Gravid?

94 0 2
                                    

Nu hade det varit en vecka sen jag var hos Felix och vi hade haft sex. Lingonveckan skulle ha kommit för två veckor sen men det har den inte. Tänk om jag är med barn. Men han använde ju kondom men tänk om det hade gått håll på den och jag blev med barn. Jag hade messat Felix och sagt att han skulle komma. Han hade varit iväg på Apoteket och köpt ett gravidetstest. Jag hade "doppat" det i kisset men det visa inget.

-Felix jag börjar blir är rädd, säger jag och känner hur jag skakar.

-Det är ingen fara om du är med barn så är det så då blir du världens bästa mamma, säger Felix och kramar om mig.

Hela dagen ligger vi och planerar vad den ska heta, vart vi vill bo och allt om vi nu blir föräldrar. Vi hade bestämt oss för Leo om det var en kille och om det var en tjej skulle hon heta Selma. Vi ahde också bestömt oss för att jag skulle berätta för mamma. (detta kanske inte kommit upp i novellen tidigare men hennes pappa är död). Vi skulle berätta det när jag hade börjat smälta att jag kanske ska bli mamma. Eftersom att klockan hade blicit så mycket så hade vi betsämmt att Felix skulle sova över hos mig så att han slipper köra hem med moppen när det var så mörkt ute. Jag sprang in till vårat förråd och hämta ett täcke till Felix. När jag kommer in i rummt ligger redan Felix i min säng med bara kalsonger och jag känner en rodnad stiga över mina kinder. Jag hoppar in och lägger mig närmast väggenSåklart så glömde jag en kudde till Felix så typiskt mig att alltid glömma någonting.

- Jag kom på att jag glömde ta med en kudde till dig, säger jag till Felix.

- Det gör inget, säger han och drar åt sig min kudde. Han lägger sin arm och jag lutar mitt huvud mot hans bara bröst. vi somnar nästa direkt. Jag vaknar av ett högt läte och märker att det är brandlarmet som gått jag väcker Felix konstigt nog så har han inte vaknat av det höga ljudet. Jag springer ner för trappen med Felix hack i häl. Jag ser att det lyser i köket. Så jag och FElix springer in dit och där står mamma och steker pannkakor.

- varför går brandlarmet, frågar jag mamma andfått eftersom att vi hade sprungit i trappen. 

- jag råka bara bränna en pannkaka och jag glömde sätta på fläkten, säger mamma och skrattar.

Vi börjar också skratta och vi springer upp till mitt rum och klär på oss. Jag sätter på mig min rosa odd molly och ett par stretch jeans. Medans Felix har på sig ett par korta mjukisbyxor. Eftersom att han inte visste att han skulle sova här så hade han ju inte packa något att byta. Eftersom att han varken kan låna ett par trosor eller ett par byxor eftersom att dem är för korta eftersom att han var mycket längre än mig.Så fick han ha på sig kallsongerna och byxorna han hade haft igår. Men han fick iallafall låna en oversize t-shirt. Den var inte så speciellt tjejig efterom att den var hel svart. Felix skulle iväg till studion och träna på en ny låt till konserten. Så han hade sagt att jag skulle få tillbaka min tröja imorgon och han sa åt mig att prata med mamma. Jag gick ner i köket och tog lite frukost. Jag tog en tekaka med ost och leverpastej på. Jag tar en mugg med oboy och går ocg sätter mig vid bordet jag sätter mig mittemot mamma. Jag börjar försiktigt berätta allt som hänt och hon verkar förså vad jag gått igeon. så vi kommer överns om att imorgon ska vi gå till vårdcentralen så de ska få göra ultraljud. Hon hade ringt och bestämmt tid med vårdcentralen imorgon klockan 16.00. 

We two foreverWhere stories live. Discover now