"Taehyung ah.. Kau tak nak berbaik lagi ke dengan Jimin?" Soal Namjoon kepada Taehyung yang sedang ralit bermain game.
"Tak hyung.. Dah jangan cakap pasal dia" balas Taehyung dengan malas. Namjoon merengus geram.
"Fine. Kau ni memang tak reti hargai dia kan? Tak boleh ke cancel plan bodoh ni? Disebabkan setan tu sorang kau sanggup eh buat bangtan berpecah belah macam ni?"
"Bukan masanya hyung.. Biarlah dulu.. Aku tahu apa yang aku buat.. Jimin pun akan dapat ganjarannya nanti. Kau takyah risau"
"Ganjaran apa? Duit? Boleh buat apa dengan duit tu? Jimin tu dah over kaya dah.. Sebanyak mana pun duit tu kebahagiaan dan hubungan tak boleh dibeli dengan duit tulaa" perli Namjoon lalu menjeling.
"Tak.. Bukan.. Memang ni duit tapi ni lain.. Kalau plan ni tak diteruskan saham company Jimin akan jatuh and bankrup.. Kau nak ke jadi macam tu?" Balas Taehyung jujur.
Namjoon terdiam lama.
"So kita akan tetap macamni? Answer me kim taehyung" soal Namjoon dengan tegas.
"Aku tak janji.. Mungkin aku ma-"
"Aku tanya lain kau jawab lain. Dah jangan cakap pasal ni dahlah.. Lupakan je" ujar Namjoon lalu bangun dari kerusinya.
♡
"Hyung..oo hyung" Panggil Taehyung.
Tiada sesiapa menyahut.
"Hyung.. S..sa..kit.."Taehyung pegang dadanya.
"Hyung.." Panggil Taehyung lagi tapi apakan daya.. Rumah macam istana manalah orang dengar.
Taehyung capai phonenya.
Nombor yang anda dail-
"Arghhh sakit!!" Taehyung memukul mukul dadanya.
"Taehyung apa bising bising tu? Eh.. Taehyung!" Jin terkejut setelah sampai dibilik Taehyung apabila melihat Taehyung muntah darah tanpa henti.
Jin call ambulans dan ambulans sampai.
"Taehyung please.." Jin genggam tangan Taehyung yang dah terkulai lemah itu.
♡
"Hello, weh Taehyung muntah darah weh dia dalam wad emergency cepat datang weh"ujar Jin.
"HA?! OK AKU DATANG"
Jin tergamam. Ternyata dia salah dail nombor. Dia nak call Namjoon tapi tercall Jimin.
"Hyung, Tae macam mana? Dia macam mana?!" Jerkah Jimin kepada Jin sambil mencengkam bahu Jin.
"D..d..oktor kata dia stabil c..cuma dia stress.." Ujar Jin dengan gagap takut tengok Jimin semarah itu.
Jimin lepaskan genggaman bahu Jin.
"Dia kenapa sebenarnya, hyung.. Aku tengok kebelakangan ni dia lain je.." Soal Jimin dengan pasrah.
"Dia ok je.. Biasalah Taehyung tu.. Bukan reti jaga diri.. " ujar Jin bagi menenangkan Jimin.
Jimin menatap lama wajah Taehyung yang pucat lesi sedang berbaring di katil hospital itu. Dia bangun daripada kerusi dan kucup dahi Taehyung sekilas.
"Jaga diri" pesan Jimin ke telinga Taehyung lalu terus pergi dari situ.
Jin mengeluh.
"Dua dua sama ego.. Baik aku handle kucing mak aku sweet pun sweet laki bini tu" bebel Jin.
♡
Sebulan kemudian..
"Feel better?" Soal doktor kepada Taehyung. Taehyung mengangguk lalu tersenyum.
Yup, Taehyung dah jalani pembedahan dan dia berjaya cuma dia masih perlu makan ubat supaya penyakitnya tak datang semula.
"Benci sangat Jimin dekat aku kan, hyung?" Soal Taehyung kepada Namjoon apabila Jimin tiada dihadapannya.
"Dia tahu keadaan kau.. Masa kau operate dialah yang kehulu kehilir risau tau.. Kos semua ni dia yang bayar.. Kau patut berterima kasih dekat dia" sampuk Jin.
"Kau bagitahu dia.. Aku nak jumpa dia please.. Kalau boleh harini" rayu Taehyung sambil menarik narik tangan Jin. Jin tersenyum lalu mengangguk.
♡
Ditaman..
"Tae? Ada apa kau nak jumpa aku?" Soal Jimin. Taehyung terus peluk Jimin seerat eratnya.
"Aku minta maaf.. Aku rindu kau.. Maafkan aku.." Tae menangis dibahu Jimin. Jimin tepuk tepuk belakang Taehyung.
"Aku dah lama maafkan kau.. Aku pun nak minta maaf..aku pun rindu kau gila, Taehyung.." Ujar Jimin pula.
Tanpa mereka tahu, ada mata yang memerhati..
"Kau cabar aku eh.. Takpe.. Kita tengok sejauh mana hubungan korang bertahan"
To Be Continued
Updated: 3 December
진국
YOU ARE READING
[✓] Dendam | Park Jimin
Fanfiction"Bunuh bangtan" "Takkan! Bangtan kawan aku daripada kecil! Susah senang kami bersama! Aku takkan buat kerja gila tu! Kau bunuh jelah aku!" "Aku hyung kau atau bangtan yang menyusahkan kau tu?" "Apa aku dapat kalau aku dapat bunuh dorang ha?!" Nak ta...