Nine

350 50 3
                                    

"Dorang cakap yang.. Jimin tak salah.. Jimin terikat dengan ugutan" kata jhope.

"Ugutan apa?" Soal Namjoon.

"Molla.. Aku dengar sampai situ je lepastu aku bla sebab tak tahan nak berak" kata Jhope selamba. Namjoon menggelengkan kepala lalu mengetuk kepala Jhope.

"Suga! Kutip pinggan tu!"

"Suga! Lap air tu!"

"Suga! Basuh semua pinggan mangkuk bersih bersih!"

Suga mengeluh. "Apalah nasib.. Kalau tahu baik aku kerja kedai runcit je dekat office Jimin tu" rungut Suga sambil basuh pinggan.

Tiba tiba..

Pranggg!!

Gulp!

"Apa yang kau buat ni?! Kau ingat pinggan pinggan ni murah ke?!" Jerkah boss Suga. Suga mengutip kaca kaca itu. Jarinya terluka sedikit tapi dihiraukannya.

"Nyah kau dari dunia ni!" Boss Suga tolak Suga keluar dari restoran itu.

Suga mengeluh. "Apalah nasib aku.."

"Hyung?"

Suga menoleh.

"Taehyung?"

"Hyung buat apa kat sini?" Soal Taehyung kepada Suga.

"Erm.. Jalan jalan.." Tipunya. Taehyung smirk.

"Liar.. Hyung kerjakan? Haish hyung ni.. Jomlah ikut Tae..kalau ikut Tae, hyung hidup senang..takyah kerja dah..kalau jimin-"

"Stop Tae..stop burukkan Jimin.. Aku tahu yang kau tahu pasal hal ni.. So stop. Jimin tak salah" tegas Suga. Taehyung gulingkan bola matanya.

"Up to you, hyung..terang terangan dia buang and hina bangtan depan depan tapi hyung still backup dia.. Tak tahulah nak cakap apa lagi dekat hyung dengan kook ni.. Nak kata bodoh, hyung antara yang genius dalam bangtan" Taehyung jeling Suga.

"Mulut kau tak boleh kurang ajar lagi? Ha? Sekarang ni, dalam hal sekarang plak, nampak sangat yang Jimin tak salah.. Look.. Dia diam, tak sibuk hal kau kau sibuk hal dia.. Kau dah kenapa? Kau bukan ke BFF forever dgn Jimin? Sanggup kau buat dia merana?"

"BFF.. Btch fck friend. Huh. Hyung, banyak lagi yang hyung tak tahu tentang hal tu.. Bukan setakat Jimin kena paksa tapi memang dia yang rela.. Maybe hyung tak faham sekarang tapi nanti lambat laun mesti hyung percaya Tae jugak.. Dahlah hyung.. Tae ada hal.."

Suga agak terkejut dengan percakapan Tae sekarang. Tak berlapik langsung. Tapi dia cuba sabar.

"Ingat Tae.. Jimin banyak berkorban untuk bangtan.. We are humans.. Banyak mana pun si Jimin buat baik, walau sekali kesalahan dia, semua orang lupa kebaikan yang 99% dan sentiasa mengulas kesalahan 1% tu.." Kata Suga sebelum menapak pergi.

Taehyung mengeluh.

"Kenapa aku pun terjerat.."

"Jimin hyung, tengok dewan ni" Jungkook tunjuk gambar sebuah dewan pada laptopnya kepada Jimin.

"Nice..for what?" Soal Jimin.

"Untuk live photoshoot.. Kook tengah nak tengok port mana ok nak letak camera.." Jawab Jungkook lalu menongkat dagu.

"Aku rasa.. Ada yang kook perlukan lagi.." Kata Jimin. Jungkook menjongket sebelah keningnya tak faham.

Jimin masuk ke dalam biliknya dan keluarkan sekotak barang dan serahkannya kepada Jungkook.

Jungkook buka.

[✓] Dendam | Park JiminWhere stories live. Discover now