Mr Donut Ep 2

133 23 3
                                    

So sweet...another love song..you’re my love song..i fallen for you just come and get me..oh..love..don’t let m...

“aish!!!Jeongmall!”.Eunji mahu aja melempar telefonnya dek mendengar bunyi penggera tersebut.Dah lama dia berazam nak tukar bunyi penggera itu.Menyakitkan hati aja.

“Eunji-ah..cepat bangun!hari ini kamu kena daftar dekat sekolah”.

“arasso omma”.Pantas Eunji keluar dari comforter tebal dan menggeliat kecil.Leher digaru lembut dan matanya ditenyeh.Jalan Eunji perlahan-lahan kemeja solek dan menepuk-nepuk pipinya.

“aigoo..aku akan jadi pelajar tahun 2...hurmm..I wonder which class will I be in”.Eunji ketawa terkekek-kekek.

Tangannya mencapai tuala putih dan berjalan menuju kebilik air.Lagu blank pink ddu du dipasang.Makin bersemangatlah nak mandi sambil melompat-lompat.

Gigi diberus elok-elok.Setiap sudut dan tempat diberus.Hampir 5 minit juga Eunji membuat sesi membersihkan gigi.Sekarang dia berkumur 4 kali dan menayangkan giginya dihadapan cermin.

“wahai cermin..gigi siapakah yang paling bersih didalam dunia ni?hahahaha”.Eunji meletak berus gigi didalam cawan dan memulas paip air hujan.Rasa segar mandi air sejuk macam ni pagi-pagi.Kalau mandi air panas nanti jadi mengantuk.

**************

Puan Kim sedang menghidupkan enjin kereta dan membaca surat khabar sementara menunggu Eunji keluar dari rumah.Beberapa saat kemudian dapat dilihat kelibat Eunji yang tergedek-gedek keluar dengan mengunci rumah dan kasut converse bewarna biru tua ditangan kirinya.Sekarang dia berjalan menuju ke kereta dengan berkaki ayam.

“omo!Eunji-ah!berapa kali omma cakap jangan berjalan luar rumah dengan tidak berkasut?”.

“mian...nak cepat kut..pakai dalam kereta pun boleh kan?”.Eunji mengerlip-ngerlipkan mata.

Puan Kim menggeleng kepala.Salah satu tabiat yang tak dapat dipisahkan dari anak perempuannya itu.

“omma,betul ke bukak sekolah nanti Eunji pergi sekolah dengan basikal?omma izinkan ke?”.soal Eunji dengan teratur.

Hatinya sudah berbunga-bunga.Dia dah bosan asyik dihantar dan dijemput.

“hurmm...ye..tapi dengan syarat..”.

“syarat?”.Eunji menaikkan kening.Setiap benda bersyarat.Apa kejadahlah.

“tak boleh pulang lewat lebih dari pukul 8 malam”.Ujar Puan Kim.

Eunji mencebik bibirnya.Bukan ada sesiapa pun dekat rumah tu.Omma dia pun balik rumah pukul 10 malam.Takkan nak duduk rumah keseorangan?haish,rasa macam jadi orang bujang pula.Yang pasti bukan andartu sebab Eunji baru berusia 21.Hahaha.

******************

“Hah..dah sampai dah dekat sekolah ni”.

“omma...biar Eunji masuk seorang ek”.

“hah??”.Puan Kim mengerutkan dahi. Eunji pula hanya menayang gigi hadapannya.

“alah..omma pergilah jalan-jalan dulu kee...pukul 11 nanti omma datanglah ambik Eunji..”.Pujuk Eunji.

“omo..kenapa pula?malu ke nak pergi daftar dengan omma?”.

“eh...tak lah..Eunji nak borak-borak dengan kawan-kawan Eunji..mestilah lambat sikit..hgagaa”.Puan Kim menggeleng kepala.

“okey..pukul 11”.

Eunji anggukkan kepala.Beg sandangnya dipakai dan pintu kereta dibuka.Kereta yang dipandu Puan Kim berlalu pergi.

(Hiatus) Mr. Donut 도넛 I JJKWhere stories live. Discover now