Part 9

5 2 0
                                    

  Terkunci?? Mereka terdiam dan tidal tahu bagaimana pintu pondok itu boleh terkunci sedangkan kunci pun tiada. Ada something wrong, bisik hati mereka bertujuh.

  "What? Macam mana boleh terkunci pula? Sedangkan kita tak tutup pun dan kuncinya memang tiada, so how posibble pintu pondok ni locked and dari luar?" soal Azim kekalutan. 'Mana mungkin pintu itu boleh terkunci dengan sendiri tanpa menggunakan kunci,' fikirnya. Dia dan enam rakannya sudah buntu memikirkan segala keanehan ini.

  "HAHAHA!!! AKU DAH KATA KORANG TAK AKAN DAPAT KELUAR DARI SINI... HIHIHIHI!!!!" suara hilaian jelas kedengaran oleh mereka. Masing-masing terdiam dan tidak bersuara. Makhluk ngeri itu tersenyum dan mulutnya terkoyak sehingga ke telinga seolah-olah ditoreh.

  "Kau nak apa syaitan?! Kenapa kau ganggu kami? Apa salah kami?!" kata Baim lantang dan memberanikan diri bertentang mata dengan makhluk menakutkan itu.

  "AKU MAHUKAN SESUATU DARI KORANG!!! BENDA ITU AMAT PENTING.... HAHAHAHA!!!!" makhluk itu ketawa mengilai dan memandang tepat ke arah Baim kerana dia mempunyai sixth sense yang membolehkan Baim melihat makhluk halus atau hantu.

  "Apa benda yang kau nak sangat tu!!! Jawab syaitan!!!" arah Baim tegas kepada hantu itu. Dia tahu apa yang hantu durjana itu mahukan dari awal. Dia juga tahu nyawa mereka bertujuh dalam bahaya jika tidak keluar dari pondok lama yang berpuaka itu tetapi dia tidak tahu bagaimana.

  "Nyawa kau yang aku mahukan, Syed Iman!!! Selagi kau tak bagi nyawa kau pada aku, selagi itulah kawan-kawan kau akan aku ganggu!!! Hihihihihi!!!!" jawab hantu itu sambil ketawa yang mengerikan itu.

  "Jangan harap kau akan dapat nyawa Iman! Aku tak akan benarkannya. Dia kawan aku. Aku akan hapuskan kau wahai syaitan laknat!!!!" ujar Baim lantas melaungkan azan. Semua rakannya melaungkan azan dan membaca ayat Qursi serta surah yassin.

Hantu itu menjerit kepanasan sambil berkata, "Aku akan terus mengganggumu wahai anak Adam!!!" sambil ketawa lalu terbang ke pokok yang berhampiran dengan pondok lama itu.

Baim dan enam rakannya terduduk setelah kejadian tadi. Mereka buntu dan serabut dengan senua yang terjadi dalam masa 2 hari itu.

Mereka bertujuh tahu bahawa mereka harus keluar dari pondok lama itu but how? Jika mereka tidak dapat bertindak segera, nyawa mereka bertujuh dalam bahaya. Mereka tidak mahu nyawa mereka terancam dan tertaruh di tangan syaitan laknat itu.

Haqeem terfikir satu perkara. Apa yang terjadi sebelum ini? Dia merasakan sesuatu yang lebih teruk akan berlaku dan makhluk itu akan terus mengganggu mereka bertujuh tetapi Haqeem berasa sangat takut seolah-olah dia dan enam rakannya akan terkurung di dalam pondok lama misteri itu.

Apa yang harus mereka lakukan? Haqeem tahu mereka harus menemui ustaz namun bagaimana??

   To Be Continue.... Love you guys. Enjoy read this😍😍😍

Pondok LamaWhere stories live. Discover now