Miután a Jedi Tanács értesült, hogy az iltugratok valami oranta-gázt akarnak megszerezni, ők is azonnal a keresésére indultak, és nem sokára meg is találták ezt az anyagot. Egy csapat köztársasági tudós el is kezdett vele kísérletezni a Chardin nevű dzsungeles bolygón. Azonban a tudósokat már napok óta nem lehetett elérni. Mivel a Tanács attól félt, hogy valami végzetes kimenetelű esemény történt a Chardin-on, odaküldték Obi-Wan-t, Anakint és Ahsokát, hogy keressék meg a tudósokat.
- Most merre menjünk?- kérdezte Ahsoka, miután megérkeztek.
- A Tanácsot úgy tájékoztatták, hogy a kutató intézményük a bolygó észak-keleti részén található, úgyhogy menjünk arrafelé- válaszolta Obi-Wan.
Azonban alig tettek pár lépést, Ahsoka észrevett vagy öt-hat B1-est. A togruta lány bekapcsolta a fénykardjait, és azonnal nekiesett a szeparatista droidoknak. Két perc elteltével csak roncs maradt belőlük.
- Ahsoka, ezt nem kellett volna- szólalt meg hirtelen dühösen Anakin- Most a szeparatisták meg fogják tudni, hogy itt vagyunk. Ki kellett volna kerülni őket. Legközelebb gondolkozz, mielőtt cselekszel!
- Értettem, mester- felelte elszontyolodva Ahsoka.
- Valószínűleg a droidok észak-kelet felől jöhettek!- mutatott Obi-Wan a távolba.
- Akkor menjünk arra felé, ugyanis lehet, hogy megtalálták a tudósokat- mondta egy rövid töprengés után Anakin.
A togruta igyekezett nem kimutatni, hogy mennyire csalódott, hogy a mestere nem dicsérte meg, pedig azt hitte, hogyha elbánik a B1-esekkel, akkor talán közelebb kerülnek a győzelemhez.
"Erre igazán nem gondoltam. Ezzel most lehet, hogy többet ártottam, mint segítettem"- morfondírozott magában Ahsoka.
Ekkor azonban Obi-Wan jelzett a többieknek, hogy kommandós droidokat pillantott meg.
- Jobbról próbáljuk meg kikerülni őket- suttogta Anakin.
Éppen egy hatalmas lombkoronájú, indákkal átszőtt fa mögött lopakodtak el, amikor hirtelen Anakin hasra esett egy fáról lehullott ágban. Ugyanis éppen hátra felé nézett, és azt figyelte, hogy a droidok észrevették-e őket. Miközben a jedi káromkodva feltápászkodott, Obi-Wan figyelmeztette, hogy a droidok felfigyeltek rájuk. Amikor Anakin felállt, pont sikerült rálépnie egy gallyra, ami roppant egyet a csizmája talpa alatt, mire az összes kommandós egység rájuk szegezte a fotoreceptorát, és azonnal a három jedi felé vették az irányt.
- Most mi lesz?- kérdezte Ahsoka, ugyanis nem tudta eldönteni, hogy most támadni fognak-e, vagy sem.
A kommandós droidok sokkal mozgékonyabbak, mint például a B1-esek, és több kezdeményezései képességel is látták el őket. Ezek az egységek képesek voltak akár még egy fára is felugrani, ha a helyzet megkívánta tőlük.
- Támadjunk, ha már egyszer úgyis észrevettek minket- döntött végül Anakin, majd aktiválta a kéken izzó fénykardját, és azonnal támadásba lendült.
Obi-Wan és is Ahsoka követte a példáját. A togruta lány bekapcsolta a fénykardjait, kiszemelt egy droidot, majd rárontott, aki vadul lövöldözni kezdett, és kiszámíthatatlanul ugrált. Pont sikerült vele elbánnia, amikor a következő egység hátulról megtámadta. Szerencsére még időben sikerült félreugrania a feléje záporózó lézerlövedékek elől. Miután Ahsoka ezt a droidot is működésképtelenné tette, körbenézett, és megállapította, hogy Obi-Wan-nak és Anakin-nak még mindig nem sikerült felaprítania az ellenséget. Ekkor azonban az egyik droid Anakin mögé lopakodott, és felemelte a pisztolyát. Ez azonban nem tűnt fel a jedinek, ugyanis el foglalva a két előtte lévő egységgel. Ahsoka azonnal a mestere mögött termett, és egy villámgyors mozdulattal ketté vágta a kommandós droidot. Ekkor Anakin hátranézett, és meglátta a padawanját, amint a droid roncsa mögül a mesterét nézi.
- Szép volt, Ahsoka!- dicsérte meg a jedi a tanítványát.
Nem kellett neki sok idő amíg megértette, hogy Ahsoka megmentette őt.
- Köszönöm!- felelte vidáman a togruta lány, és igyekezett nem kimutatni, hogy mennyire örül, hogy megdicsérték.
"Végre nem csak szidást kapok"- gondolta magában elégedetten Ahsoka. Ezután a lehető leggyorsabban Anakin mellett termett, és igyekezett segíteni neki elintézni a megmaradt droidokat. Addigra már Obi-Wan-nak sikerült elbánni az ellenség java részét, így aztán ő is csatlakozott Anakinékhoz. Nem sokára az összes droidból csak füstölgő roncs maradt, így a három jedi folytathatta a tudósok keresését. Ezek után körülbelül fél óra teljesen eseménytelenül telt el. Az egyhangú sétálás azonban véget ért.
- Oda nézzetek!- mutatott előre Ahsoka, ahol egy épület romjai bukkant elő a fák lombja mögül.
- Van egy olyan érzésem, hogy ott bizonyos kérdéseinkre választ kaphatunk- mondta eltöprengve Obi-Wan, majd a három jedi elindult.
Egy öt perces gyaloglás után megérkeztek a romok elé.
- Bemegyünk?- kérdezte Ahsoka.
- Igen- bólintott Anakin.
Amint beléptek a kastélyba, azonnal megcsapta az orrukat az a tipikus, hullák jelenlétére utaló rohadt, állott szag. A következő pillanatban Ahsoka felsikoltott, és rémülten hátrált a mestere felé, ugyanis az egyik ajtó előtt egy fej nélküli testet pillantott meg. A vér a nyaki résznél már megalvadt, és ebből Anakin arra következtetett, hogy a szerencsétlenül járt ember hullája már napok óta itt heverhet. Obi-Wan tüzetesen átvizsgálta a holttestet, és hamarosan sikerült megállapítania valaha egy köztársasági tudós lehetett.
- Azt hiszem, hogy jelenteni kéne a Tanácsnak, hogy megtaláltuk a kutatókat- mondta Obi-Wan, majd előhalászta a zsebéből a nagy hatótávolságú komlinkjét.
Amíg Obi-Wan Yodával beszélt, addig Anakin és Ahsoka szétnéztek a kastélyban és egyre több halott tudósra bukkantak.
- Mi történhetett?- kérdezte Ahsoka a mesterétől.
- Ne aggódj, ki fogjuk deríteni. Muszáj lesz alaposabban szétnéznünk, hátha írtak valami féle feljegyzést az oranta-gázról- felelte Anakin.
Miután Obi-Wan befejezte a jelentést, elindultak megnézni a felsőbb szinteket is. Az azonban elkerülte a figyelmüket, hogy Dooku a szeparatista droidok élén bemasírozik a kastélyba.
A jedik rövid keresgélés után megtalálták a tudósok laborjának a maradványait.
- Ha valahol bármiféle nyomra bukkanhatunk, az itt van- mondta Anakin, és belépett Obi-Wannal és Ahsokával a nyomában.
A laborban szúrós szag és bomló hús illata terjengett. Ez nem igazán volt kellemes, így aztán a három jedi inkább befogta az orrát, és úgy néztek körül. Hamarosan még több tetemet fedeztek fel, amelyek, még rosszabbul néztek ki, mint azok, amelyeket a földszinten találtak.
- Olyan, mintha egy robbanás történt volna- állapította meg Ahsoka.
- Nagy valószínűséggel az is történt a romokból és a hullákból ítélve- felelte Anakin.
- Gyertek ide, azt hiszem, találtam valamit!- kiáltotta hirtelen Obi-Wan, miközben elkezdett átkutatni egy halom földön heverő, kormos deszkát, amik valaha egy szekrényt alkothattak.
Ahsoka majdnem elesett egy testről leszakadt kézben, amíg elvergődött Obi-Wan-ig a hatalmas rendetlenségben. Mire odaért, addigra a jedi mesternek sikerült előkaparnia egy papírlapot.
- Van rá írva valami?- kérdezte kíváncsian Ahsoka.
- Igen- bólintott Obi-Wan, majd elkezdte felolvasni:
"Az oranta-gáz egy igen robbanékony típusú kémiai vegyület, amely szinte bármilyen anyaggal képes reakcióba lépni. Az élőlények bőrére nagyon könnyen rátapad, és csak azonnal beavatkozás esetén lehet eltüntetni. Nagy valószínűséggel az iltugratok ezt az anyagot is használják a jelük előállításához."
- Nem lehet, hogy az oranta-gáz segítségével a Köztársaság elő tudna állítani valami ellenméregszerűséget?- vetette fel Anakin- Azzal talán sokakat visszatéríthetnénk, és talán könnyebben le tudnánk győzni őket.
- Nem rossz ötlet- ismerte el Obi-Wan- Viszont akkor kéne még egy kicsit keresgélni a romok között, hátha találunk még valami információt.
Ekkor azonban a lépcső felől lépések zaja hangzott fel, és hamarosan az ajtóban megjelent Dooku, mögötte pedig egy csapat B1-esek és B2-es harci droid.
- Nicsak, kit látnak a szemeim! Dooku gróf! Igazán megtisztelő, hogy személyesen is láthatom magát, és nem csak a droidjai jelentek meg. Elárulja nekünk, hogy mi szél fújta erre a bolygóra?- kérdezte gúnyolódva Anakin.
- Skywalker és Kenobi tábornokok! Igazán örülök, hogy ismét találkozhatok magukkal!- üdvözölte Dooku szintén gúnyosan a jediket- Ami azt illeti, azért jöttem, hogy személyesen is szétnézzek ezen a katasztrófa sújtotta vidéken, ugyanis szeretnék megtudni bizonyos információkat az oranta-gázról.
Dooku itt egy kis szünetet tartott, majd ismét megszólalt:
- Tudják, ha sikerül még több információt szeretném arról, hogy hogyan lehet elpusztítani az iltugratokat, még több rendszer fog a szeparatisták mellé állni- vigyorgott a sith nagyúr a jedik képébe.
Ahsoka mélységesen sértve érezte magát, amiért Dooku még csak rá se hederített, de magában elhatározta, hogy megmutatja, hogy őt is érdemes szemmel tartani, és ő is lehet ugyanolyan veszélyes, mint a társai. Erre azonban nem most került sor, ugyanis a következő pillanatban a droidok Dooku parancsára tüzet nyitottak az ellenségeikre.
- Ahsoka, fogd a papírt, és rohanj vele a géphez!- utasította Anakin a padawanját.
A togruta lány úgy döntött, hogy most inkább nem nyilvánítja ki a nemtetszését, mivel most ez nem igazán a legmegfelelőbb alkalom. De ha már elhagyták a bolygót, ezt feltétlenül meg fogja említeni a mesterének. Hamarosan Dooku is becsatlakozott a csatározásba, és Kenobi-val szállt harcba, ugyanis azt hitte, hogy még mindig nála van az oranta-gázról szóló feljegyzések. Eközben Ahsokának sikerült megtalálna a gépet. Miután felszállt a hajóba, beizzította a hajtóműveket. De esze ágában sem volt elhagyni a bolygót, hanem a kastély felé vette az irányt, ugyanis szándékában állt megmenteni a két ott ragadt jedit. Szerencsére mielőtt eljött onnan, megnézte, hogy hol tartózkodtak, és berepült a labor ablakának a maradványai között. Obi-Wan és Anakin észrevették a közeledő Ahsokát, és egy erő ugrással azonnal a gépen termettek. Mire Dooku egyet pislantott, már csak a hűlt helyét látta a jediknek, és csak az öklét tudta rázni utánuk. Ahsoka pedig elégedetten dőlt hátra az ülésén. Végül is ő mentette meg a többieket.
ESTÁS LEYENDO
Clone Wars: Titokzatos idegenek [ BEFEJEZETT ]
FanficMár javában tombol a klónok háborúja, amikor hirtelen a semmiből egy új fél jelenik meg: az iltugrat-ok. Ezt a különleges erőhasználó társaságot már évszázadok óta kipisztultnak hitték, és a megjelenésük hatalmas port kavart fel mind a köztársasági...