"Wei Zim, kau nampak ape?" soal Haqeem resah. Mana taknya, jeritan Azim agak kuat dan nyaring. Mereka tahu jika dia menjerit, pasti kerana ternampak sesuatu.
"Ak... aku... aku nampak Baim. Dia macam... lain. Mata dia merah..." jawab Azim menggigil ketakutan. Mukanya pucat dan berpeluh. Dia tahu itu bukan Baim tetapi makhluk lain yang berada dalam badannya.
"Are you sure?" soal Haqeem tidak pasti. Azim hanya menggangguk perlahan sambil menahsn ketakutannya.
"Shit! Baim kena rasuk. Kita kena keluarkan makhluk ni dari badan dia," kata Darwish serius. Mereka berlima tercengang kerana tidak tahu cara untuk merawat orang kerasukan.
"But how? We don't know how to solve this problem. Plus, this is serious. If we use the wrong way, Baim's life in danger," celah Rizuan yang dari tadi mendiamkan diri.
Haqeem, Azim, Darwish, Firash, Iman dan Rizuan buntu memikirkan bagaimana untuk mengubati Baim. Mereka tidak begitu mahir dalam hal-hal mistik dan supernatural seperti ini. But they know that they can't give up or else, Baim's and their life will be in danger.
"Guys, calm down. Why not we try first keluarkan makhluk ni?" cadang Iman. Mereka hanya menggangguk dan berdoa kepada Allah agar dipermudahkan mereka merawat Baim.
Baim hanya diam dan memerhatikan keenam-enam rakannya dengan pandangan yang menakutkan. Matanya merah dan suaranya lain.
"Siapa kau wahai makhluk laknat? Kenapa kau ganggu tuan badan ini?" soal Haqeem kepada Baim aka makhluk itu. Baim mengilai kuat dan merenung ke arah Haqeem dengan mata merahnya.
" Kenapa kau nak tahu?! Aku ganggu manusia ini kerana dia mengganggu tempat aku. Aku tak akan keluar!!" jerit Baim dengan kuat. Dia meracau kepanasan apabila Haqeem mula melaugkan azan dan membaca ayat kursi dan pelindung diri.
"Keluar kau syaitan! Jangan kau ganggu anak-anak Adam! Kalau tidak aku,akan habiskan kau dengan ayat-ayat Allah. Allahu akhbar!!!" jerit Haqeem lalu menarik makhluk itu keluar Dari badan Baim dengan satu tarikan.
Baim terpelanting dan menghentak dinding pondok itu lalu pengsan. Badannya berpeluh dan mukanya agak pucat. Haqeem dan rakan-rakannya segera mendapatkan Baim dan mengangkatnya ke sofa.
Rizuan mengambil segelas air masak dan membaca surah yasin lalu disapukan ke muka Baim dan menuggu Baim sedar dari pengsan.
"So, sekarang ni macam mana, guys? Aku rasa kita kena keluar dari pondok lama ni as soon as possible. If we not, maybe something more dangerous would be happen to us especially Baim," luah Iman yang agak kusut fikirannya.
"Maybe you're right." balas Firash kepenatan. Dia risau sesuatu yang buruk akan berlaku jika mereka terus duduk di pondok lama yang misteri ini. Tetapi bagaimana??
Apakah yang akan berlaku? Mampukah mereka bertujuh keluar dari pondok lama itu dengan selamat?? Vote and Comment! Love you guys😊😊
YOU ARE READING
Pondok Lama
Mystery / ThrillerAda sekumpulan lelaki ingin ke hutan belantara di sebuah kampung. Kampung itu merupakan sebuah kampung terpencil dan tidak ramai yang mendiaminya. Di hujung kampung tersebut terdapat sebuah pondok lama yang usang. Pondok itu diperbuat daripada kayu...