Part 8

5 0 0
                                    

Baim sudah sedar dari pengsannya sejam kemudian. Dia memandang keenam-enam rakannya seolah-olah bertanya mengapa dia pengsan. Mereka memandang antara satu sama lain dengan pandangan 'kaulah-jawab'. Tetapi seorang pun tidak membuka mulut. Masing-masing hanya diam.

  "Well, you just passed out an hour ago because kau kena rasuk, Baim. What happened here before when the other at the damn forest?" soal Rizuan yang memutuskan untuk memberitahu sahaja kerana tidak ada gunanya mereka berdiam diri.

"I'm not sure, Riz. Tapi aku kena kacau dengan makhluk kat pondok lama ni. Part aku kena rasuk tu I'll don't remember," jawab Baim lemah kerana tenaganya sudah banyak hilang disebabkan makhluk yang merasuknya.

  "We can't just continue stay here. Aku rasa kita kena keluar sekarang jugak. Aku tak sedap hati ni," luah Haqeem. Dia berasa seram sejuk ketika itu. Mereka harus keluar dari situ secepatnya.

"HAAAAAHAAAA!!!! KAU JANGAN INGAT KORANG BOLEH KELUAR DARI PONDOK NI!! SEKALI MASUK, TAKKAN KELUAR KERANA KORANG MANGSA AKU... HIHIHIHIHI!!!!!"

Mereka bertujuh terkejut dengan hilaian yang menyeramkan itu.
Nampaknya makhluk ngeri itu terus mengganggu mereka. Mereka benar-benar buntu tidak tahu harus berbuat apa untuk menghentikan gangguan makhluk laknat itu.

  "Guys... now what we should do? We shouldn't have to came here in the first place. We're in danger right now," keluh Iman sambil memikirkan jalan untuk keluar dari situ.

Haqeem berjalan ke arah pintu pondok itu dan cuba untuk membukanya namun gagal seolah-olah dikunci dari luar. Rakannya yang lain memerhatikan Haqeem dengan risau.

  "Pintu ni tak boleh bukak. Macam dikunci from outside." kata Haqeem sedikit cemas.

Dapatkan mereka keluar?? V and C😘😘😘

Pondok LamaWhere stories live. Discover now