"sini duduk kejap, uncle nak cakap something" kata Encik Hanbin lalu menarik aku untuk duduk di sofa miliknya..
Selesanya maigodd..
Ermm kaya en, lupa..
"okay straight to the point.. Uncle nak kamu ajar Eumji untuk subjek matematik" kata Encik Hanbin..
"boleh.. Lagipun saya selalu buat kelas tambahan untuk dia je setiap hari lepas sekolah" terang aku..
"ouh dah dirancang la ni?"
Aku angguk..
"kalau macam tu, uncle nak kamu ajar dia balik.. Markah popkuiz dia teruk sangat.. Uncle takut exam nanti gagal macam sebelum ni" kata Encik Hanbin dengan nada kecewa..
Ayah mana tak kecewa apabila anaknya tidak mendapat kejayaan yang cemerlang?
Bukan bapak lah kalau tak kecewa..
"dengan rela hati" balas aku sehinggakan Encik Hanbin ketawa..
Apa yang kelakar pun aku tak tahu..
"nanti uncle upah" membuntang mata aku apabila Encik Hanbin mengeluarkan not berjumlah 500000 won..
"ehh no.. It's okay.. Saya ikhlas mengajar, bukan sebab duit.. Eumji datang kelas tambahan pun saya bersyukur" tolak aku sopan..
Ekceli aku nak.. Aku nak buat basuh kereta aku..
Dari haritu lagi au..
"eh nah ambik! Tak ambik uncle upah orang lain" ugut Encik Hanbin..
Tua tua pun pandai ugut eh?
Dengan senang hatinya, aku menyambut 500000 won itu..
Hatiku bagai berbunga bunga apabila dapat duit sebanyak ni..
Haha..
Boleh la buat basuh kereta aku hikhok..
+++
Eumji
Aku bangun apabila mendengar bunyi yang nyaring dan bighit di telinga aku..
Oups I mean bingit..
Aku gagahkan diri untuk berdiri dan menutup minatang yang bernama alarm tu..
Dah la memekak pepagi buta cam ni..
Nak buat cam mana, aku tak siapkan honework lagi..
Sumpah do aku penat semalam..
Balik balik je aku terjun atas katil pastu tido..
Hoho nikmat tahu tak
Aku tilik jam pada dinding..
Dah la gelap..
"baru 2:30 pagi" dengus aku..
Haishh
Aku bangun dan berjalan ke tandas..
Aku basuh muka pun cukup..
Selesai basuh muka, aku kutip buku yang ada homework semalam dan susun atas meja belajar aku..
Nasib baiklah Jungna ada..
Kalau tak meringkuk lah aku..
Yelah, jam 2 30 pagi macam ni, sapa je yang tak tido lagi?
Lampu kecil aku nyalakan..
Phone aku capai dan pasang lagu yang boleh naik kan mood aku untuk siapkan homework..
Lagu 'crown' aku pasang..
Aku stabilkan volume supaya tidak mengganggu daddy yang sedang tidur mungkin..
YOU ARE READING
MATEMATIK [KTH]
FanfictionMengisahkan seorang gadis yang sering menjadi buah mulut para guru kerana dia salah seorang daripada tokoh pelajar di Seoul High School.. Dialah ratu dalam segala subjek.. Sains, sejarah, geografi, English, semua dia mahir.. Namun, dia juga sering...