"kau buat apa kat sini?" soal aku dingin..
"saya cuma nak lawat cikgu je" balas Yeri..
"motif ?" soal aku lagi..
dia terdiam sejenak..
"daripada kau buang masa kat sini, baik kau balik.. buat latihan aku bagi tu lagi bagus!" balas aku geram..
baru sahaja dia ingin melangkah ke pintu, tiba tiba omma menyampuk..
"eh comel.. awak nak ke mana tu? duduk la dulu.. aunty dah buatkan air untuk kamu berdua.."
ahh sudah..
"ommaaaa" rengek aku perlahan..
omma hanya membalas dengan riak wajahnya..
nampak sangat omma berkenan..
haih apela nasib..
+++
"so, apa tujuan kau ke sini?" soal aku straight to the point..
"err saya nak tanya soalan ni nak buat macam mana?" balas Yeri sambil menghulurkan set latihan yang aku beri..
"kau macam duduk dalam gua kan?" soal aku kasar..
"hah apa maksud cikgu?" soal Yeri blur..
muka je cantik tapi otak lembab kalah siput..
siput pun cepat je..
"kan kau tinggal sebumbung dengan Eumji, tak akan la kau tak tanya dia" terang aku..
"eh mana cikgu tahu saya tinggal dengan Eumji?" soal nya lagi..
naik menyampah aku..
"Eumji kan join kelas tambahan aku, aku tahu la!" balas aku..
lama kami berdiam..
"cikgu" panggil Yeri perlahan..
aku hanya memandang mukanya tanpa riak tanda aku mendengar..
"saya datang ni nak mintak tolong cikgu sebenarnya" kata Yeri dengan jujur..
aku sekadar mengangkat kening tanda meminta Yeri meneruskan kata katanya..
"saya nak buat Eumji cemburu"
mata aku membulat..
"kenapa pulak?" soal aku pelik..
iyalah, Eumji dan Yeri dua duanya kaya.. dua duanya daripada keluarga yang berada.. kedua duanya juga pandai..
tapi kenapa nak cemburu pula?
"sebab Eumji dan Jimin rapat sangat.. sampaikan saya selalu dipinggirkan.. dorang selalu palau saya.. itu la sebab saya tak tanya Eumji macam mana nak buat soalan ni" terang Yeri panjang lebar..
alahaii kesian nyaa..
"so kiranya, kau dengan aku ni ibarat 'bercinta' semata mata nak tutup muka cemburu kau? macam tu?" balas aku pedas..
haaa padan muka!
Yeri terdiam
haa sentap latew skskskskksksksk
"hmm kalau cikgu tak nak tolong cakap jela tak nak! saya boleh mintak tolong kawan saya!" balas Yeri geram..
"memang aku tak nak tolong pun.. mintaklah kat kawan kau tu! mintak tolong dia gemokkan kau sekali! gatal!" balas aku..
"Kim Taehyung! apa cakap macam tu?!"
sudah omma!
lengan aku dicubit..
YOU ARE READING
MATEMATIK [KTH]
FanfictionMengisahkan seorang gadis yang sering menjadi buah mulut para guru kerana dia salah seorang daripada tokoh pelajar di Seoul High School.. Dialah ratu dalam segala subjek.. Sains, sejarah, geografi, English, semua dia mahir.. Namun, dia juga sering...