_2.2_

27 0 0
                                    

Цитати:

• Яким чином нам слід жити?

• Декілька філософів зауважили, що тиша — це ніщо, а отже, нецікава.…
У перший рік вивчення філософії вас учать, що ніщо не береться з нічого.Ex nihilo, nihil fit.

• … монахи на верхів’ях гір, самітники в пустелях, мореплавці, пастухи та дослідники на шляху додому, — були переконані, що в тиші можна знайти відповідь на загадки життя. Ось у чому річ. Ви відпливаєте кудись далеко за море, але дорогою назад можете виявити, що шукали лише те, що насправді живе всередині вас самих

• Ісус та Будда заглиблювалися в тишу, щоб зрозуміти, як їм слід жити. Ісус ішов для цього в дику місцину, а Будда — на гору й до річки. У тиші Ісус готувався стати Богом. Річка навчила Будду чути, слухати зі спокійним серцем та відкритим, готовим до сприйняття розумом.

• У Книзі Царств оповідається про спосіб, яким Бог явився пророку Іллі. Спочатку стався ураган, потім землетрус, а після того пожежа. Бога ж не було ні в чому із цього. Бог з’явився пізніше, в образі тихого, спокійного голосу, або «крихкої тиші»…Бог — у тиші.
Дуже подібна історія з індуїстської філософії… про учня, який просить свого вчителя пояснити поняття «брахман» — «душа світу». Почувши його прохання, вчитель зберігає мовчанку. Учень повторює своє прохання ще кілька разів, не отримуючи у відповідь жодного слова. Урешті вчитель відкриває вуста й каже: «Я ж саме пояснюю тобі, а ти не слухаєш».

• Найвідоміша його( у дзен-буддизмі) практика —коан — полягає в тому, щоб спокійно сидіти й уявляти собі звук плескання однією долонею. Суть у тому, щоб уявити, як плескає одна рука (що неможливо) та затриматися на тому, що це означає, аби вийти за межі логічного й відчутного.

• Наприклад, коли ви заїхали автівкою не туди, то змушені зупинитися, перевіряєте свій навігатор… аби зібратися з думками. Це дозволяє вам навести лад у своїй голові та зосередитись на одній речі, що має якесь значення в цей конкретний момент: на пошуку правильного напрямку.

• Зоряне небо «стає найвірнішим товаришем у житті…воно завжди поруч,… дає злагоду...нагадує, що ваш неспокій, сумнів і біль швидкоплинні й незначні. Усесвіт же завжди був і залишатиметься непохитним. Наші думки, наші битви, наші страждання не такі вже й важливі та унікальні, коли все вже сказано та зроблено»... слова полярного дослідника Фрітьофа Нансена.

2019Where stories live. Discover now