"Pindah sini tak kasi tahu aku pun bro" soal Hyunjin.Dia pun terkejut tadi bila tengok Soobin jadi hero untuk Yeji.
"Mana ada lah. Lecturer yang ajar aku subjek Kimia ada khusus di luar negara. So untuk sementara waktu aku akan belajar sini"
"Maksud kau?"
"Aku just datang bila ada subjek tu aje selama 2 bulan"
"Oh hari apa yang kau ada kelas subjek tu?"
"Ahad, Rabu and Khamis"
"So setiap hari tu kita boleh lepak sekalilah ni"
"Yup! Anyway bro. Kalau aku tanya kau something boleh?"
"Tanya aje bro. Aku tak kisah pun"
"Girl tadi tu siapa eh?"
"Mana satu? Si Yeji tu ke?"
"Oh Yeji nama dia. Haah Yeji tu"
"Asal. Kau dah jatuh cinta pandang pertama" usik Hyunjin.
"Aku just tanya ok. Sokay kalau kau tak nak bagitahu"
Hyunjin ketawa.
"Lawaklah kau ni bro. Comel pulak bila kau merajuk"
"Merajuk? Mana ada aku merajuk"
"Okay okay memandangkan kau kawan aku, aku bagitahu semua pasal Yeji tu kat kau. Tapi aku tak tahu banyak sangat pasal perempuan tu. Aku cuma tahu yang dia orang kaya. Orang cakap dia sombong. Suka tindas orang bawah pada dia. Tu je aku tahu"
"Itu je? Tak patut betullah kau ni" protes Soobin.
"Eh eh jilaker betul. Aku kasi tahu tu dah cukup bertuah tau. Kalau nak tahu lebih pergilah tanya dia sendiri"
"Wait jap. Itu bukannya Freya ke?"
Mereka sama sama memandang kearah perempuan yang diheret oleh sekumpulan perempuan lain.
"Yes tu memang dia. Nanti aku explain okay. Buat masa sekarang sorang pun tak boleh tahu benda ni. Eya sendiri yang suruh rahsiakan. Anyway aku cau dulu. Ada kerja sikit"
Soobin masih terpinga pinga.
"Oh by the way kalau kau nak jumpa perempuan tadi, kau boleh pergi dekat taman belakang U ni"
Hyunjin kenyit mata pada Soobin sebelum melangkah pergi.
Amboi dia wink dekat aku. Memang nak mati jantan ni. Aku bukan gay lah babi!
...
Aduh mana mamat ni pergi hah. Hampir satu U aku round but still tak jumpa. Naik fed up aku macam ni. Dah la satu benda pun tak masuk dalam perut aku. Lapar siaa.
"Hyunjin kau ada nampak besfren kau tak?"
"Siapa? Seungmin ke?"
Aku tanya dia, dia tanya aku balik. Hish! Nak mati kot!
"Iyalah. Siapa lagi besfren yang kau ada kalau bukan dia"
"Kau mesti tengah gaduh dengan dia kan and semestinya kau yang cari pasal"
Heejin mengeluh.
"Kalau iya sekalipun, tak ada kena mengena dengan kau okey"
"Ok ok fine. Dia pergi toilet jap. Ha panjang umur. Tu dia"
Hyunjin membuat isyarat dengan mulutnya. Tunjuk ke arah lelaki yang sedang berjalan sambil membetulkan bajunya.
"Jom bro pergi makan"
YOU ARE READING
[C] Crazy Squad19 | HYUNJIN+00s
Fanfiction» Saya sarankan baca Crazy Squad18 first if tak nak pening « Kisah cinta Freya tidak pernah bermula jauh sekali berakhir. Dia rasa seperti dirinya dipermain. Setelah cintanya ditolak, dia berubah menjadi orang lain. Even kawan dia sendiri terkejut...