Hoofdstuk 13

197 7 2
                                    

Tineke POV
We stonden in de frituur aan te schuiven omdat we middag hadden en we zin hadden in frietjes. Koen pakte de frietjes aan tot de uitbaatster ons tege hield. "Mag ik jullie even iets vragen?" Vroeg ze. We knikten. "Ik weet niet of jullie het gehoord hebben wat er een half jaar geleden gebeurd is met mijne man. We hadden een ganse dag gewerkt." We keken de vrouw aandachtig aan. "Hij zei s'avonds dat hij de dagopbrengst naar de bank doen, hij deed dat altijd. Maar die avond kwam hij niet meer terug." Zei de vrouw. Ze begon te snikken. "Twee dagen later heeft ze hem dood teruggevonden." Zei ze al snikkend. "Is dat niet die Benny De Clerck die neergestoken is geweest?" Vroeg ik aan Koen. "Ja dat is waar maar ik wist niet dat dat van deze frituur was." Merkte hij op. "Ze hadden toen iemand opgepakt" ging de vrouw verder. "Ene Mike Bouwels. Maar ze hadden niet genoeg bewijsmateriaal tegen hem verzameld." Vervolgde ze haar verhaal. "Dus ze hebben hem vrijgelaten?" Vroeg Koen. "Ja dat klopt. Maar nu komt er hier al enkele dagen altijd op hetzelfde uur ne gast frietjes halen en ik ben er niet gerust in." Zei de vrouw ongerust. "Hij os altijd verkleed. Soms geschminkt,griezelig geschminkt, en ik heb een zwaar vermoeden dat dat diene moordenaar van mijn man is. Ik ben echt gene second meer gerust." Zei de vrouw bang. "En wat kunnen wij voor u betekenen mevrouw?" Vroeg ik haar. "Ik dacht moesten jullie op dat tijdstip is een frietje komen steken dan kan je zijn pas vragen." Stelde de vrouw voor. "Ge herkent hem direct want die komt hier binnen verkleed gelijk ne carnavalszot en tis geen carnaval" zei de vrouw erachter. "We gaan dat dossier is opvragen en komen dan terug." Zei ik om haar te doen kalmeren. "Ja we gaan alles eens nakijken. van bij ons op kantoor. Dan hebben we een beter overzicht van op de zaak." Vulde Koen mij aan. We betaalden de vrouw en we gingen door.

Conclusie van de zaak komt volgende keer maar ik wou iets kleins uploaden😊
Grtz Lien

Buurtpolitie Liefde en FamilieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu