23 (hidup penuh derita)

1K 20 11
                                    

Seminggu sudah berlalu.

Seoul kolej
12:40 tengah hari

Rina,Lena dan Qish duduk bersama di padang yg berdekatan taman kolej

Qish pandang pada bunga ros putih yg dipegang nya, bunga itu sebenarnya milik mendiang Lyia. Diletak pada sebelahnya, Qish senyum terfikir Lyia ada di sebelahnya.

"Reen hilang .. kemudian,Lyia pula ketemu mati.. nice arhh~~.. lepas tu siapa pula di kalangan kita?" Soal Lena tetiba .

"Lena , stop boleh tak !? Tiada yang akan berlaku kepada kita.. Itu semua ajal diorang.. " Balas Rina.

Lena bangun dari duduknya

"Aku berharap lepas ni kau pula yang MAMPUS..!" Lena beredar begitu sahaja.

Rina menahan marahnya.. Dia menunduk kepala sambil kusut kan rambutnya..

"Sabar lah Rina.. Mungkin, dia tengah stress sekarang.. Nanti dia okey lah tu" Qish bersuara sayu

"Kau rasa ,siapa yg seterusnya ?" Soal Rina, air mata mengalir tetiba

"Rina, kau pun terjebak sekali ke? Stop lah fikir macam tu.. Macam kau kata, itu semua ajal mereka.. Yes , that's right! Kita belum tahu ajal kita bagaimana.. Yng penting , kita perlu siasat dan melindung diri kita.. Trust me, semua nya akan berjalan dengan lancar." Qish.. Rina angguk kepala nya.

_______________________________________

Pada masa yang sama , di rumah agam Lay..

Lyia turun tangga bersama Jackson..Ternampak Lay di meja makan sedang menikmati minum teh .

Jackson berlalu turun dan berada di sisi Lay..

"Tak pergi kolej..?" Soal Lyia. Dia duduk di tepi Lay..

"Tak " Balasnya ringkas. Tetiba Lay pandang Lyia dengan senyuman..

Dia pegang kedua tangan Lyia dan usap nya dengan manja. Lay pandang Jackson supaya pergi jauh dari tempat mereka berada. Jackson menurut isyarat muka nya dan terus beredar.

"Im so happy.." Kata Lay dengan gembira..

"Because?" Soal Lyia lagi..

"Because ,awak ada di sisi saya. " Kemudian pipi Lyia jadi bahan usapnya.

"Macam mana dengan mak ayah saya?" Lyia .

"Lantak lah diorang ,mereka bukan ada awak sorang je.. Abang awak kan ada, lagipun ayah awak tu kuat lagi untuk dapat kan seorang lagi anak perempuan.." Lay keadaan gelak

"How about me?" Lyia.. Lay diam seketika..

"Sayang... Tak der guna dah. Cuba awak bayangkan, keluarga awak dah anggap yang awak ni dah mati kemudian ,awak datang mengejut pulak.. Mereka takkan percaya yg awak ni anak dia dah.. Takkan orang mati hidup balik? HAHA .. " Lay gelak kecil sambil minum teh. Dia pandang Lyia yang berupa sedih..

"Salah ke kata² saya?" Soal Lay

"Sememangnya salah ! Mereka keluarga saya.. Kalau cikgu fikir dulu sebelum buat, semua benda ni boleh di ubah.. Dan sampai bila,cikgu mampu pertahankan saya?" Lyia dengan air mata mengalir. Lay pandang Lyia dengan mata liar

"Kenapa cikgu tak kahwin dengan saya terus ,dari cikgu sentuh, raba dan cium saya tanpa ada status bergelar suami isteri?" Lyia dengan berfikiran luar . Dengan kata² Lyia itu membuatkan Lay tersenyum .

"Aku akan kahwin dengan kau selepas kau betul-betul suka dekat aku.. " Kata Lay dengan muka yg serius.

"Tapi, dalam diri kau sekarang takde langsung perasaan cinta dekat aku.. Tiada gunalah ." Sambung Lay.. Lyia pandang nya..

Killers (Psycho) 2Where stories live. Discover now