Malamnya, Jimin balik kerumah..
"Chim dah balik.." Jimin menutup pintu rumah.
"Awal pulak kau balik? Nak makan?" Soal Jin yang sedang menghidang makanan di atas meja makan.
"Balik awal salah,balik lambat salah.."
"Taklah salah..cuma pelik..biasanya 4 pagi barula tercongok muka kau kat sofa depan tu" kata Jin sambil memuncungkan mulutnya tunjuk ke arah sofa. Jimin hanya tersengih dan makan nasi goreng yang Jin hidangkan.
"Jimin,aku nak tanya skit boleh?"
"Tanyala"
"Siapa namja yang kau jumpa kat kedai runcit tu tadi?" Soalan Jin membuatkan jimin tersedak. Jin hulur air dan Jimin minum.
"Kau nampak ke?"
"Nampakla sebab tu aku tanya..tapi aku tak dengar pulak kau dengan dia cakap apa"
"Urm..dia..dia officemate aku je..ha..officemate.." jawab Jimin dengan takut takut. Jin pandang dia pelik.
Apasal takut plak?
"Tapi kenapa dia hentak kau kat dinding sampai muntah darah kau kat situ?"
"Urm..dia ade masalah dengan gaji skit..ciput sangat kot..haha" gelak fake Jimin berikan. Jimin sambung makan dengan peluh membasahi dahi.
Hatinya berdebar.
"Apa jadi kalau Jin tahu.." bisik Jimin dalam hati. Jimin termenung.
"Jimin?" Panggil Jin apabila nampak Jimin lain macam. Jimin pandang Jin dan terus sambung makan walaupun dia masih termenung memikirkan hal itu.
"Kenapa muka kau pucat ni? Ada masalah ke? Share la kat aku" jin mengambil tempat di hadapan jimin. Jimin geleng.
"Takde papela.. okla..aku dah kenyang..aku nak rehat" Jimin bangun dan masuk ke biliknya.
"This kid..aku hidang punyalah special siap ade telur mata kat atas nasi goreng ni dia makan dua sudu je?! Kau tahu tak aku buat ni dengan kasih sayang untuk kau tau! Kalau orang lain aku buat telur dadar je! Ingat senang nak buat telur mata bulat camni?!" Bebel Jin sambil mengambil pinggan yang jimin makan dan buang ke dalam tong sampah.
Jin membasuh tangannya. Tiba tiba dia teringat reaksi Jimin terhadap soalannya tadi.
"Kenapa dia macam takut bila aku tanya soalan tu? Dan kenapa aku rasa macam jawapan dia tadi bukan jawapan sebenar?" Bisik hati Jin.
Jin menggelengkan kepala. Tak nak fikir buruk tentang kawan rapatnya sendiri.
Jin masuk ke biliknya. Ternampak Suga yang sedang bermain laptopnya.
"Suga.." panggil Jin. Suga pandang jin dan tutup laptopnya.
"Kau rasa Jimin ada rahsia apa apa ke drpd kita?" Soal Jin.
"Setiap orang mesti ada rahsia yang disimpan sorang sorang.."
Jin geleng kepala. Baginya jawapan itu cliche.
"Maksud aku pasal dia dengan namja kat kedai tadi.. kau rasa ada apa apa yang patut kita tahu ke?"
Suga hanya tunduk. Tak tahu nak jawab apa. Dia sendiri tak pasti apa yang Jimin rahsiakan. Jin pula serius semacam.
"Kenapa kau tiba tiba tanya aku macamtu?" Soal Suga.
"Sebab tadi aku ade berbual dengan dia kat dapur..bila aku tanya dia siapa namja tadi dia cakap tu officemate dia yang ade masalah gaji..tapi dia macam takut jawab.. and paling aku pelik sekali, muka dia pucat and berpeluh. Lepastu dia asyik termenung je..kau tak rasa ke dia memang ade benda yang kita patut tahu tapi dia tak boleh bagitahu?" Kata kata Jin membuatkan Suga terdiam.
YOU ARE READING
[✓] Dendam | Park Jimin
Fanfiction"Bunuh bangtan" "Takkan! Bangtan kawan aku daripada kecil! Susah senang kami bersama! Aku takkan buat kerja gila tu! Kau bunuh jelah aku!" "Aku hyung kau atau bangtan yang menyusahkan kau tu?" "Apa aku dapat kalau aku dapat bunuh dorang ha?!" Nak ta...