"Aku pergi kerja dulu eh? Kau ok tak duduk sorg?" Soal Jimin sambil memakai tali leher hitam yang dipadankan dengan kemeja hitam.
"Ye.. Aku ok.. Kau pergi lah" kata Taehyung dengan senyuman. Jimin turut senyum dan bergegas ke tempat kerjanya.
♡
"Lunch.. Erm.. Agak agak Jimin nak makan apa eh.." Fikir Taehyung. Setelah 2 minit berfikir dia memetik jari ibarat ada mentol di akalnya.
♡
Jimin ke kedai runcit untuk membeli sedikit kudapan untuk rumahnya nanti.
Dia terlanggar seorang budak lelaki.
Dia membantu budak itu berdiri dan budak itu menangis."Hey! Kau culik anak aku!" Marah seorang wanita lalu menampar pipi gebu Jimin.
"Eh tak.. Saya-" belum sempat Jimin memberitahu dengan lanjut orang ramai mula berkurumun dan membelasah Jimin.
'Hoi! Kenapa korang belasah dia?!!" Jerkah seorang namja. Lintang pukang orang ramai pergi dari situ.
"Hyung ok tak??" Soal Jungkook lalu terus memapah Jimin ke keretanya.
♡
"Lambatnya Jimin ni.. Sejuk dah corndog aku.." Memuncung mulut Taehyung menunggu Jimin yang tak muncul muncul walaupun waktu lunch dah hampir tamat.
Tok tok tok!
"Ha..sampai pun.. Kenapa- EH JIMIN !! KAU KENAPA NI?!!!" terkejut apabila Taehyung membuka pintu dan nampak Jimin dengan lebam lebam dimuka dipapah Jungkook.
"Dia kena pukul.. Padahal budak tu dengan yeoja tu pembelot! Hish ni nak marah ni!" Kata Jungkook.
"Siapa yeoja tu?" Soal Taehyung dengan serius.
"Ntah.. Harap muka je lawa!" Geram Jungkook lagi.
"Takpe.. Jungkook, kau ada photoshoot kan? Dah kau pergi sambung kerja kau.. Biar aku jaga Jimin" ujar Taehyung. Jungkook pout dan pergi dari rumah itu.
Taehyung duduk disisi Jimin.
"Aku sayang kau..kau dalam bahaya, Chim.." ujar Taehyung perlahan. Tanpa dia sedar, Namjoon mendengar.
"Maknanya Taehyung tahu apa yang terjadi.." katanya dalam hati. Dia mula membuat andaian sendiri yang Taehyung cuba membunuh Jimin dalam diam.
♡
"Namjoon ah, kau ok tak ni? Kau nampak pucat gila" soal Jimin prihatin.
"Ok.. cuma pening skit" kata Namjoon sambil mengurut urut dahinya.
"Nak aku urutkan?" Soal Jimin. Namjoon mengangguk.
Namjoon baringkan kepalanya di peha Jimin.
Jimin mengurut kepala Namjoon. Tiba tiba dia sedar Namjoon tidak bergerak.
"Hyung?" Jimin menggerak gerakkan Namjoon tapi hampa. Dia tak sedar langsung.
Tangan Jimin mulai menggigil. Dia sentuh bahagian nadi Namjoon.
"H..hy..hyung!! Hyung bangun!!!!" Jimin menangis. Bangtan yang lain dengar tangisan Jimin terus ke arahnya.
"Kenapa ni?!" Soal Taehyung dengan cemas. Jimin hanya mampu menangis.
"A..apa kau dah buat ni Chim?!" Jerkah Jin.
"Tak!! Bukan aku buat!!! Aku tak tahu!!!" Jerit jimin dengan tangisannya.
YOU ARE READING
[✓] Dendam | Park Jimin
Fanfic"Bunuh bangtan" "Takkan! Bangtan kawan aku daripada kecil! Susah senang kami bersama! Aku takkan buat kerja gila tu! Kau bunuh jelah aku!" "Aku hyung kau atau bangtan yang menyusahkan kau tu?" "Apa aku dapat kalau aku dapat bunuh dorang ha?!" Nak ta...