Six

344 61 4
                                    

Pada paginya, Jimin bersiap siap dengan moody. "Sorrylah hyung..hyung pun  tahukan kook kuat mengigau.." pujuk Jungkook apabila Jimin badmood apabila dia membuat sesuatu kepada Jimin malam tadi ^O^

"Mengigau sampai kunyit dengan aku? Hish!" Jimin tepis tangan Jungkook yang menarik narik tangannya. Jungkook mencebik.

Jimin ke meja makan. "Hyung tak masak harini?" Soal Jimin kepada Jin apabila meja makan kosong.

"Kook yang masak harini! Kalau hyung nak makan, maafkan kook dulu!" Kata Jungkook dgn tegas. Jimin tengok jam dan kalendar. Pukul 7 pagi hari Sabtu. Manalah ade kedai makan buka pagi buta ni hari minggu. Jimin tengok tangan  Jungkook yang memegang pinggan yang berisi pancake. Jimin menelan air liurnya. Memang favourite dia pancake tu!

"Fine..hyung maafkan..bagilah pancake tu!! Hyung dah lewat laaaa!!" Rengek Jimin. Jungkook tergelak dan bagi Jimin pancake itu. Gelojoh je Jimin makan.

"Chim, what is this?" Jin menghempas surat surat ke arah Jimin yang sedang makan. Muka Jimin berubah pucat.

"Ni..erm..ni.."

"Apa ni ni?! Kau nak buang kitorang demi harta, Chim?! Hah?!" Jerkah Jin. Jimin menunduk. Bangtan yang lain hanya jadi penonton.

"Bukan macamtu, hyung..aku-"

"Apa lagi kau nak terangkan, Chim?! Patutlah kebelakangan ni kau lain je kan?! Rupanya ni sebab dia!"

Jimin dah tak tahan.

"Ye hyung!! Aku nak buang bangtan demi harta! Puas?! Bangtan bukan sesiapa bagi aku!! Takde apa yg lagi penting berbanding family sendiri dan harta!!" Jerkah Jimin pula.

Hampir sahaja penampar Jin sampai di pipi Jimin tapi tiba tiba Tae tepuk tangan. Bangtan tengok Tae.

"So nilah masanya.. bangtan semua ikut aku.. tak payah layan sangat orang tak kenang budi ni.." kata Taehyung. "Apa ni Taehyung hyung? Jimin hyung..? Kook ada buat salah ke.." Jungkook hampir menangis. "Takde kook, kau ikut hyung" Tae tarik Jungkook. "Tak nak!! Kook nak tinggal dengan Chim hyung!!!!" Jerit Jungkook sambil pegang tangan Jimin.

"Kook! Kau sedar tak yang Jimin ni nak buang kita dan dia benci kita?!" Jerkah jin pula.

"Tak! Chim hyung tak macamtu! Kook percaya Chim hyung mesti ada sebab buat semua ni!! Kook tahu semuanya!! Ni semua salah-"

"Stoppp!!! Diam!!!  Jin, Namjoon, Hoseok, ikut Tae pergi.. aku dan Kook akan stay dengan Jimin" kata Suga dengan serius.

"Tapi-"

"Takde tapi tapi!! Blah!! Tadi korang nak pergi sangatkan?! Pergi!! Aku taknak tengok muka korang lagi!! Espicially you, Kim Taehyung! Kau nak sangat tunjuk kau hero kan?! Blah!! Korang ingat, makan, minum dan semua korang pernah guna duit atau barang aku, aku tak halalkan sampai aku mati!!! Noktah!" Jerit Jimin pula. Air matanya hampir mengalir tapi ditahan.

"Fine!!! Kau jangan menyesal, Park Jimin!!!!" Ujar Taehyung dengan dingin. Tae, Hoseok, Namjoon dan Jin pergi dari situ.

Suga dan Jungkook tengok Jimin. Terus Jimin menangis teresak esak.

"Aku tahu semuanya, Chim..aku tahu.." kata Suga sambil peluk Jimin.

"Kook pun tahu..kook tak sangka Tae hyung sanggup buat macam ni.." kata Jungkook pula sambil gosok belakang Jimin untuk tenangkan dia.

"Chim tak kuat, hyung.."

To Be Continued

Vomment plz!!!

정국

[✓] Dendam | Park JiminWhere stories live. Discover now