II ; Bye

933 30 0
                                    

Sehun baru pulang dari tempat kerjanya, fikiran Sehun kusut memikirkan skandalnya Hyeri. Dia tiba-tiba moody, Sehun membuka pintu rumahnya dengan malas.

YooAh yang berada di dapur terdengar pintu terbuka, itu bermakna suaminya Oh Sehun sudah pulang ke rumah. Dia segera berlari ke ruang tamu.

"Hun-ahh saya ada sesuatu nak bagitahu awak" YooAh memeluk Sehun.

"Lepaslah! Rimas" marah Sehun dan menolak YooAh. Riak wajah YooAh berubah menjadi sedih.

"Em aku ada good news untukbkau! Kau nak tahu?"

"Nantilah, aku malas nak dengar" Sehun berjalan menaiki tangga dan YooAh mengekorinya.

"Kau kenapa? Tak sihat ke?" YooAh cuba menyentuh dahi suaminya, namun ditepis kuat oleh Sehun.

"Tak nak lah"

"Bagi lah aku sentuh Hun" Dia tetap berdegil mahu menyentuh dahi Sehun lagi. Sehun menjadi bengang, dia menolak kasar tubuh YooAh

"Woi! Kau tak faham bahasa ke?! Aku cakap tak payah! Tak payah la. Kau tahu tak aku rimas, kau ingat aku kahwin dengan kau saja-saja ke?! Aku pun tak ingin la! Aku kahwin dengan kau sebab ayah aku dah janji kalau aku kahwin dengan pilihan keluarga aku dapat jawatan pengurus dekat syarikat! Thanks to you aku dapat jawatan tu!"

YooAh terdiam, dia terkejut "j-jadi selama ni kau mainkan perasaan aku? K-kau tak suka aku? Kau tahu tak aku dah suka kau sejak kahwin.. t-tapi kau mainkan perasaan aku!"

"Tsk! Kau ingat aku suka kau ka?! Sedarlah diri tu sikit, kekasih aku lagi lawa dari kau! Nak tahu tak? Nama dia Hyeri . Dia je layak jadi isteri aku! Not a person like you!"

Airmata yang ditahan akhirnya keluar. YooAh menangis ditinggalkan Sehun yang masuk ke bilik.

S-sampai hati k-kau Sehun, mungkin aku patut keluar dari rumah ni YooAh masuk ke bilik dia mengepack barang-barangnya bukan semua. Dia senyap-senyap meninggalkan rumah tanpa pengetahuan Sehun.

Love <3Where stories live. Discover now