Hyunjin masuk kedalam bilik Freya. Saja nak sembang sembang. Dah lama tak membawang dengan Freya. Rindu gila dengan perempuan tu.
Sebaik saja masuk dalam bilik Freya, dia tak nampak kelibat Freya. Manalah budak ni pergi. Mandi agaknya.
Ini kali pertama dia masuk bilik Freya sejak mereka berkawan. Sumpah dia tak pernah masuk. Rapat macam mana pun dia dengan Freya, ini kali pertama dia masuk.
Benda yang menarik perhatian dia ialah baju baju diatas katil. Dia kenal sangat baju ni. Satu persatu baju itu dipegang.
Dalam hati ketawakan Freya. Jadi selama ni dia betul. Hati dia betul mengatakan yang budak nerd tu memang Freya walaupun dia tak berapa yakin sangat sebenarnya.
Dan tidak lama kemudian Freya keluar dengan lengkap baju tidur. Tangan sibuk keringkan rambut dengan tuala kecil.
"I need some explanation from you girl"
Hyunjin sengaja mengangkat baju yang Freya pakai semalam. Freya memandang ke arah lain. Dalam hati mengutuk diri sendiri yang bodoh sebab biarkan baju bersepah atas katil macam tu aje.
Dia buat tak tahu sambil keringkan rambut. Freya melabuhkan punggungnya diatas sofa biliknya. Hyunjin juga turut duduk disitu.
"Aku belum maafkan kau lagi. So kau tak boleh tanya apa apa pada aku"
Hyunjin tergelak. Tuala yang Freya pegang dirampas olehnya. Freya cuma mampu mengeluh kasar.
Kini giliran Hyunjin yang keringkan rambut dia. Dah lama Hyunjin tak keringkan rambut dia macam ni.
Lama juga kami diam. Aku masih berfikir sama ada nak bagitahu dia perkara sebenar.
"Hyunjin..."
"Emm..."
Aduh macam mana dia nak start ni. Itulah kau Freya. Cari masalah lagi.
"Budak nerd tu memang aku"
Hyunjin terus berhenti kegiatannya.
"Itulah. Dari awal lagi aku dah ada feel yang budak tu memang kau. Tapi soalan aku cuma satu. Kenapa kau buat macam tu. Apa motif kau sebenarnya?"
Aku pandang dia dan dia pun pandang aku. Tapi cuma sekejap. Aku tunduk pandang bawah.
"Sejak kau tolak cinta aku, aku dah pasang niat yang sampai bila bila aku tak kan suka lelaki. Aku pakai macam tu make up tebal just nak tutup muka asli aku"
"What?"
"Aku tak nak semua lelaki tengok muka sebenar aku. Aku takut aku akan dipermainkan dan semua lelaki mengambil kesempatan bila dorang tengok muka aku"
Hyunjin genggam tangan aku.
"Aku rasa aku ni murah sangat"
Dan setitik air mata pun jatuh. Huh! Tak habis habis dengan kau punya manja Freya.
"Kenapa kau cakap macam tu girl"
Hyunjin mengelap air mata aku. Muka Hyunjin langsung aku tak pandang.
"Kau tahu tak selepas kau pergi Dubai, Jaemin datang jumpa aku. Aku ingat kalau dia confess aku nak terima aje. Itupun untuk lupakan kau. Aku tahu lama lama nanti aku akan jatuh sayang dengan dia. Tapi kau tahu apa yang dia cakap"
Aku rasa genggaman Hyunjin makin kuat. Tahan marah mungkin.
"Dia cakap dia sukakan aku selama ni sebab dia benci dengan kau. Dia tak nak tengok aku dengan kau kawan. Couple apatah lagi. Lepas tu dia terus blah macam tu aje"
YOU ARE READING
[C] Crazy Squad19 | HYUNJIN+00s
Fanfic» Saya sarankan baca Crazy Squad18 first if tak nak pening « Kisah cinta Freya tidak pernah bermula jauh sekali berakhir. Dia rasa seperti dirinya dipermain. Setelah cintanya ditolak, dia berubah menjadi orang lain. Even kawan dia sendiri terkejut...