Mr Donut Ep 11

113 17 2
                                    

Eunji menolak troli sambil memerhatikan barang yang tersusun diatas rak dengan eloknya.Coklat dimasukkan kedalam troli.Kemudian dia berjalan kearah rak susu kotak.

"ahah!susu strawberry!".Eunji cuba mencapai susu kotak yang agak tinggi kedudukkannya itu.Namun usahanya gagal.Eunji mengeluh kasar.

"haish..".Eunji menggaru kepalanya.

"nah".Eunji terkejut apabila seorang lelaki berhood mengambil susu yang Eunji nak itu dihulurkannya kepadanya.

"te..terima kasih...".ujar Eunji.Namun matanya terbulat melihat wajah milik lelaki yang berhood itu.

"kau!".Eunji menekup mulutnya. Daniel tersenyum kecil dan memasukkan tangannya kedalam poket seluar jeansnya. Eunji masih terkebil-kebil.

"kenapa terkejut?".soal Daniel selamba.

"apa kau buat dekat sini?".soal Eunji.Macam bodoh aja soalan Eunji itu.

"beli barang sikit...".

"mamat kaya macam tu pun beli barang dapur?".Eunji bersuara didalam hati.

"saya duduk seorang diri dekat apartment..saja nak berdikari".Ujar Daniel sambil mengangkat bakulnya dan memandang Eunji dengan wajah tersenyum.

"jeongmallyo...".Eunji anggukkan kepala.Entah kenapa dia rasa macam Daniel baca fikiran dia.

"saya dengar awak bergaduh dengan sepupu saya".

"hah??se..sepupu kau??Yuju tu sepupu kau ke?".soal Eunji dengan mata terbeliak.Daniel anggukkan kepalanya.

"yep..awak jangan layan sangat dia tu..dia memang macam tu..suka sakitkan hati".Jelas Daniel.

"dia tahu tak aku gaduh pasal apa??".Eunji bersuara didalam hati.

"kau tahu tak...aku dengan dia bergaduh pasal apa?".Soal Eunji sambil menggigit bibir.Tak ke malu kalau Daniel tahu?.

"pasal saya..mestilah saya tahu..cikgu Soon ada cakap dekat saya".

Eunji turun kan kepalanya.Rasa macam pipi dia nak terbakar aja sekarang ni.

"Yuju memang macam tu...dia selalu beritahu semua orang yang saya ni bf dia sebab dia tak nak perempuan lain rapat dengan saya...yelah..kitaorang rapat sejak kecil".Daniel memberikan penjelasan sambil berjalan beriringan dengan Eunji yang menolak troli.

"uhh...paham..tapi..aku tak suka kau".

Daniel ketawa sampai merah muka dibuatnya mendengar apa yang Eunji katakan.

"berterus-terangnya...berkecai hati saya...".

"hah?".

Daniel menggeleng kepala dan menggosok-gosok kepala Eunji.

"tch..yah!".

"saya pergi dulu ya..hati-hati balik nanti ya".Daniel melambai-lambai tangannya dan dia sudah hilang dari pandangan.

"yah..sesuka hati dia pegang kepala aku tadi".Eunji mencebik bibir.

_______________


Eunji memarkir basikalnya dihadapan kedai Roti dan Donut Brown.Dari jauh dia dah nampak Jungkook yang sedang mengeluarkan roti yang baru dimasak dari dapur.Eunji tersenyum kecil.Comel aja Jungkook pakai macam tu.

Eunji berjalan menuju masuk ke dalam kedai dan bunyi loceng pun mengelilingi ruang. Jungkook berpaling belakang. "selamat datang".ujarnya dengan senyuman nipis lalu menyambung semula kerjanya. Eunji menahan senyumannya dan memasukkan tangan kedalam poket blazer.

"ish...pakai baju sekolah??haishh..patutnya aku sikat rambut aku sebelum masuk sini tadi".Eunji berbisik didalam hati.

"Jung Eunji..cari apa?".soal Jungkook.

"omo!dia tahu nama penuh aku!".Eunji melompat-lompat didalam hati.

"saya nak beli donut".Ujar Eunji sambil mengambil dulang dan menuju kearah rak yang disusun rapi donutnya.Bau pun dah buat air liur kecur.

"oh..".Jungkook tersenyum dan masuk kedapur.

Memandang Jungkook sudah hilang dari pandangan,Eunji melompat macam orang tak betul dalam kedai dengan dulang ditangan.

"Jung Eunji!".

Eunji berhenti melompat apabila mendengar suara Jungkook.Rambut dan berserabai.Erk!.Jungkook terkebil-kebil.

"kau gaduh kan tadi?pasal lelaki kan?".Soal Jungkook. Eunji terpaksa anggukkan kepala.

"ye....".Slow aja suara Eunji.Kemudian Jungkook tersenyum senget dan menggelengkan kepala.

"tak sangka kau macam tu".

Jungkook masuk semula.Eunji terkebil-kebil.Entah kenapa dia rasa macam baru disindir oleh Jungkook.

TBC

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 19, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

(Hiatus) Mr. Donut 도넛 I JJKWhere stories live. Discover now