Khamis
12:30 tengah hari.Lay turun dari tangga rumahnya, dia pandang Lyia yang berdiri lama pada tingkap besar yang ada di ruang tamu.Lay pergi ke arahnya
"Sayang.." Pelukan manja diberi kepada Lyia.. Lyia yg termenung jauh terkejut kehadiran nya.. Lyia diam apabila pelukan maut itu dtang
"Sayang buat apa...?" Soal Lay.. Rambut Lyia dihidu nya dengan penuh kasih syang.. Lyia terus mengalihkan pandangan dan menghadiahkan senyuman.
"Awak tidur dekat mana smalam? Saya tersedar je pukul 2 pagi tadi , lihat awak tiada di sisi saya.." Lay dengn nada biasa..
"Ta... tak.. pergi kolej ke ?" Gagap cara Lyia bertutur..Soalan Lay tidak dijawab nya.
"Tak , hari ni dan esok cuti sebab semua orang sibuk bantu mengurus kan pengebumian awak esok hari.." Lancar je cara bertutur. Lyia pejamkan kedua dua matanya.
"Stop....please. " Kata Lyia , cuba untuk paksa Lay berhenti bercakap tentang perkara itu. Lyia menjauh kan dirinya.
"Awak boleh pergi.." Kata Lay selamba.. Lyia pandang nya dengan bisu.
"Awak boleh pergi lihat buat kali terakhir keluarga awak.. Yang penting, 'anjing' saya ikut sekali." Jelas Lay. Lyia tunduk seketika dan berjalan menuju ke tangga..
Selesai sahaja mendaki, Lyia ternampak Jackson menunggu nya di atas..
"Cik..." Jackson bersuara. Lyia dengan rupa yg sedih berlari dan peluk Jackson dengan erat..
Jackson dapat rasa pelukan Lyia begitu kuat. Dia tahu Lyia dalam kesusahan.
"Apa patut saya buat? Kata kata si celaka tu seolah saya sudah mati. Adakah esok hari terakhir saya tengok mak, ayah dan abang saya? Esok? Tolong lah saya Jackson..!" Menangis Lyia dalam pelukan nya
Perlahan tangan Jackson gosok belakang Lyia..
"Saya akan teman awak .. " Kata Jackson..Dibalas nya pelukan Lyia itu..
___________________________________
Jumaat
8:30 a.mLyia baru sahaja selesai menyucikan badan, dia keluar dengan berpakaian mandi. Ternampak Lay duduk di hujung katil pandang ke arahnya..
Lyia sekadar berjalan menuju ke tepi almari yg mempunyai kotak besar.Dia mencari baju yg sesuai dipakai nya pada hari pengebumian.Pergi ke pengebumian sendiri?
Lyia cari satu persatu baju yg diberi oleh makcik tua tempoh hari.
Tiba tiba Lay tarik lengan Lyia sampai terbangun Lyia dibuat nya.
"Nah baju.." Lay bagi pakaian yg serba hitam kepadanya.. Lyia sekadar angguk dan ingin pergi ke bilik air semula.
Kemudian Lay pegang tangan kanannya, sekali lagi Lyia pandang nya dengan bisu.
"Selesai pakai baju , datang kepada saya ye..." Kata Lay.. Lyia yg tidak tahu apa² sekadar angguk kepala..
Skip ¦•
Lyia keluar apabila selesai tukar pakaian nya.. Lay yg ada tadi sudah menghilang entah ke mana.. Lyia yg ingin lihat dirinya pandang pada cermin petak yg besar ada di bilik itu.. Dia sekadar pandang pada baju yg dipakainya. Baju yg serba hitam , berlengan panjang dan labuh hingga atas lutut nya.
Lyia mengeluh seketika... Tiba tiba satu pelukan mengejut hadir ke badan Lyia. Lyia pandang pada cermin hadapannya dan lihat Lay yg memeluk nya dari belakang..
Pelukan yg kuat hingga sukar Lyia bergerak.
"Hari ni.. biar saya pakai mekap dekat awak ye.. And, saya pendekkan rambut awak juga, okey!" Kata Lay dengn gembira.. Lyia menghadiahkan senyum biasa.
YOU ARE READING
Killers (Psycho) 2
HorrorTOLONG AKU ! AKU DICULIK ! AKU TAK TAHAN LAGI ! AKU DISEKSA ! AKU TAK SUCI LAGI ! AKU JADI BAHAN PEMUAS NAFSU DIA! AKU DAH SERIK ! AKU BENCI DIA ! DIA MENGANIAYAI KAWAN AKU ! DIA SEKSA KAWAN AKU ! DIBUNUH ! DITIKAM DENGAN KEJAM ! SANGGUP KAU SEKSA P...