İnsanın günümüzde kendini ispatlaması kolayın aksine daha zorlaşmıştır. Eğitimde fırsat eşitliğinin olmaması bu sorunun temelini oluşturur. Var olan burjuva egemenliğindeki sistem aslında fark ettirmeden sürekli kendi sınıfına hizmet edip proleter sınıfı ileri sürdüğü politikalarla aldatır. Ancak milyonda birinin ulaştığı refah proletarya önüne bir umut parçası olarak atılıp kandırılır. Proleter sınıf burjuvanın bu hilesini fark etmez. Var olan parlementer sistem demokrasi ve seçimler sürekli olarak burjuva egemenliğine sahip çıkar. Yani lisans sahibi bir işçi bir bürokrat olamaz.(istisnai durumlar hariç ) İstisnalar yalnızca istedikleri yöne bakmamız içindir.Sistem içinde var olan her şeyi kendisine hizmet edeceği şekilde yönlendirir. Her şeyi. Sosyal medyayla özgüveni eksik ve ikili diyalogda berbat durumda olanları tepemize çıkarıp asıl olanı görmemiz engellenir. Bunu yaklaşık olarak kırk yıl önceki sanatçıların konuşmaları katıldığı programları ve kişiliklerini araştırarak bir de günümüz popüler isimlerini ve konuşmalarını izleyerek anlayabiliriz. Aynı zamanda takipçi sayısına takmış aptal insanlarda da görebiliriz. Televizyon ve sosyal medya seni ne kadar toplumsallaşmadan uzak tutarsa kendi sistemi o derece güvence altına almış olur. Ve günümüzde kapitalizm iliklerimize kadar sinmiş ve korkunç bir şekilde bizi sömürüyor.