Mata Eunji tertumpu pada roti berinti kacang merah yang berharga 1000won.Pantas tangannya mencapai roti tersebut dan menuju kearah kaunter.Jungkook tak ada pun.Yang ada hanya lelaki yang kelihatan lebih tua dari Eunji beberapa tahun.Dia tersenyum manis dan mempamerkan sebaris giginya yang putih.
“awak ni satu sekolah dental Jungkook kan?”.
“yep..mana awak tahu?”.soal Eunji.Dia pula terlebih excited.Manalah tahu Jungkook banyak cerita pasal dia dengan pekerja lain.
Tangan lelaki tersebut menunjuk kearah Eunji.
“baju”.Ujar lelaki tersebut.Eunji tersengih dan anggukkan kepala.Beberapa minit kemudian loceng kedai berbunyi.Eunji berpaling kebelakang dan Melissa Jungkook yang baru sampai.
“aigo~Jungkook-ah~dah balik”.Lelaki tersebut menepuk tangannya.
“ye hyung”.Jungkook berjalan menuju kebelakang kedai.Tukar baju agaknya.
“rajinkan dia..balik sekolah terus pergi kerja dekat kedai ni...”.
“budak tu memang rajin”.Ujar lelaki dihadapan Eunji.Erk!dia dengar ek?.
“takpelah..saya pergi dulu”.Eunji berjalan keluar menuju pintu kedai.
****************
“kenapa dengan anak omma ni?”.soal Puan Kim sambil menyuap ais krim kedalam mulut.
“omma...apa perasaan omma masa jumpa appa dulu?”.
“aish!budak bertuah ni!”.Puan Kim menampar paha kiri Eunji.
“omma!sakitlah!”.
“kamu sengaja aja kan nak sakitkan hati omma?kamu tak tahu ke omma dengan appa dah bercerai??”.
“i know!tapi ceritalah..omma tak pernah cerita dekat Eunji..cerita cinta eksklusif gitu”.Eunji mengerlip-ngerlipkan matanya.
“haish...aigoo...omma jumpa dia dekat taman permainan”.
“omo!kenal dari kecil lagi ke??”.Soal Eunji bersemangat.
“ya..sudahlah setakat tu..kalau boleh omma nak delete memori aja”.
“omma...memori..tak boleh didelete tau..melainkan omma ni mesin”.
“aigoo..budak ni”.Puan Kim menghela nafas panjang.Eunji hanyaa menumpukan matanya menonton drama yang tidak berapa boleh difahami Eunji.
“hmm...ni tetiba tanya pasal omma dengan appa camne bertemu..ada apa-apa ke ni?”.Kening Puan Kim terjongket.Eunji meneguk air liur dan tersenyum sumbing.
“aish...mana ada omma..saja je..tanya..ehehehe”.Eunji menyuap ais krim kedalam mulut.
“hah!omma nak beritahu ni!boss mama berkenan dekat Eunji”.
Hampir tersedak Eunji dibuatnya.
“what???boss mama berkenan dekat Eunji!??dia kan dah tua..euuwww!omma!”.Eunji mencebik bibir.Sampai hati omma dia nak satukan dia dengan orang tua.
“tch..dengarlah orang cakap sampai habis..”.Puan Kim tergeleng-geleng kepala.
“dia berkenan nak ambikkan Eunji sebagai menantu dia”.
“mwoo???”.Terbeliak mata Eunji.Menantu???.Seriously??Damn!Habistu Jungkook nak buang mana??dah terlekat dalam hati macam gam gajah dah!.
“dan anak dia..akan berpindah ke sekolah Eunji..cool kan??kan?kan?”.
“omma!tak naklah!”.
“aish...kamu kenal-kenallah dia dulu..untuk masa depan kamu juga..okey?esok mesti kamu terkejut”.Puan Kim menepuk-nepuk bahu Eunji dan berjalan keluar.Ternganga Eunji dibuatnya.What??esok??Satu sekolah??.What a freak thing?.
YOU ARE READING
(Hiatus) Mr. Donut 도넛 I JJK
FanfictionNamun bukan mudah untuk Eunji meluahkan perasaannya kepada Jungkook apabila Pengurus syarikat omma Eunji bekerja mahu menyatukannya dengan anak tunggalnya Kang Daniel.Kedatangan Yuju pula yang makin mengucar kacirkan keadaan.Mampukah Eunji meluahkan...