Mereka berempat dah menyerupai hantu gila.Rambut kusut kasai dengan baju dah berkedut seribu.Cikgu Soon memandang mereka setiap satu dengan wajah yang garang.Kaca mata dibetulkan.
“saya amat kecewa dengan kamu berempat...menjatuhkan imej sekolah!”.Cikgu Soon menghentak meja dengan rotan sehingga membuatkan mereka berempat tersentak.Nasib jantung tak lemah.
“cikgu..diorang serang saya beramai-ramai cikgu!ini tak adil!”.Yuju membuat muka mengharapkan simpati.Meluat gila Hyeri dibuatnya.
“cikgu!dia yang mulakan dulu!”.Eunji cuba mempertahankan dirinya apabila Cikgu Soon memandangnya dengan penuh ngeri.
“baiklah!kamu semua kena buat kerja amal untuk sekolah!mop dewan lepas sekolah!”.
“apa???”.
“cikgu!dewan tu besar kut!”.
“jangan membantah!masuk kelas kamu sekarang”.Mereka berempat mengeluh dan berjalan keluar.Keluar sahaja dari bilik disiplin penuh mata memandang.Buat bodoh ajalah jawabnya.
“Eunji..jangan ingat kita berakhir disini..just wait..jaga kau”.Yuju menjeling geram.
“oh..terima kasihlah sebab nak jaga aku”.Eunji pergi begitu sahaja dengan Bomi dan Hyeri.
“tch..tak guna punya Eunji”.Yuju berjalan pergi.Dia menuju ke bilik air.Habis kusut kasai rambutnya.
Tiba-tiba tangannya ditarik oleh seseorang.Yuju berpaling kebelakang. “Oppa”.
K.Daniel tersenyum kelat dan memandang kesiling sambil memasukkan tangan kedalam poket.
“aku dengar kau masuk bilik disiplin..kau buat apa?”.soal K.Daniel.Yuju mengetap bibir.Kalau omma Daniel tahu,mati dia.
“aish!adalah!oppa menyibuk kenapa??”.Yuju mencebik bibir.
“oppa..apa hubungan oppa dengan perempuan tu sebenarnya??”.Soal Yuju. Daniel mengerutkan dahi.
“perempuan mana nih?”.soal Daniel.Yuju menatap Daniel dalam-dalam.Seolah-olah Daniel buat-buat Tanya walhal Daniel memang tak tahu.
“alah!Eunjilah!perempuan yang Daniel keluar hari tu”.Yuju memeluk tubuhnya.
“oh..Eunji..appa suruh aku jumpa dia...dan appa cakap nak kahwinkan aku dengan dia..kenapa?”.soal Yuju.
“oppa!kenapa Yuju tak tahu pun!”.Yuju mencebik bibir geram,sedih bercampur baur apabila kenyataan itu disebut oleh mulut Daniel sendiri.
“Yuju...kenapa Yuju sibuk?takpelah..aku ada kelas plak ni”.Daniel berjalan pergi meninggalkan Yuju sendirian.Yuju menghentak kakinya.
.................
Jungkook menyusun donat dengan penuh teliti dan mengikut flavour.Baru-baru ni donut yang dijual dikedai ini sangat laku.Mungkin berkat air tangannya yang penuh kasih sayang.
“Jungkook..kau asyik kerja sini aja..tak bosan ke?”.soal Kai sambil menghirup jus oren.
Jungkook hanya tersengih dan memasukkan tangannya kedalam poket apron.Dia menggeleng kepalanya.
“aku ada alasan sendiri.”.
“ye?apa dia?”.
“rahsia”.Jungkook tersengih.Kai menggeleng kepala.Semuanya rahsia.
“apa kata kau jadi chef ajalah..senang”.
“memang tu pun cita-cita aku..ahahaha”.
“what??hmm..bagus jugak..kau kan pandai masak..siap buatkan bekal untuk aku..bhahaha”.Kai ketawa terbahak-bahak.
YOU ARE READING
(Hiatus) Mr. Donut 도넛 I JJK
Fiksi PenggemarNamun bukan mudah untuk Eunji meluahkan perasaannya kepada Jungkook apabila Pengurus syarikat omma Eunji bekerja mahu menyatukannya dengan anak tunggalnya Kang Daniel.Kedatangan Yuju pula yang makin mengucar kacirkan keadaan.Mampukah Eunji meluahkan...