21 Adımda 12 Hedef (sayfa 49)
Başarıyı istemek,inanmak ve bunun için düzenli ve disiplinli bir çalışma yürütmek..İşte bu işin sırrı..
Artık insanlar yürüdüğü ve hatta koştuğu kulvarda ekisi gibi tek başına veya birkaç kişi değildir.Aynı kulvarı kullanan ve aynı hedefe yürüyen kişilerin sayısı oldukça fazladır.Bunların içinde en fazla direnci,sabrı ve düzenli koşmayı becerenler hedefe ulaşacaklar,diğerleri ise amaçlarını gerçekleştiremeyeceklerdir.
Toplumun ve çalışma hayatının gittikçe karmaşık bir hal alması,insanların BAŞARI şanslarını da düşürmüştür.Bunun içindir ki son yıllarda BAŞARI ile ilgili bir dizi çalışma yapılmaktadır.
Günümüzde BAŞARAMAMA,eski yıllara göre daha vahim sonuçlar ortaya çıkarmaktadır.
Eskiden başarısız duruma düşmüş insanların kayıplarını telafi edecek bir ruh ve bir anlayış vardı.Ama bugün başarısız insana adeta sevinilmekte,onun ezilip,bitmesine seyirci kalmaktadır (İ.Refik).Bu ise başaramadan başka bir yolun olmadığını çok iyi anlatmaktadır.
Başarmanın Yolları:
1-Önce başaracağınıza inanın.''Başaracağım''demeniz,başarı yolundaki ilk ciddi dönemeci geçmeniz demektir.Bundan sonrası kolay..
2-Başarıyı kararlılıkla ve sabırla isteyin.İstekle başlayan her çalışma kararlılıkla sürülüp sabırla bitirebilir.
3-Gelecek boş duranın değildir.Bunun için çok çalışmalısınız.
4-Unutmayın kusursuzluk kusurla,başarı da başarısızlıkla başlar.
5-Başarıda başkasını örnek alın.Ama başkasının aynısını değil,kendiniz gibi olmaya çalışın.
6-Yeterli uykunun başarıda önemli bir rolü vardır.Uykuya esir olmayanlar,uykudan çaldıkları saatleri çalışmaya ayıranlardır.
7-Herkesin ruhunda uyandırılmayı bekleyen dev yatar,o devi uyandırın.
8-Bir hedefiniz olsun.Çalışmanızı ona göre şekillendirin.
9-Başarmak isteyen bir insan için her saat ve her yer uygundur.Uygun saat ve yer arayarak boşa vakit geçirmeyin.
10-Zorlukları sabırla aşmaya çalışın.Unutmayın ki en önemli başarılan en zor engellerden sonra elde edilmiştir.
Başarılı olmanın bir sihri,bir iksiri ve hazır bir siparişi yoktur.Başarı,başarıyla odaklanmakla ve inanmakla başlar,sanır ve kararlılıkla sürer.
Başarı yeterli görüldüğü gün,başarısızlık başlar.
UNUTMAYIN!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Aslında Hepimiz Birer Savaşcılarız!
Kurgu Olmayanişe yarayabilirim,işe yarayabilirim,işe yarayabilirim,ben işe yarayabilir miyim ya?