Four

365 61 8
                                    

Author Pov

Jimin membuat kerja di office nya. Tiba tiba dia teringat sesuatu.

"Harini birthday Suga hyung la! Aigoo..nasib tak lupa!" Jimin petik jari apabila teringat yang 9 Mac ialah birthday Suga. Dia menyiapkan kerja selaju yang mungkin.

"Park Jimin" panggil seseorang. Jimin pandang suara yang memanggil.

"Mwo?"

"Start it today" ujar namja itu. Tersentak Jimin dibuatnya.

"Tak! Aku dah buat keputusan aku takkan buat benda bodoh tu!" Jimin berdiri membantah.

"Kau nak mati? Aku cakap start, start jela!!" Namja itu cengkam kolar baju Jimin.

"Bunuhlah! Aku sesekali takkan buat benda ni! Kalau kau tak puas, bunuh akulah wey!" Jimin mencabar namja itu.

Namja itu mengeluarkan pisau lipat dari poket jaketnya. Jimin hanya serah diri.

Tiba tiba kolar baju Jimin dilepas. Namja itu pula mengangkat tangan seperti menyerah diri. Jimin pelik.

"Pergi" kata seseorang daripada belakang namja itu. Namja itu lari.

"Kau ok tak?" Rupa rupanya Taehyung mengacukan pisau pada kepala namja itu tadi.

"Ok..thanks wey.." Jimin peluk Tae. Tae peluk Jimin.

"Macam mana kau boleh ada kat sini?" Soal Jimin dengan hairan. "Aku ikut kau.. Sebab sejak kau keluar kerja tu aku tak sedap hati je..plus memang aku nak keluar sebab nak beli hadiah untuk Suga" terang Tae.

Jimin dan Tae cari hadiah untuk Suga bersama sama.

Mereka berjalan hampir 2 jam tak beli apa apa pun lagi.

"Chim.. Penatla.. Jom duduk dulu" rungut Tae. "Dah nak senja ni.. Lambat nanti.."

"Alo.." Tae pout dan duduk disitu.

Iaitu di lantai tengah mall.

"Nak dudukkk!!" Rengek Tae macam budak budak. Jimin membulatkan matanya tengok aksi Tae. Ramai mata memandang mereka sekarang.

"Kau ni..meh ah aku dukung" Jimin bongkokkan badannya. Tae tepuk tangan dan tersenyum bahagia. Dia naik kebelakang Jimin.

"Aigoo..Tae! Kau makan apa ni?! Berat siak" rungut Jimin pula. "Hehe" Tae hanya tersengih.

Setengah jam kemudian, mereka siap membeli hadiah untuk Suga. Mereka balik kerumah.

"Happy birthday to you~ happy birthday to you~ happy birthday to Suga~ happy birthday to you~!" Bangtan nyanyi kepada Suga. Suga dengan terharunya tiup lilin diatas kek yang bergambarkan gambarnya.

"This is for you" kata Jimin & Tae serentak sambil hulur dua paper bag. Suga buka.

"Omaigad..so cute!! Thanks Tae!!" Ujar Suga dengan happy apabila Tae baginya hadiah teddy bear Kumamon.

"Thanks chim!! Kau macam tahu je aku suka kumpul speaker!" Puji Suga kepada Jimin yang menghadiahkan dia speaker bewarna biru gelap yang semestinya warna kegemaran Suga.

"Hyung, esok kita pergi karaoke sempena birthday hyung nak tak?!" Cadang Jungkook dengan teruja.

"Kenapa esoknya? Jom pergi sekarang!!" Jerit Jimin sambil ambil kunci keretanya.

Bangtan pun ke pusat karaoke..


You know that I can't
Show you me, give you me
Chorahan moseub boyeojul sun eopseo
Tto gamyeoneul sseugo neol mannareo ga
But I still want you
Oeroumui jeongwone pin
Neoreul dalmeun kkoch
Jugo sipeossji
Babo gateun gamyeoneul beotgoseo
But I know
Yeongwonhi geureol suneun eopsneun geol
Sumeoyaman haneun geol
Chuhan nanikka
Nan duryeoun geol
Cholahae, I’m so afraid
Gyeolgugen neodo nal tto tteonabeorilkka
Tto gamyeoneul sseugo neol mannareo ga
Hal su issneun geon
Jeongwone, i sesange
Yeppeun neoreul dalmeun kkocheulpiun daeum
Niga aneun naro sumswineun geot
But I still want you
I still want you

Jimin dengan rasa serba salah tetap nyanyi lagu itu. Lagu yang dinyanyikan itu ibarat kisah dia dan bangtan tak tahu.

Tae nampak Jimin diam selepas nyanyi.

"Aku akan bawak bangtan pergi.. Kau takyah risau"

Jimin seakan-akan tak boleh bernafas sekarang dengar apa yang Tae cakap. Dia pandang Tae.

"K..kau cakap apa tadi...?" Soal Jimin dengan gagap.

"Aku akan bawak bangtan pergi.. Jangan risau.." Tae smirk. Jimin telan air liurnya yang terasa kesat.

"Kau jangan ingat yang kau sorang je ada misi" sambung Tae lagi.

"Hyung! Jom nyanyi lagu You Never Walk Alone!!" Panggil Jungkook kepada Jimin dan Tae. Tae bangun. Dia tepuk bahu Jimin dan pergi ke arah Jungkook.

"Apa..yang..dia maksudkan?" Jimin menyoal diri sendiri yang penuh tanda tanya.

To Be Continued

지민 or 태태??

[✓] Dendam | Park JiminWhere stories live. Discover now