Masuk ni dah kali ketiga Freya ketuk pintu. Tapi tuan rumah still tak buka. Mustahil rumah ni tak ada penghuni sebab motosikal tuan rumah ni terparking elok kat depan ni.
"Sekejap!" laung tuan rumah ni.
Finally nak juga tuan rumah ni buka pintu yer.
"Hai Jaemin"
Aduh! Kenapa aku rasa akward ni. Jilaker betul.
"Kau rupanya Eya. Kau nak apa datang rumah aku malam malam ni"
Jaemin pandang muka aku. Hisy! Aku tak selesalah babi kau pandang aku macam tu.
"Aku dah tahu pasal parents kau. Aku simpati sangat. Aku minta maaf sebab tak datang tengok parents kau untuk kali terakhir"
"Sokay aku tak ambil hati pun. Aku tahu kau tak sihat. Yelah baru lepas kena buli"
What da fuck! Seriously Jaemin.
"I know everything Eya. Aku dah lama kawan dengan kau. Tak kan lah aku tak kenal muka kau macam mana. Kau make up lah tebal 5 inci pun, aku still kenal kau"
Aku cuma mampu diam.
"Aku minta maaf Eya. Aku tahu kau jadi macam ni disebabkan aku. Sumpah aku tak ada niat nak permainkan hati kau. Just aku pun tak tahu kenapa aku buat kau macam tu. Aku menyesal sangat Eya. Yes aku mengaku aku manusia paling bodoh time tu. Selfish!"
Aku boleh nampak Jaemin ikhlas cakap semua ni. Dia betul betul maksudkan apa yang dia cakap.
"Don't worry aku dah lama maafkan kau. Maybe salah aku jugak. Cepat sangat jatuh cinta dengan lelaki. Aku pun tak faham dengan hati aku"
"But now hati kau tak macam tu dah kan"
Jaemin senyum sinis.
"Maksud kau?"
"Yelah i know dalam hati kau sekarang ni cuma ada Hyunjin sorang aje"
"Hahaha please jangan buat lawak bodoh malam malam macam ni"
"Well dekat mulut memang cakap tak nak but deep inside your heart you love him. I know that Eya. You just live with your past. You still can't move on from what he did to you"
"You know its hard to forget that"
"I know but he already with you now. I can promise he won't let you go again. Trust me"
"Not that easy Jaemin. Aku..."
"Here your dinner"
Belum sempat Freya habiskan ayat dia, seorang perempuan berdiri di sebelah dia dengan bekas makanan. Muka tu tak yah cakaplah. Tak senyum langsung. So siapa perempuan ni sebenarnya.
"Hyunjin kau buat apa kat sini"
Wait what. Mangkuk tu datang. Rasanya aku tak bagitahu pun nak datang sini.
"Hyunjin? Mana dia?" soal aku sambil pusing untuk mencari kelibat hanat tu.
"Oh sorry. Kenalkan ni Kim Hyunjin. Kawan aku merangkap anak angkat arwah parents aku"
Oh perempuan ni rupanya. Kenapa nama perlu sama dengan Hyunjin. Macam mana kalau pening nanti. Aduh matilanak.
"Correction ex anak angkat" kata perempuan yang bernama Hyunjin itu dengan angkuh.
Tapi aku tak berani nak jugde apa apa sebab mesti ada something disebalik semua ni.
"Hyunjin please" rayu Jaemin.
Mungkin tak nak timbulkan pergaduhan antara mereka.
"Aku blah dulu"
Belum sempat Hyunjin melangkah pergi, Jaemin terlebih dahulu menarik lengan Hyunjin.
YOU ARE READING
[C] Crazy Squad19 | HYUNJIN+00s
Fanfic» Saya sarankan baca Crazy Squad18 first if tak nak pening « Kisah cinta Freya tidak pernah bermula jauh sekali berakhir. Dia rasa seperti dirinya dipermain. Setelah cintanya ditolak, dia berubah menjadi orang lain. Even kawan dia sendiri terkejut...