Gizem/Gerilim Nasıl Yazılır?

1.7K 102 18
                                    

Merhaba sevgili gizem/gerilim severler,

Güzel bir gerilim hikayesi yazmak için yapılması/yapılmaması gerekenler, iyi bir karakter oluşturma, okuyuculardaki merak duygusunu canlı tutabilmek gibi konularla tekrar karşınızdayız. Hazırsanız başlayalım;

 Hazırsanız başlayalım;

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Karakter oluşturmak

Yalnızca gizem gerilim için değil, tüm hikaye türleri için en temel unsurumuz karakterdir. Bu nedenle okuyucularınızın karakter ile bir bağlantı kurmasını sağlamanız gerekiyor. Karakterinizi önemserlerse, başına gelecek olanları da merak edeceklerdir.

Bunu sağlamanın ilk kuralı ise tek yönlü -tip- olarak adlandırdığımız karakterlerden uzaklaşarak çok yönlü karakterler oluşturmanız ve onları okuyucuya detaylı bir şekilde tanıtmanız gerekiyor. Unutmayın ki okuyucularınızı karaktere yaklaştıracak olan tanımlama onun kıvırcık saçları, yemyeşil gözleri, gamzeleri, bembeyaz bir teni olması değildir, çünkü gözleri yeşil yerine kahverengi olsaydı da hikayeniz için bir şey değişmeyecekti. Bunun yerine karakterinizin iç dünyasını, kafasında neler döndüğünü, nelerden hoşlandığını, hayat hikayesini, nereden geldiğini, kim olduğunu açık bir şekilde belirlemeniz gerekiyor ki okuyucunun sempatisini kazanabilsin. (Karakterter oluşturma hakkında bir önceki bölümde yazdıklarımıza kısaca göz atabilirsiniz)

Bonus: Hikayenizde birden fazla karakter olacağı için onları tam anlamıyla şekillendirebilmek adına karakter haritası kullanabilirsiniz. Karakter haritasında ana karakterinizin kim olduğunu, kimin kiminle bağlantısının ne olduğunu, bu karakterlerin gayelerinin ne olduğunu belirleyebilirsiniz.

İpuçları;

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

İpuçları;

Elbette ipuçları bir gizem/gerilim hikayesinin temel taşıdır. Hikayelerin bazılarında ipuçlarından çok yapılan hareketler ön plana çıkıyor olsa bile yine de akıllıca yerleştirilmiş ipuçları iyi bir gizem gerilim hikayesinin olmazsa olmazıdır.

Gizem gerilim hikayelerinin büyük bir çoğunluğunda okuyucu orada neler yaşandığını çözmeye yönlendirilir. Bu nedenle küçük detaylarla motive edilmeleri ve olayı çözebilme şansının onlara verilmesi  önemlidir. Çünkü bunu yapamadıkları sürece hikayeniz onlara çok da ilgi çekici gelmeyecektir. Elbette onlara olayın iç yüzü hakkında fikir sahibi olma şansını ipuçları aracalığı ile veririz.

Nasıl YazılırHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin