"Maafkan saya, kami tak dapat selamatkan Park Jimin.." kata doktor itu lalu berlalu pergi.
Lutut bangtan seakan lemah. Jungkook menangis teresak esak. Taehyung seperti tiada perasaan. Hanya termenung.
Jin menumbuk numbuk dinding hospital dan Jhope cuba menenangkannya.
"Bodoh bodoh bodoh! Apahal kau terjun, Jimin?! Ni semua sebab aku!" Rintih Jin.
"Jangan salahkan diri sendiri, hyung.. sabar.." kata Jhope. Jin memeluk Jhope dan menangis.
Suga pula hanya tengok Taehyung.
Dia tahu Taehyung kuat tapi tetap ada hadnya.
"Aku tahu kau kuat, Taehyung" Suga menepuk bahu Taehyung. Taehyung mencalitkan satu senyuman.
"Abang Jimin dah kena penjara seumur hidup atas sebab merompak, pecah amanah dan cubaan membunuh Jimin dan aku.." ujar Taehyung kepada Suga.
"Baguslah.. boleh la kita hidup selesa kan?" Suga cuba menceriakan Taehyung.
"Ceria macam mana hyung? Aku pun akan ditangkap" kata Taehyung pasrah.
"Mwo?" Bangtan berdiri dari ruang menunggu itu apabila dengar kata kata Taehyung.
"Aku..aku minta maaf..aku yang letak pil dalam minuman Namjoon hyung..aku sebenarnya tak sanggup dan tak sengaja..abang Jimin suruh.. aku rasa macam nak bunuh diri masa tu.. aku pun letak pil tu dalam gelas aku tapi Namjoon tertukar.. dia minum air aku tu..maafkan aku.." Taehyung cuba tahan air matanya.
Jin hanya senyum.
"Benda dah jadi, Taehyung..polis tahu?" Soal Jin. Taehyung geleng.
"Kami takkan bagitahu" kata Suga. Taehyung pandang Bangtan. Mereka mengangguk tanda setuju dengan Suga.
Taehyung beralih tengok mayat Jimin semula.
Dia duduk disisi Jimin.
"Chim..kau kawan terbaik yang aku ada.. aku tak sangka persahabatan selama 9 tahun ni berakhir macam ni .." kata Taehyung sambil memegang erat tangan Jimin. Bangtan mulai sebak.
Taehyung keluarkan satu gelang. Dia pakaikan pada Jimin.
Dia genggam tangan Jimin lagi.
"Harini, 11 December..hari kita kenal satu sama lain.. harini genap 9 tahun kita kenal.. aku tak sangka hari ini jugak kau tinggalkan aku.."
Taehyung mengambil nafas.
"Masa aku sedih kau selalu ada dengan aku.. macam sekarang ni..aku sedih kau ada dengan aku tapi..dalam cara lain.. masa aku susah pula kau akan berusaha tolong aku walaupun kau tak mampu.. thanks chim.. kau banyak berkorban untuk aku..aku sayang kau sampai akhir hayat aku.." Taehyung mengucup dahi Jimin.
"Jimin, kau dah penat..kau rehat lah ye.. jangan lupa jemput kami ke pintu syurga nanti..hehe..saranghae Jimin" ucap Jhope.
"Hyung, kook ada lagu untuk hyung.. kook sebenarnya nak nyanyikan untuk hyung harini tapi hyung taknak..hehe..kook nyanyi sekarang lah ye.." kata Jungkook. Jungkook keluarkan phonenya dan pasang Minus One lagu Nothing Like Us.
Bangtan hanya tengok Jungkook yang mula menyanyi disisi Jimin yang sudah tidak bernyawa itu.
Lately I've been thinking, thinking 'bout what we had
I know it was hard, it was all that we knew, yeah
Have you been drinking to take all the pain away?
I wish that I could give you what you deserveCause nothing can ever, ever replace you
Nothing can make me feel like you do
You know there’s no one, I can relate to
And know we won’t find a love that’s so trueThere’s nothing like us, there’s nothing like you and me
Together through the storm
There’s nothing like us, there’s nothing like you and me
TogetherI gave you everything, baby, everything I had to give
Girl, why would you push me away? Yeah
Lost in confusion, like an illusion
You know I'm used to making your dayBut that is the past now, we didn't last now
I guess that this is meant to be
Tell me was it worth it? We were so perfect
But baby I just want you to seeThere’s nothing like us, there’s nothing like you and me
Together through the storm
There’s nothing like us, there’s nothing like you and me
Together
There’s nothing like us, there’s nothing like you and me
Together through the storm
There’s nothing like us, there’s nothing like you and me
Together..♡
♡T H E E N D♡
+
Thanks kepada yang baca and support fanfic ni!! Sayang korang!! Maaf kalau ada salah silap! Aku tahu fanfic ni hambar but takpelah! Hehe read and votes tau! Sayang korang!
Kalau ada yang tak paham, boleh dm saya okey?? Hehe sya suke orang bertanya ^ω^
Kalau ada yang tak paham secara ringkas, fanfic ni pasal tamak harta sampai sanggup gadaikan nyawa orang sekeliling dia yang tak bersalah. Yang Taehyung takut sangat Jimin dalam bahaya tu sebab takut abang Jimin tu bunuh Jimin sbb tak jalankan plan sepatutmya.. ha begituww
last ii Tae kena bunuh Namjoon atas arahan abang Jimin tapi Tae tak sanggup so pil yang dia ptutnya bagi Namjoon makan tu dia tak bagi sebaliknya dia nak makan pil tu dan bunuh diri. Tapi malang x berbau Namjoon tersalah minum air Tae yang ada pil ituu~
Ha gituw kalau ada yang tak paham boleh dm lah yerr
Votes & Comments!
Ended: 11 December 2019
YOU ARE READING
[✓] Dendam | Park Jimin
Hayran Kurgu"Bunuh bangtan" "Takkan! Bangtan kawan aku daripada kecil! Susah senang kami bersama! Aku takkan buat kerja gila tu! Kau bunuh jelah aku!" "Aku hyung kau atau bangtan yang menyusahkan kau tu?" "Apa aku dapat kalau aku dapat bunuh dorang ha?!" Nak ta...