''Yaşadığı olumsuzluklara aldırmadı,60 yaşında Tıp Fakültesini bitirdi.''Geçenlerde tanıma fırsatı bulduğum bir kızı anlatmak istiyorum sana.
Hayallerinin peşinden gitmek isteyen fakat karşısına birden fazla sorunlar çıkan,her defasında düşmekten kendini alıkoyamayan,kendisine 'kötü bir dünya' yarattığını söyleyen bir kızla tanıştım.24 yaşında ve daha hayatının yarısında.İlkokul 5.sınıfa giderken yaşadıkları şehirden İstanbul'a taşınmışlar ve ailesi okul kaydını İstanbul'a almamış.5.sınıfta belkide 5 senelik hayalleri,5 dakika da bitti.Hayatı boyunca en değer verdiği kişiler ''sen işe yaramaz olacaksın,işe yaramayacaksın''gibi söylemlerde bulunmuşlar..
O kızın halini az çok tahmin edebiliyorsun sanırım.
En büyük hayalim Psikoloji okumak dedi bana.O kadar içten söyledi ki,bir an şuan ki konumumdan çekindim.
O günden sonra açıköğretimi araştırdık beraber.5.sınıfa kayıt oldu ve kısa sürede bütün dersleri verip,üniversiteye kadar gelmek istiyor.Hayallerini gerçekleştirmek istediği Psikoloji bölümünü okumak istiyor.İnsanların dediklerini umursamadan.
Çünkü insanlar hangi yaşta olurlarsa olsunlar,hayallerini gerçekleştirmek için sadece bir adıma ihtiyaç duyarlar.
Hiçbir şey için geç değil.Unutma yaş sadece bir sayıdan ibarettir.
''Eğer yarın yeni bir başlangıç yapmaya karar verdiysen,imkansız gelen hayallerini gerçekleştirmek için asla vazgeçme çünkü çok zorluklarla karşılacaksın.''
''Sadece İnsansak Yetecek Mi?''
Charles Darwin'i bilirsin.Kendileri,İngiliz biyolog ve doğa tarihçisi.22 yaşında bir bilim macerasına başlamış ve çalışmasını vazgeçmeden 30 yılda bitirmiş.Ve çalışmalarını bitirdiğinde 52 yaşındaymış.Charles Darwin,hayallerini gerçekleştirmek için hiçbir zaman geç olmadığını biliyordu.Charles Darwin kendi otobiyografisinde şöyle özetlemiş;
''İşte böylelikle, bir bilim insanı olarak başarım [...], gördüğüm kadarıyla karmaşık ve çeşitli zihinsel nitelikler ve koşullar ile şekillenmiştir. Bunlardan en önemlisi: a) bilim tutkusu; b) herhangi bir konuda uzun süre düşünebilmek için gerekli olan muazzam sabır yetisi; c) verilerin gözlemlenmesi ve hatırlanması için sıkı çalışma ve d) mantıklı bir bakış açısı kadar yaratıcı da olabilmek. Sahip olduğum bu sıradan yetenekler ile, bilim insanlarını bazı önemli noktalar konusunda düşüncelerini böylesine derinden etkilediğimi görmek gerçekten şaşırtıcı."
aklınızıkeşfedin.com
Penisilin ilacını bulan Alexander Flemming, Walt Disney, Raymond Chandler, Ang Lee ve diğerleri gibi başarı öyküleri, yaşın, hayallere ulaşmada hiç bir engel olmadığının birer kanıtıdır.
Artık hayaller kurmadığınızda ya da ölüm kapınızı çaldığında çok geç kalmışsınız demektir.
Hayalin belkide çok uzakta değildir.Daha vakti varsa bile hayal kurmaktan asla vazgeçme.Yenilerini kur.Hayal kurarken senin için hayırlı mı hayırsız mı onu da düşün.İnsan,hayal kurarak insan olur çünkü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Aslında Hepimiz Birer Savaşcılarız!
Non-Fictionişe yarayabilirim,işe yarayabilirim,işe yarayabilirim,ben işe yarayabilir miyim ya?