Dünyada son yıllarda işçi sınıfını aşırı şekilde önemseyen patronlar onların güvenliği ve sağlığı için yeni bir kurum kurdular(iş güvenliği ve sağlığı )
Iş güvenliği toplu iş sözleşmelerinde ve olası bir kaza durumunda işçi safindan ziyade her ne hikmetse patronların safinda bulunur. Var olan kazanın tamamen işçinin hatası olduğunu ispatlamak patronunu ve gerekli mercileri ödenecek tazminattan kurtarmak için elinden geleni yapar.
Iş güvenliği ve sağlığı kamulaştırılmadan bu düzenin gizli bir parçası olmaya devam edecektir. Çünkü eğer gerçekten işçi düşünülseydi iş güvenliği uzmanlarının işini kaybetme riskinin ortadan kaldırılması gerekecekti.
Bu riskin kaldırılması içinde var olan tek çözüm ISG uzmanlarının kamuya bağlı hizmet etmesi ve bütün çalışma alanlarında yetkilerinin en büyüğü onlara verilmeli işi durdurma kararı sözde değil gerçekten onların yetkisi altında olmasının yegane yolu budur.ISG uzmanları kamu personeli olarak çalıştıklarında çalışma koşulları daha elverişli ve işçi ölümleri minimuma indirilecektir.
Aksi takdirde kapitalistlerin kendileri üzerindeki yükü işçi sınıfının bir başka bireyine (ISG uzmanına ) yüklemesinden başka bir şey olamaz.Kapitalist sistem yine kendi egemenlerini (burjuvayı) korumak için geliştirdiği bu sistem sadece işçileri bogmaktan bir adım öteye gidemez.
ISG uzmanları devletin bünyesinde gerekli yerlere atanmalı ve orda herhangi bir korku ve tereddütleri olmadan patronların değil işçilerin safinda hareket etmelidir. İşcileri bilinçlendirmeli ve onların yanında sermayedarların karşısında olmalıdır.