A jedik a várost már többször is átkutatták Ahsoka után, azonban sehol sem találták. Anakin már a klónok segítségét is kérte, de mindhiába, ők sem találták meg.
- Indulnunk kéne- szólt Windu Anakin-nak.
- Én innen addig el nem mozdulok amíg nincs meg a padawanom- jelentette ki Anakin, majd odébb állt, hogy meghallgassa az egyik klón jelentését.
Windu sóhajtott, majd végül úgy döntött, hogy szól Tariának.
"Ez így nem mehet tovább. Folytatnunk kell a küldetésünket"- gondolta magában dühösen Windu- "Egy padawan miatt nem tehetjük kockára a feladatunk sikerét."
- Taria, nem gondolod, hogy indulnunk kéne?- kérdezte Windu a kékes zöld hajú jedi mestert.
- De Ahsoka még mindig nem került elő- felelte Taria.
- Mi van akkor, ha az iltugratok elrabolták? Akkor hiába maradunk itt, úgyse fogjuk megtalálni- felelte Windu.
- Ebben van valami igazság,- ismerte el Taria- de azt hiszem, hogy ezt meg kell beszélnünk Anakinnal.
Amikor Windu és Taria odamentek Anakinhoz, a jedi még mindig Ahsokát kereste.
- Kérlek, induljunk. Ha tovább maradunk, azzal nem biztos, hogy segítünk Ahsokán- kezdte Windu, Anakin azonban közbevágott:
- Akkor indulj el egyedül. Én akkor is megkeresem Ahsokát.
- Sajnálom Anakin, de Mace-nek kell, hogy igazat adjak. Nem várhatunk tovább- sóhajtott Taria.
- Csak úgy mondok valamit. Egy jedinek tilos a ragaszkodás, és nem igazán vettem észre, hogy betartanád ezt a szabályt- gúnyolódott Windu- De ha gondolod ezt az ügyet a Tanácsnak is elmondhatjuk.
Anakin dühösen villantotta kék szemét Windu-ra, de uralkodott magán, és a végén csak ennyit mondott:
- Induljunk.
Ezek után mindenki felszállt a gépbe. Miután Kelter elmondta, hogy melyik bolygó felé kell menniük, Anakin beállította a koordinátákat, majd útnak indultak. Több órán keresztül zötykölődtek a hajón, amikor végre megérkeztek arra a bolygóra, amit a nyomozó kijelölt úti célnak. Azonban egy eléggé kényes probléma felütötte a fejét.
Hogyan fognak bejutni az iltugratok bázisára? Kelter elmondta, hogy csak azokat engedik be, akiknek a karján látják a jelüket. Szerencsére Anakin-nak eszébe jutott, hogy mit lehetne tenni. Mivel az iltugratok nagy valószínűséggel még nem tudják, hogy Kelter kiszabadult az irányításuk alól, könnyebben be fogják engedni. De ha mégis ellenőrizni akarnák, a biztonság kedvéért a karjára majd rárajzolják a jelet. Mary erre önként vállalkozott. Amíg a nyomozó megpróbált bejutni az iltugratokhoz, addig a jedik a gépben maradtak, hogy szükség esetén ki tudják menteni Kelter-t.
Erre szerencsére nem volt szükség, ugyanis a nyomozó hamarosan visszatért, és közölte, hogy sikerült megtudnia, hogy hol van az iltugratok legfőbb központja.
- Biztos, hogy ezek a koordináták helyesek?- kérdezte Anakin, miután felszálltak a géppel- Megnéztem, hogy hová vezetnek, és kiderült, hogy egy aszteroida mező kellős közepébe.
- Biztos, hogy jók, ugyanis a különböző iltugrat bázisok koordinátáit őrző alaktól loptam el- jelentette ki Kelter.
Így aztán Anakin-nak nem igazán volt más választása, mint az, hogy bíznia kellett a nyomozóban. Nem kellett sokat utazniuk, és az aszteroida mező közelébe értek, innentől viszont nem igazán tudták, hogy folytassák a keresést. Végül is Kelter átvette a hajó irányítását, mondván, hogy ő tudja, hogy hogyan néz ki egy iltugrat bázis. Napokig bolyongtak az aszteroida mezőben bármi féle nyomot találva, hogy merre lehet a központ. Anakin végig úgy gondolta, hogy ez az egész csak időpocsékolás, és lehet, hogy Ahsoka mindeközben valami ismeretlen planétán haldoklik. Ilyenkor iszonyatosan ideges lett, és szíve üvöltött volna. Az anyja halála után elhatározta, hogy több, számára fontos személyt nem fog elveszteni. De nagyon úgy látszott, hogy az erő nem így akarta. Az egyik nap azonban Uran nyomozó diadalittasan felkiáltott, és közölte, hogy megtalálta az iltugratok központját. Ezt a központot egy viszonylag nagyobb méretű aszteroidára építették. Maga az épület egy hatalmas gúla volt, aminek minden oldalára az iltugratok jelét festették rá. Az ember akaratlanul is megborzongott, amikor ránézett.
- Hogy fogunk ide bejutni?- kérdezte az építményt méregetve Taria.
- Fogjuk magunkat, és besétálunk a kapun- vonta meg a vállát Kelter.
- Gyanítom, hogy ez nem lesz ilyen egyszerű- szólt közbe Anakin.
- Küldjünk ki pár klónt, hogy nézzenek szét, és derítsék ki, hogy hogyan fogunk bemennni- tanácsolta Windu.
- Én is velük mehetek?- kérdezte Mary a mesterétől, mire Taria bólintott.
Körülbelül fél óra elteltével Mary visszatért, és vörös haja csapzottan lógott az arcába.
- Az összes klón meghalt, akik velem jöttek. Az építményből az iltugratok sorban lelőtték őket, és csak én maradtam életben- hadarta feldúltan Mary.
- Organa padawan, azt sikerült kiderítenie, hogy hogyan juthatnánk be?- kérdezte Windu, mire a lány nemlegesen a fejét rázta.
- Nekem lenne egy ötletem!- szólalt meg Anakin.
- Na, és mi lenne az, Skywalker? Ismét valami kivitelezhetetlen ötlet?- kérdezte gúnyosan Windu.
- Mace!- nézett dühösen Taria a sötét bőrű jedi mesterre.
- Az lenne az ötletem, - kezdte Anakin, mintha mi sem történt volna- hogy mindenki egyszerre fusson az ajtó felé. Az iltugratok úgyse tudnának mindannyiónkat lelőni, és akkor valaki be tudna jutni.
- Anakin-nak igaza van- bólint Taria, még mielőtt Windu megszólaltatott volna- Máshogy nem lehet oda bejutni.
Ezek után mindenki elindult a bejárat felé, és pontosan úgy történt, ahogyan Anakin megjósolta. Az iltugratok azonnal elkezdték őket lőni. Anakin borzalmasan érezte magát, amiért a mellette elhulló katonákat nem tudja megmenteni, de tudta, hogy muszáj lesz elérnie a kaput.
"Lehet, hogy ott tartják fogva Ahsokát"- gondolta, és ebből a gondolatból próbált új erőt merítei, és a tudata legmélyére űzte a balsejtelmeit.
Az összecsapást csak pár klónnak, a jediknek és Kelter-nek sikerült túlélnie, mégis mindenki tudta, hogy az idő nem alkalmas a gyászoláshoz. Most minél előbb cselekedniük kellett. Amint Anakin belépett az épületbe, azonnal megérezte Ahsoka jelenlétét.
- Most hogyan tovább?- kérdezte Mary.
- Én megyek, és megkeresem Ahsokát. Addig a többiek megpróbálnak nélkülem boldogulni, és igyekeznek minél több iltugrattal elbánni. De az se lenne baj, ha közben rájönne, hogy miként lehet elpusztítani ezt a szörnyű épületet- mondta Anakin, majd futó lépésben elindult abba az irányba, amerre a cellákat sejtette.
Windu nagyon szívesen mondott volna valami csipkelődő megjegyzést, de legnagyobb bánatára semmi sem jutott az eszébe. Anakin a folyosó végén egy csapóajtót talált, amin gondolkodás nélkül benyitott.
"Ezek szerint jól gondoltam, hogy itt lesznek a cellák"- állapította meg magában elégedetten a jedi.
Ekkor egy üvöltés szelte át a pince levegőjét, és Anakin azonnal megállapította, hogy ez Ahsokától származik. Amilyen gyorsan csak tudott, arra felé kezdett rohanni. A legutólsó cellában feküdt a padawanja, és a fején még mindig rajta volt az agykutasz, mellette pedig ott állt a legfőbb iltugrat.
- Azonnal engedd el Ahsokát!- kiáltotta Anakin, majd aktiválta a fénykardját, és egyre közelebb ment az iltugrat-hoz.
- Ezt most vegyem annak, hogy rámtámadsz?- kérdezte szinte csevegve az iltugratok vezetője, mintha csak egy holofilmről társalognának.
- Igen- vicsorgott Anakin.
Erre az iltugrat elengedte Ahsoka fejét, tett egy különös, körkörös mozdulatot a kezével, mire a földön megjelent egy zöld színű kard, amit habozás nélkül föl vett. Ezzel kezdetét vette a párbaj. Anakin felemelte a fénykardját, majd nekirontott az iltugratnak, aki a feje fölé emelte a fegyverét és kivédte a jedi csapását. Ezek után Anakin egy támadás sorozatot adott le, de az iltugrat ezt is kivédte. Ekkor Ahsoka ismét felüvöltött kínjában, ugyanis az agykutasz még mindig rajta volt. Anakin odafordult, mire az iltugratok vezetője hanyatt-homlok menekülni kezdett. A jedi úgy döntött, hogy hagyja futni az ellenségét. Most fontosabb volt Ahsoka biztonsága. Anakin lecsatolta a padawanja fejéről a szörnyű eszközt, majd felültette:
- Jól vagy, Szájas?
- Egy kicsit szédülök, de azt hiszem, hogy nincs nagyobb bajom- felelte Ahsoka- De az iltugrat után kéne menned.
- Fel tudsz kelni?- kérdezte Anakin- Mert ha igen, akkor az itugrat után megyek.
Ahsoka bólintott, majd remegve felállt.
- A többiek valószínűleg még mindig a bejáratnál lehetnek. Keresd meg őket!
Ezek után Anakin magára hagyta a padawanját, és az iltugrat után indult. Az iltugratok vezérét a bázis bejárata előtt sikerült utólérnie. Ekkor azonban különös érzés kerítette hatalmába a jedit, és hamarosan rá is jött, hogy miért. Egy sith nagyúr jelenlétét érzékelte, és tudta, hogy ez nem Dooku, hanem az bizonyos Darth Sidious.
"Csak tudnám, hogy mit akar itt egy sith nagyúr"- gondolta magában Anakin.
Ekkor a jedi rájött, hogy egy eléggé fontos döntés elé került. Vagy az iltugrat vezért veszi üldözőbe, vagy pedig a sith nagyurat. Végül is az iltugrat üldözése mellett döntött. Azt azonban nem tudta, hogy ezzel a döntésével örökre megpecsételte saját maga és a Köztársaság sorsát is. Anakin halkan az iltugrat mögé lopakodott, majd aktiválta a fénykardját, és hátulról leszúrta az iltugrat vezért, aki holtan terült el a földön. A következő pillanatban a bázis elkezdett összeomlani, és mindenki kirohant onnan. Anakin érezte, hogy most több millió lény egyesült az erővel, és az összes iltugrat volt. A jedik szerencsésen megúszták, és a végén mindenki együtt nézte, hogy hogyan pusztul el több ezer évnyi tudás és titok az épülettel együtt.
- Végre vége van- sóhajtott fel megkönnyebbülten Ahsoka.
- Azt csak hiszed- felelte Anakin- A klónok háborúja még folytatódik.VÉGE
ESTÁS LEYENDO
Clone Wars: Titokzatos idegenek [ BEFEJEZETT ]
FanficMár javában tombol a klónok háborúja, amikor hirtelen a semmiből egy új fél jelenik meg: az iltugrat-ok. Ezt a különleges erőhasználó társaságot már évszázadok óta kipisztultnak hitték, és a megjelenésük hatalmas port kavart fel mind a köztársasági...