Pintu kereta ditutup . Orang sebelah dikerling . Farhan menggeleng kepala melihat wajah masam milik Aqilah ." kau kenapa muka masam je" Farhan menegur setelah keretanya meluncur di atas jalan raya .
" aku takda semangat langsung nak belajar harini " Aqilah masih dengan wajahnya yang masam .
" alaaa relaxlah derr . Bukannya matipun kau duduk sebelah Zira tu" Kata Farhan .
" memanglah aku tak mati . tapi aku takut fokus aku yang mati sebab dakwat hitam sotong dia tu" Aqilah memprotes
" pepandai kau je . mengarut" Mata Farhan masih fokus pada jalan raya
"haih yelah pakcik . nasib sayang" Aqilah berkata perlahan .
❤❤❤
Aqilah menyelitkan kadboard diantara mejanya dan meja Zira .
Hani , Izuan dan Fadli hanya mampu melihat .
" kau nak buat apa dengan letak benda tu kat tengah ni" Zira membuat muka acah malas nak bercakap dengan Aqilah .
" kalau kau anggota badan kau lebih dari kadboard ni , aku diberi kebenaran untuk cubit kau . Kalau barang kau ni yang lebih aku dibenarkan rosakkan or benda tu jadi hak milik aku . Dan, begitu jugak lah kalau barang and anggota aku terkena kat kawasan kau . And last warning , jangan sentuh aku " Dengan penuh panjang lebar dam angkuh, Aqilah berkata .
Hani,Izuan dan Fadli tergamam mendengar kata kata dari Aqilah .
'jijik betul si Aqilah ni dengan sotong' kata Hani dalam hati .
❤❤❤
kring kring kringgg
Kedengaran bunyi loceng menandakan waktu rehat .
Aqilah , Hani , Ami dan Mila berjalan menuju ke cafe .
Pintu cafe dibuka . Mereka duduk di tempat yang selalu mereka duduki . Ami berdiri .
" Ami , tolong order untuk aku sekali !" Aqilah mengangkat tangan
"aku pun "
"me too "
Diikuti Hani dan Mila 😂 .
"korang nak order apa" Ami menyoal .
" seperti biasa" jawab mereka serentak . Ami seperti biasa mengetahui makanan yang akan di order oleh rakannya setiap kali waktu rehat .
" weh mana geng beruk erh? " soal Mila setelah beberapa minit berlalu .
"ha'a enn? selalunya diorang ada je " Hani menyetujui .
Selang beberapa minit kemudian , Ami datang membawa dulang yang pastinya berisi makanan rakannya .
Terhidang sahaja makanan dihadapan mata , mereka terus menyuapkan makanan ke dalam mulut .
Aqilah tersedak apabila seseorang menyergahnya .
Satu tangan menghulurkan air kepada Aqilah .
Setelah berasa lega , Aqilah mengangkat kepala . Melihat gerangan yang menolongnya . Terpacul wajah kacak milik Farhan .
" sang Putera menolong Puteri Katak yang tersedak dari mati . Achiaaa sweetnya " Ami membuat gaya melting .
" yowyow kawan aku tu " Mizan tersengih sengih
" dahdah jom makan . korang ni yang lelaki pergi beli sendiri " Hani membuat wajah yang garang .
"thanks Hani" Aqilah membisikkan ayat itu kepada Hani .
Hani hanya mampu tersenyum .
" sapa nak beli makanan kita? " soal Mizan .
Farhan,Fazli dan Izwan memandang Mizan dengan riak yang nakal .
" ape?!" Mizan membuat seolah olah takfaham .
" hah kau beli " Fazli menolak Mizan membuatkan Mizan terdorong ke hadapan .
'nasib akulah ada kawan cenggini' bisik hati Mizan .
❤❤❤
Gelak tawa kelapan lapan remaja di meja itu terhenti sebaik sahaja tiba seorang gadis .
" Haii korang " dengan penuh manjanya dia berkata .
" Assalamualaikum" Aqilah memperlinya .
" Waalaikummussalam" dia menjulingkan matanya ke atas .
" kenapa datang sini?" soal Farhan kepada Zira .
ya,dia ialah Zira .
" ermm just nak cakap yang Ahad ni mummy and daddy I pindah Malaysia and I akan tinggal dengan diorang" Zira berkata sambil tubuh badannya beroperasi menyotong .
" baguslah . berambus terus dari rumah mak mertua aku . menyemak siaaa " Aqilah berkata berterus terang . Farhan hanya mampu menggeleng kepalanya .
" boleh tak temankan I untuk jemput daddy and mummy I? " Zira membuat muka comelnya yang serupa ayam berak besi .
" emm okay " Jawab Farhan ringkas .
Mizan,Fazli,Izwan,Ami,Mila,Hani dan Aqilah tecengang mendengar jawapan Farhan . Farhan membalas pandangan mereka dengan penuh makna .
part ni panjang sikit because i'll go to hostel again tomorrow .
YOU ARE READING
I Love You , Ketua Pengawas✔
RomanceAin Aqilah dan Farhan Farzil . Hubungan musuh terjalin hanya kerana berlakunya agenda di sekolah . Aqilah pula tidak menyukai Farhan . Begitu juga Farhan . Namun perasaan itu mulai bergelora apabila sebuah ikatan perkahwinan terjalin antara mereka...