Beberapa bulan kemudian
Esok merupakan hari yang menggerunkan bagi mana mana pelajar yang mengambil SPM . Bukan sahaja esok , malah sepanjang tempoh peperiksaan tersebut dijalankan . Belum tiba harinya lagi , Aqilah dan rakan rakannya sudah berdebar .
Tangan sentiasa dipenuhi buku . Smartphone tiada masa untuk dibuka . Otak dipenuhi ilmu ilmu . Battle terakhir di sekolah .
❤❤❤
Gadis itu melangkah masuk ke dalam restoran . Dia menghampiri meja yang diduduki oleh orang yang sangat dia kenali .
" Kak , macam mana ni? " Orang tersebut bertanya kepadanya .
" Tunggu lepas diorang SPM baru kita buat . And kau fokus dulu dekat kau punya study . Hal ni abaikan dulu " wanita tersebut memberi arahan .
Mereka berbual mengenai rancangan mereka . Selesai berbual , masing masing membawa hala sendiri . Tanpa mereka sedari , seseorang memerhati .
" Pelik . Kenapa diorang jumpa? Aneh . Aku kena siasat " Dia berkata lalu keluar dari restoran tersebut .
❤❤❤
Aqilah masuk ke dalam dewan peperiksaan . Sebaik melabuhkan punggung dia membaca doa .
❤❤❤
Aqilah berlari sekuat hatinya apabila di kejar dua orang gadis yang cuba menculiknya . Dia berlari dengan sekuat hati sehinggalah tiba di sebuah lorong gelap . Dia terjatuh akibat terlanggar batu yang membuatkan kakinya terseliuh .
Aqilah cuba untuk bangun .
Makin kuat dia bangkit makin terasa sakit dikakinya . Gadis berdua itu semakin dekat .
Mereka tersenyum sinis . Sukar untuk dia melihat wajah mereka . Belakang kepalanya serasa dipukul dengan kayu . Aqilah pengsan .
Aqilah tersedat saat dia disimbah dengan air yang banyak . Dia bangkit dari baringnya . Kepala teramat pening .
" aku kat mana?! " soalnya kepada gadis berdua itu .
" dekat tempat seksaan kau " jawab salah seorang dari mereka .
Dia dipukul , ditumbuk , disepak . Pelbagai seksaan dilakukan .
Setelah berasa puas menyeksa Aqilah , kedua dua gadis itu berdiri di hadapan Aqilah . Hoodie yang menutupi mata dan penutup mulut dan hidung dibuka untuk menunjuk wajah mereka .
"k-kkorang " terkesima Aqilah melihat mereka .
Mereka tersenyum sinis lalu masing masing mengeluarkan pistol .
1...2...3...
dummm tembakan dilepaskan .
Aqilah menjerit .
" arggggggg !!!!"
❤❤❤
Aqilah terbangun . Dia bangkit dari baringnya . Dada berdegup laju . Seakan baru sahaja berlari 5 km .
Itu hanya mimpi ngeri . Farhan disebelah dikerling . Mujur dia tidak sedar .
Aqilah beristighfar lalu mencapai air . Air suam diminum . Setelah berasa tenang , Aqilah kembali tidur .
YOU ARE READING
I Love You , Ketua Pengawas✔
RomanceAin Aqilah dan Farhan Farzil . Hubungan musuh terjalin hanya kerana berlakunya agenda di sekolah . Aqilah pula tidak menyukai Farhan . Begitu juga Farhan . Namun perasaan itu mulai bergelora apabila sebuah ikatan perkahwinan terjalin antara mereka...