hoofdstuk 9

38 4 1
                                    

Anna’s p.o.v:

Toen ik wakker werd, had ik hevige hoofdpijn. Oh god, ik heb gisterenavond echt veel te veel cava gedronken. Ik ben nog niet eens 16! Dit kan ik echt niet aan m’n moeder vertellen. Mijn gsm trilde. Ik rekte me uit en nam m’n gsm van m’n nachttafeltje. Het was Elisabeth. “Hé lovergirl! Hoe zit het nu tussen jou en Andy? Zijn jullie nu een koppeltje? :D xxx” Ik staarde met grote ogen naar m’n gsm. De beelden van Andy’s feestje speelden zich in flarden af in mijn hoofd. Ik had Andy gezoend! Ik stuurde snel een smsje terug: “Ik weet het niet, ik heb vreselijke hoofdpijn. Elisabeth, hoeveel heb ik gedronken en hoe ben ik in godsnaam thuisgeraakt?” Ik raakte meer en meer in paniek terwijl mijn vingers over m’n touchscreen bewogen. Even later trilde m’n gsm weer. “Ik had je beter in de gaten moeten houden. Indra was heel de tijd bij je maar je had echt te veel op. Ik denk dat je wel vijf glazen cava hebt gedronken… :/ Andy heeft aan Jamy gevraagd of hij je naar huis kon brengen omdat je echt niet meer in staat was om te fietsen. xxx” Oh geweldig, de broer van de populairste jongen van school heeft me naar huis moeten voeren omdat ik stomdronken was en bovendien heb ik met die populaire jongen zelf gezoend!

Toen ik me aangekleed had en naar beneden liep, zag ik tot mijn opluchting dat m’n moeder en stiefvader al weg waren. Zaterdagvoormiddag gaan ze altijd hun dansles volgen. Mama heeft salsa altijd geweldig gevonden. Ik wou me net met m’n kom cornflakes voor de tv zetten als de deurbel rinkelde. Ik liep snel naar de deur om te gaan opendoen. “Hey Anna..” Ik moest twee keer met m’n ogen knipperen voor ik doorhad dat Andy voor m’n neus stond. “Euhm, hey Andy, wat brengt jou hier?” Was het enige wat ik kon uitbrengen. “Ik kwam eens kijken hoe het met jou was. Je was gisterenavond behoorlijk van slag en het spijt me dat ik je zoveel heb laten drinken.” Ik gebaarde hem ondertussen om binnen te komen. “Dat is lief maar ik ben oké. Mijn onoplettendheid is niet jouw verantwoordelijkheid.” We gingen op de bank zitten. “Ja maar toch, ik maakte me zorgen. Die kus van gisteren, weet je nog?” Ik knikte onwennig. “Ik weet dat ik een slechte reputatie heb op school wat meisjes betreft maar die kus was gemeend, ik vind je echt leuk. En ik hoopte dat jij misschien hetzelfde voelt…” Ik zat naar hem te staren. Duizend gedachten spookten door m’n hoofd. Het enige waar ik aan kon denken was Sammy maar mijn hart bonkte in mijn keel voor deze enorm knappe jongen naast me. “Ik vind jou ook leuk” Fluisterde ik uiteindelijk zachtjes. Hij boog zich dichter naar me toe en hij drukte zijn zachte lippen op de mijne.

Sammy’s p.o.v:

Ik moest nog één onderdeel van mijn sound recorder programmeren in C++ toen Andreas online kwam op skype en me aansprak.

Andreas: hey Sammy

Sammy: hey

Andreas: ik moet je iets zeggen man en je gaat het niet leuk vinden

Sammy: wat? Heb je eindelijk door hoe die nieuwe formule van wiskunde in elkaar zit? J

Andreas: Sammy, serieus, luister even

Sammy: … oke

Andreas: Het gaat over Anna.. Ik heb haar gisteren gezien op Andy’s feestje

Sammy: Andy?

Andreas: die gast met z’n lederen jas die altijd rond de meisjes hangt

Sammy: oh die, wat deed jij daar in godsnaam?

Andreas: Jamy, Andy’s broer, is een goede vriend van me en mijn buurjongen. Maar Anna was dus ook op dat feestje en ja…

Sammy: en ja wat

Andreas: ze heeft gezoend met Andy. Sorry Sammy… Ik vond dat je het moest weten

Sammy: oke, mag ik nu verder werken aan m’n programma ja?

Andreas: uhm, oke..?

Sammy: ik kom wel terug online als ik klaar ben

Ik wilde me net offline zetten terwijl er een pop-up verscheen in de rechteronderhoek van mijn computerscherm. “Anna is online” Ik zag dat haar status veranderd was: “I love you.”

Andreas heeft dus toch gelijk. Verdomme.

Anna’s p.o.v:

Die avond, toen ik skype opstarte en mijn status veranderde had ik een raar gevoel in mijn maag. Ik zag dat Sammy online was en zodra ik mijn status veranderd had, ging hij offline. Hij moest eens weten over wie dat simpele zinnetje ging… Ik wist het zelf niet eens meer. Het enige wat ik zeker wist was dat hij elke seconde van de dag in mijn gedachten zweeft. Zelfs toen Andy me zoende en ik vlinders in mijn buik voelde, was hij de enige aan wie ik kon denken. Anna, waar ben je mee bezig?

Jouw wereld in mijn ogen.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu