Mr Donut Ep6

107 21 5
                                    

Eunji menyandang beg sekolahnya dan mengayuh basikal menuju ke kedai Roti dan Donut Brown.Senyuman tidak lekang dari bibirnya.Dia memang tahu Jungkook takkan ada di kedai sekarang tapi apa salahnya kan?hahaa.Rasa macam haruman Jungkook melekat dekat situ.Sebab tu kut haruman dia ala-ala makanan.

“hmmm..nak beli donut ke roti”.Sedang Eunji berfikir tiba-tiba bahunya dilanggar.

“ops...sorry”.Perempuan tersebut tersenyum sindir dan menyelak rambutnya kebelakang.

“Neon!”.Mata Eunji terbeliak.Perempuan yang dia sapu roti dekat muka.Oh serius bahaya.

“yah..senang-senang je kau buat macam tu dekat aku kan??”.

“dah kau cakap benda-benda kesat dengan aku”.

“still kau salah..kau buta sebab bawak basikal tak tengok depan”.

“salah kaulah sebab tak lintas jalan tengok ada kenderaan ke tak”.Eunji terus berjalan pergi.

“yah!jangan ingat kau nak lepas”.Perempuan tersebut menarik rambut Eunji dengan geram.Mahu aja Eunji taekwando budak perempuan tersebut.

“ouch!sakitlah!”.Eunji menepis tangan perempuan tersebut.Lantas acara tarik menarik.

“ehh..cik berdua jangan bergaduh dalam kedai ek”.

Haram Eunji dan perempuan tersebut tak layan Donghae yang sedang cuba meleraikan pergaduhan mereka.

“yah!!!hentikannya!aish Sh*t”.Donghae menekup mulutnya.

“Hurk!you say what to me???”.Perempuan tersebut menterbeliakkan matanya.

“tak..err”.Maka budak perempuan tersebut dengan Donghae pula bergaduh.Eunji pula ambil kesempatan melarikan diri dengan membayar sendiri roti yang dipilihnya tadi.

“phew...terima kasih encik kedai roti..kalau tak makin berlarutan aku gaduh dengan puntianak tu”.Eunji mula mengayuh basikal.

Seorang lelaki yang sedang membaca buku didalam kereta Mercedes kelabu mula memerhatikan Eunji yang mengayuh basikal dengan gembiranya.

“aish!oppa!”.

“orh..Yuju-ah..kenapa??”.soal lelaki tersebut.

“oppa!this is day ever!herh!encik driver!let’ go!”.Yuju mula membetulkan duduknya dan menyuap donut coklat kedalam mulut.

“bukan kau nak diet ke?”.soal lelaki tersebut.

“listen....k.Daniel oppa yang ku sayangi..just for one day..okay?”.

Daniel menggeleng kepala.

“oppa bukan apa..kalau nak timbang berat badan..kau juga yang terhegeh-hegeh kesusahan...dahlah guna duit oppa plak tu..apa omma kau tak kasi duit ke??”.

Yuju mencebik bibir.

“dah habis”.

“what??”.

“err..aish!Yuju buat belanjalah oppa!”.

Daniel menepuk dahinya.Tak tahan dengan perangai sepupunya itu.

****************

“yeay!hari Pendidikan Jasmani!best day ever in week.hahaha!”.Bomi sudah melompat-lompat keriangan.

“wow..Eunji-ah..mesti kau duk syok perhati Jungkook..kan?”.soal Hyeri.Eunji buat-buat tak dengar aja.

“wait..siapa tu..gila hot kutt!new student ke!??”.soal Bomi.

“mana!mana?”.Hyeri pantas menolak Eunji ketepi dan join Bomi sekali.

“hampeh punya bestie!tolak aku!nasib baik tak mampus aku dek terjatuh”.Eunji menggeleng-geleng kepala.Itulah kawan dia,pantang Nampak mamat hensem..terus nak pancing.

“eee...cutenya!nak picit aja pipi dia..an!an!??”.Hyeri menepuk-nepuk tangan.
K.Daniel berpaling melihat kearah Hyeri dan Bomi lalu melambai tangannya dan mengangguk kepalanya dengan wajah yang pelik.Terus Hyeri dan Bomi ala-ala dipanah.

(Hiatus) Mr. Donut 도넛 I JJKWhere stories live. Discover now