. Eh sibuk menggedik dengan bini orang.

"Saya nak jjamyeon" seojung memberikan senyuman keoada bang. Jeman.

"Psstt joon.. nanti jangan lupa bagi aku nombor adik kau ni" bang jeman tersipu malu. What?!! Adik aku. Sejak bila pulak seojung ni adik aku.

"Tak boleh" aku bernada dingin.

"Nak nombor pon tak oleh.. dekut" bang jeman menayangkan wajah tidak puas hatinya.

"Of course.. bini aku kot" aku brrnada selamba. Ialah benda betul. Bang jeman memandang aku dengan tidak percaya. Membulat matanya sambil melihat aku.

"Bini?? Sejak bila kau ada masa untuk kahwin?" Aku memberikan pandangan tajam pada bang jeman apa? Pikir aku ni tak boleh kahwin ke.

"Dah pergi sana" bang jeman memuncungkan mulutnya apabila mendengar jawapan dari aku. Bukan apa. Aku dah lapar kot. Bang jeman ni pulak sibuk nak tanya itu ini. Makin dilayan memang sampai kemalam lah jawapnya aku tak makan.

Seojung pov..
Aku memerhati kelakuan namjoon dan juga tuan kedai makan ini. Mahu tergelakpun ada jugak. Sebaik sahaja lelaki yang digelar bang jeman itu beredar terus aku memandang namjoon. Dia sedang bermain telefon bimbit dia.

"Awak" aku memanggiknya perlahan. Dia tidak memberikan sebarang riaksi masih lagi fokus dengan apa yang dia lakukan.

"Awak" aku memanggilnya kembali, cuma kali ini aku memberanikan diri untuk memegang kedua belah tangannya. Namjoon memandang aku sekilas dan keningnya dijungkitkan sebelum dia menatap kembali telefonnya.

"Awak tak kerja ke?" Aku menyoalnya.

"Cuti" dia menjawab sepatah.

"Berhenti" ayat daripadanya membuatkan aku kebingungan. Ap yang berhenti.

"Apa dia?" Aku menyoalnya kembali.

"Berhenti kerja.. aku nak kau jaga rumah.. jaga makan pakai aku" dia berkata dengan nada serius.

"Kalau saya tak nak?" Aku menyoalnya lagi. Dia. Memandang aku dengan pandangan tajam. Telefon bimbit di tangan di masukkan ke dalam poket kembali. Dia bangun daripada duduknya dan dia rapatkan wajahnya betul-betul di hadapan aku. Cukup dekat jarak wajah aku dengannya sehingga membuatkan aku dapat rasa deruan nafasnya.

"Kau tetap kena ikut.. aku suami kau" dia menjarakkan kembali kedudukannya.

[C] SINGULARITY [K.N.J] Where stories live. Discover now