Haura Syazwina membuka mata perlahan - lahan . Kepalanya masih pening dengan kesan bau kloroform yang dihidunya .
Dia cuba untuk bergerak namun tak berjaya . Tangannya diikat pada kerusi yang didudukinya . Kakinya juga diikat .
"Bangun dah ? Bagus . Lama kau tidur", sapa seseorang . Haura Syazwina memandang lelaki itu . Pucat tak berdarah mukanya .
"Lepaskan aku Ammar !", jerit Haura Syazwina .
"Tch..tch..tch..Kau fikir sesenang gitu je aku nak lepaskan kau ?", Ammar tersenyum sinis . Dia mendekati Haura Syazwina . Dia membelai pipi Haura Syazwina .
Haura Syazwina mengelak . Jijik !
"Berani ye kau!", berangnya lalu menampar pipi kanan Haura Syazwina .
"Sakitlah bodoh!", jerit Haura Syazwina . Dia cuba untuk membuka tali tapi tak berjaya . Ketat !
"Aku bodoh ? Kau tu yang bodoh sebab suka dekat lelaki tu !", Ammar menarik rambut Haura Syazwina sampai wanita itu terdongak . Perit yang Haura Syazwina rasakan . Tudungnya entah ke mana .
"L-lepas", rayu Haura Syazwina . Air matanya mengalir .
Ammar menampar pipi kiri Haura Syazwina pula .
"Jangan sesekali suruh aku lepaskan kau", amuk Ammar . Dia tergelak jahat .
"Bawa jantan sial tu masuk", arah Ammar kepada seorang lelaki yang setia berdiri di depan pintu .
"Abangg..", makin deras air mata Haura Syazwina apabila terlihat suaminya yang sudah lunyai dikerjakan oleh anak buah Ammar .
"Jangan sakiti dia Ammar ! Kau ambillah aku tapi jangan sakitkan suami aku !", rayu Haura Syazwina . Air matanya tidak berhenti dari tadi .
"Sa...sa..yang", panggil Firasy Adrian lemah . Haura Syazwina makin kuat menangis nampak suaminya yang benar - benar lemah . Ammar kejam !
"Ma..afkan ab..ang , ja..jagakan an..nak ki..ta baik - b..aik , didik dia jadi an..nak yang sole..h", pesan Firasy Adrian . Dia sudah terlalu lemah dibelasah anak buah Ammar .
Haura Syazwina menggeleng .
"Tak bang , kita jaga anak kita sama - sama"
"Hahahaha ! Awww dua merpati dua sejoli ni", Ammar tergelak kuat sehingga bergema satu gudang ini .
"Adrian , daripada kau bagi pesanan , baik kau berdoa sebelum terlambat , biar Allah masukkan kau ke Syurga", sinis Ammar .
Haura Syazwina berkata dalam hati . Oh , ingat Allah juga mamat ni .
BANG ! BANG !
"ABANGGG!"
Terjaga Firasy Adrian dari tidur mendengar isterinya meracau - racau.
"Sayang ? Eh bangun !", Firasy Adrian menggoncang badan isterinya .
Terduduk Haura Syazwina selepas terjaga dari mimpi ngeri itu . Dia segera memeluk badan suaminya .
"Abang , jangan tinggalkan saya", ujar Haura Syazwina sambil menangis .
"Shh..shh.. abang ada kat sini", dia mengusap - ngusap belakang badan isterinya .
"Sayang mimpi apa ni sampai macam ni sekali?", soal Firasy Adrian .
"S-saya mimpi ab-bang kena t-tembak depan mata sa-ya", susah payah Haura Syazwina mahu menerangkan .
Firasy Adrian terdiam .
"Abang ?", tegur Haura Syazwina selepas merasakan usapan Firasy Adrian kepadanya terberhenti .
YOU ARE READING
Mr. Hati Beku [C]
Romansa[ #1 in Hati Beku - 2019 ] [ #5 in Remaja - 2019 ] [ #1 in Remaja - 2019 ] [ #37 in Random - 2019 ] [ #32 in Random - 2020 ] [ #41 in Romance - 2021 ] Firasy Adrian , muka kacukan Melayu-Belanda . Semestinya menjadi kegilaan ramai . Iris matanya yan...