Hyeri dah lengkap dengan jaket varsity dan topi.Manakala Bomi memakai rambut palsu dan tahi lalat palsu.Senang cerita mereka dah bertransorm menjadi sweet couple.Yelah,Eunji ada cakap mamat yang dia akan jumpa tu satu sekolah dengan diorang.Kenalah menyamar jawabnya.
“entah kenapa..aku takutlah!”.Eunji menggigit bibir.
“eh..aku konfem dia benci kau!hahah!mana ada orang date datang lambat…hahahha!”.Bomi menepuk-nepuk lengan Eunji.
“eish..camne kalau rupa dia buruk gila!”.
Hyeri dah ketawa terbahak-bahak. “kalau dia hodoh..lagi senang kau nak tolak dia..an?”.Bomi anggukkan kepala dengan apa yang Hyeri katakana.
“ Eunji !fighting!we always beside you!memerhatikan ko!ek”.Hyeri dan Bomi melambai-lambai tangan.Eunji anggukkan kepala lalu meneguk air liur.Pakaian dia tersangatlah tidak feminism dan bergaya sangat.Yelah,diorang date dekat restoran mewah.Eunji pula hanya pakai t-shirt graphic dan skirt paras lutut dengan sport shoes.Tersangatlah buruk.Hahahaha.
Mata Eunji liar mencari meja bernombor 20.Kini matanya tertangkap melihat meja bernombor 20.Seorang lelaki memakai blazer kelabu duduk diatas kerusi.Susah Eunji nak tengok muka dia macam mana sebab lelaki tu duduk bertentangan.Eunji berjalan perlahan-lahan menuju ke meja tersebut.Namun tiba-tiba kaki dia tersadung.
“arh..”.Eunji memejamkan mata.Seolah-olah semua pelanggan direstoran tersebut sedang memerhatikannya.
“gwenchana Eunji!aku tak tau kau sengaja ke tak!tapi!ianya sesuatu yang bagus!mesti dia malu gila sekarang!”.Dapat didengar suara Bomi melalui benda apatah dekat telinga yang dah dipasang awal-awal.
“gwenchana??”.soal satu suara.
“ne”.Eunji mengangkat wajahnya.Lelaki tersebut sedang tersenyum manis dan menghulurkan tangannya.
Eunji cepat-cepat bangun.
“haha…saya clumsy betul”.Eunji menggaru-garu kepalanya.Duk tergaru-garu,rambut dia yang sengaja menghalang telinganya dari dilihat oleh alat tu terselak.Cepat-cepat dia betulkan balik rambut dia. Eunji melihat sekeliling.Dia dapat lihat beberapa orang lain sedang berbisik-bisik.Ah,boleh blah lah.Tapi apabila mereka melihat muka lelaki dihadapan Eunji sekarang,semuanya diam terkedu.
“duduklah”.Lelaki tersebut menarikkan kerusi untuk Eunji.
“thanks”.Eunji tersengih.Malu ya amatlah.
“weh!weh!mamat tu bukan mamat gile cute dekat sekolah kita ke?yang baru transfer??”.soal Bomi dengan menggoncang Hyeri.
“yelah weh!weh!Kang Daniel weh!”.
“hah?”.Eunji cepat-cepat menutup mulutnya.Ni gara-gara terdengar suara Hyeri dan Bomilah dengan alat ini!.
“kenapa?kenapa awak cakap hah tadi?”.soal lelaki tersebut.
“tak..hehe”.Eunji tersengih kelat lagi.
“anyway..nama saya Kang Daniel…awak Jung Eunji kan?”.soal Daniel. Eunji meneguk air liur.Gila!mamat tu tahu nama aku.
“ahahha..ye..mana awak tahu?”.
“appa saya selalu bercakap pasal omma awak dan awak..dan diorang dah beritahu saya awal-awal pasal ni”.Jelas Daniel. Eunji meneguk air liur.
“erk!pasal..ni?”.Eunji terkelip-kelip.
“a’ah..kita akan kahwin”.
Terus Eunji tersedak.Pantas tisu dikesat pada mulutnya.
“awak okey?”.soal Daniel.
“yep..saya okay”.Eunji terangguk-angguk.Gila,rupanya diorang betul-betul rancangkannya.
YOU ARE READING
(Hiatus) Mr. Donut 도넛 I JJK
FanfictionNamun bukan mudah untuk Eunji meluahkan perasaannya kepada Jungkook apabila Pengurus syarikat omma Eunji bekerja mahu menyatukannya dengan anak tunggalnya Kang Daniel.Kedatangan Yuju pula yang makin mengucar kacirkan keadaan.Mampukah Eunji meluahkan...