1

567 16 0
                                    

Kringggggg!!!
Bunyi lonceng telah menanda kan waktu rehat. Kelihatan 5 sahabat sedang menuju ke arah kantin. "Malam ni on x on?" soal Mia penuh teruja. "On lah. Yang lain mesti on eh, kalau tak, aku suruh Charlie kacau kau haha!" gurauan kasar sahabatnya itu membuat kan fatin kurang senang. "Ape lah kau ni Nadia. Tak baik takut kan orang. Tengok, kan fatin dah takut!" bentak elly. "Alah lek2 suda.Aku main2 je. Lagipun Dhia tak marah pun kan. Korang nak marah2 ni dah kenapa?" cemuh Nadia bermuncung itik tidak berpuas hati.
Mereka berlima adalah kawan baik sejak bermula persekolahan

Nadia termenung sampai nak terbeliak biji mata. Elly yang sedang menjamah nasi putih berlauk ayam goreng itu tersedar melihat rakannya itu termenung jauh sampai ke laut pasifik selatan. "Oi! Kau fikir ape je? Termenung jauh boleh sampai afrika ni, kau mesti berangan pasal boyfriend eh? Hihihi" usikan Elly itu membuat kan Nadia agak tersinggung kerana dia tidak mempunyai boyfriend dan bertekad untuk single dan tak mahu mempunyai boyfriend atau boleh dikatakan Cinta Monyet . "Eh, tak lah. Aku tengah fikir pasal Ikhfan ni hah!". Senyuman Elly tadi semakin pudar. Elly terdiam seketika. Muncul Mia yang sedang membawa kuih donut yang dibelinya tadi. "Kenapa ni?" soal Mia yang kehairanan melihat wajah Elly seakan akan resah seperti menahan air mata.

Spirit Spirit Of The Coin(Malay)Where stories live. Discover now