Kapittel 3 ~ bli kjent

1.1K 30 6
                                    

Tilbakeblikk: Jeg snudde meg brått son at ryggen sto mot Ava. "hei, hvem er dere?" Hørte vi en stemme si bak oss...

{ Ava's pov }

"Jeg går nå!" Ropte jeg mens jeg holdte på til å ta på skoene. "Okei, lykke til!" Ropte mamma tilbake. Isac kom brasende ned trappen "Husk, ikke fortell noen Ellioteere hvor vi bor!" Sa han og så alvorlig på meg. "Neiiii! Selvom jeg begynner på ny skole går jeg ikke rundt til folk og forteller dem hvor jeg og selveste Isac Elliot bor.." Sa jeg ironisk. Herregud, han er så irriterende... Plutselig hørte vi et hyl utenfor døren. Jeg og Isac kvapp noe sinnsykt! Jeg lente meg bort til vinduet og så to jenter hoppe rundt hverandre og hyle som noen gærninger! "Typisk Ellioteere" mumlet jeg og slang sekken på ryggen. "Jepp!" Sa Isac mens han snudde seg for å gå opp igjen. Jeg mumlet og gikk ut døren.

Jepp, der sto de to jentene fortsatt og hoppet som noen gallninger! Jeg så hun ene stoppet brått og snudde ryggen mot meg. Jeg lukket døren og gikk langsomt bort til de. "Hei, hvem er dere?" Spurte jeg og smilte vennlig. De snudde seg mot meg og hadde et nervøst blikk. "Æmm... Jeg...uhhh.. Dkdnfnxkfd" sa hun ene som nesten begynte å gråte. Jeg lover deg! Jeg er vant med at folk begynner å gråte når de treffer meg. Jepp, der kom tårene. Jeg tokk og ga hun en klem og sa "det går fint! Det er bare meg, Ava" hun nikket langsomt og tørket vekk tårene. "Unnskyld, unnskyld, unnskyld" fortsatte hun. "Det går fint" sa jeg og strøk hun på ryggen. Jeg vedder at Isac står i vinduet og ser på oss nå! Jeg snudde meg til kjøkkenvinduet. Og jepp, der sto han og smilte lurt... Typisk han! "Så hvem er dere?" Spurte jeg igjen. "Jeg er Emma og detter er Mia" sa hun og holdte på å tørke vekk tårene enda. "Hyggelig å treffe dere! Men går dere på varden skole?" Spurte jeg. Emma nikket sakte. "Ja, i 8c" sa Mia og klødde seg i nakken. "Haha, der skal jeg begynne" sa jeg med et stort smil om munnen. "Skal du?!!!" Spurte Emma helt hysterisk. "Ja, skal vi ta følge?" "Okei!"

-------------------------------

{ Emma's pov }

"God morgen elever, som dere ser har vi fått en ny jente i klassen! Hun heter Ava, og ja.. Vil du presentere deg selv?" "Ja! Jeg heter da Ava og som sikkert dere mange vet så er jeg lillesøsteren til Isac Elliot" hun smilte stort. "Okei, da kan du gå og sette deg der vesiden av Emma" sa frøken og pekte bort på den ledige pulten vesiden av meg. YESSS! Hun kom bort til pulten og satte seg. "Heiii" smilte hun. "Heiiii" smilte jeg tilbake.

*etter skolen*

Jeg og Ava sto utenfor skolen og snakket. Mia var gått hjem siden hun skulle passe på den syke bestemoren sin. "Jeg vet hva vi kan gjøre på!" Sa jeg og hadde et stooort smil om munnen. "Hva da?" Spurte Ava og så spørrende på meg. "Vi kan jo ha overnatting for å  bli bedre kjent! Pluss at det er jo fredag i dag sååå" "jaaa, lur idè! Vi kan godt sove hjemme hos meg!" Foreslo Ava. Akuratt da ramlet hele verden over meg! Isac... Isac... Jeg skulle sove i selveste ISAC ELLIOT sitt hus! OMG!!!! Yessssss!!!! Pluss at da får jeg sett han!!! "YEEEEEEEES!!" Ropte jeg ut. Ava kvapp og sa "hva er det?" "Nei, ingen ting!" Sa jeg og små hoppet. Hun himlet med øynene og begynte å le. Haha! " men vi må gå hjem til meg og pakke først!" Sa jeg og så alvorlig på hun. "Okei!"

---------------------

Nå sto vi utenfor døren hennes, og Isac's! Jeg følte at det fløy 1000 sommerfugler i magen min! Hun låste opp og gikk inn. "Kommer du eller?" Spurte hun og så rart på meg. Jeg kjente en tåre trille ned kinnet mitt... "Gråter du?" Jeg nikket raskt på hodet, tørket vekk tårene og gikk inn i gangen. "Det er på grunn av Isac du griner? Du er fan ikke sant?" Jeg nikket sakte og så ned i gulvet. Hun gidde meg en klem og sa "ikke grin. Han kommer ikke hjem før kl 14:15" jeg gikk fra klemmen "men hva vist han ikke liker meg..." Sa jeg og kjente tårer skli langsomt ned på kinnet mitt. "Bare ikke begynn å grin eller skrike eller bli sån helt fan-girl når du ser han, da vil han bare behandle deg som fans'a" sa hun og strøk meg på ryggen. "Takk! Du er bare verdensbeste" sa jeg og slang meg rundt halsen hennes. Vi gikk opp på rommet og satt oss i sengen. "Jeg vet hva vi kan gjøre på!" Sa Ava og hadde et ondt/lurt blikk. "Hva da?" Spurte jeg og så ut som et spørsmålstegn. "Vi går inn på rommet til Isac og lusker i tingene hans!" Foreslo Ava og braste ut i latter. "Jaaaa!" Sa jeg og braste ut i latter jeg også. Hun tokk meg i hånden og gikk ut i gangen. "Isac kommer ikke hjem før om 5 min så vi må kjappe oss litt!" Hvisket Ava mens hun listet seg mot døren til Isac. "Okei" sa jeg og ledde en liten latter. Hun tokk tak i håndtaket til Isac's rom og åpnet døren sakte...

~~~~~~~~~~~~~~~~

Mere????

Do you love me? { Isac Elliot }Where stories live. Discover now