Part 13

8 1 0
                                    

  "Guys, korang tak lapar ke? Dah berapa jam korang tak makan. Jomlah pergi supermarket beli barang kejap," Azim memecahkan kesunyian yang amat awkward itu dan memandang mereka.

  "Fattah Azim, think with your brain not your knee's head. Mana datang supermarket kat sini? Masa kita datang sini, satu kedai pun tak ada." Haqeem sudah mahu mengetuk kepala Azim yang memang suka bercakap lepas itu.

  "Haahlah. Baru aku perasan kampung ni macam pelik. I mean look at this place it's creepy. Tapikan, ni kampung. Satu rumah pun tak ada and kalau ada rumah pun, rumah kosong tak ada orang. So how we want to ask help?" celah Iman yang terbaring kelaparan. Sudah penat otaknya berfikir, jadi lelap saja mata terus tertidur.

  "No idea, Man. Lahhh... tidur rupanya. Hampeh kawan ni," usik Firash cuba menghidupkan awkward moment itu.

  "Not funny Firash Aqif. That ridiculous you know.." selamba sahaja Darwish mengenakan Firash. Sehari tak tease rakan-rakannya itu, selagi itulah takkan senyap. Mereka sudah biasa dengan perangai tidak matang yakni milik Firash Aqif.

Firash memuncungkan mulutnya seolah merajuk dan mempoutkan bibirnya namun langsung tidak diendahkan oleh Azim, Iman, Darwish, Rizuan dan Haqeem. Sah tidak matang kawan mereka yang seorang ini.

  "Umm... guys, what happened?" satu suara mencelah dan mereka serentak memandang. Di sofa kanan hujung sekali kelihatan Baim terbaring dan mukanya amat kusut sebenarnya.

Hampir menjerit mereka berenam mendengar suara Baim yang tiba-tiba menjengah telinga mereka. Darwish cuba bertenang dan menjawab pertanyaan Baim.

  "Uhh... actually kau kena culik dengan lembaga hitam tu. Dah dekat 3 hari jugak kau hilang," cerita Darwish.

  "What?!"

Pondok LamaWhere stories live. Discover now